אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טסלה על הכוונת: המכונית של שיאומי זולה יותר ממודל 3
ראשי » חדשות » טסלה על הכוונת: המכונית של שיאומי זולה יותר ממודל 3
שיאומי SU7

טסלה על הכוונת: המכונית של שיאומי זולה יותר ממודל 3

שיאומי SU7 החלה להיות משווקת בסין כשהיא מצטרפת למלחמת המחירים של טסלה 3, עם תג מחיר התחלתי נמוך יותר מאשר רבת המכר של אילון מאסק

אופיר דואק 01/04/2024

זה אמנם לא ממש משפיע עלינו באופן ישיר, אבל בחודשים האחרונים מתחוללת בסין מלחמת מחירים בהובלתה של טסלה  בניסיון להגדיל את היקף המכירות שלה בשוק הסיני ולחסום את ההתעצמות של המותגים המקומיים, ובראשם BYD. כעת מצטרפת למלחמת המחירים הזו שחקנית חדשה לגמרי, עם המכונית הראשונה מתוצרתה. מדובר בענקית האלקטרוניקה והטכנולוגיה שיאומי, אשר רגע לפני סוף שנת 2023 חשפה את ה-SU7 ששיווקה מתחיל בימים אלו בסין.

עם תחילת השיווק של שיאומי SU7 פורסמו המפרטים של הגרסאות השונות ומחירם. למרות ההערכה הראשונית, בין היתר הודות לטכנולוגיה ולממדים הנדיבים, שהמכונית מיועדת להתחרות בטסלה מודל S התמחור האגרסיבי של שיאומי מציב את המכונית ראש בראש מול טסלה מודל 3, כמו גם מול מתחרות מקומיות כמו אקספנג P7 ו-BYD סיל. למעשה, מבחינת התמחור מאגפת שיאומי את טסלה מלמטה כאשר גרסת הבסיס של ה-SU7 נושאת תג מחיר של 30 אלף דולר, כ-4,000 דולר פחות מאשר מודל 3 הבסיסית לאחר שזו הוזלה לאחרונה.

גרסת הבסיס של שיאומי SU7 מצוידת במנוע חשמלי אחורי בהספק של 295 כ”ס ו-40.8 קג”מ, המסוגלים להאיץ את המכונית ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 210 קמ”ש. הסוללה מתוצרת BYD היא בעלת קיבולת של 73.6 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 700 ק”מ על פי התקן הסיני, שהם קצת יותר מ-500 ק”מ לפי תקן WLTP המקובל באירופה. גרסה זו מצוידת בחבילת מערכות בטיחות PILOT Pro הכוללת מערך של רדאר וממצלמות המקביל עם יכולת תיקון סטיה ושמירה עצמאית על נתיב שמקבילה ליכולות מערכות הבטיחות של טסלה ברמת הבסיס.


בהצהרה נדירה, אמר נשיא שיאומי לי ג’ון ששיאומי מפסידה כסף על כל מכונית מגרסת הבסיס של ה-SU7. עם זאת הוא יכול להיות מרוצה מכך שתוך 24 שעות נרשמו כ-89 אלף הזמנות למכונית בסין ששווים לכל יכולת הייצור של שיאומי כעת (אם כי למען הדיוק ה-SU7 מיוצרת בכלל על ידי BAIC). התמחור האגרסיבי לא מפתיע, שכן את הצלחתה בתחום הטלפונים הסלולריים השיגה שיאומי גם כן באמצעות מפרט עשיר ותמחו נמוך משמעותי משל המתחרים.

לצד גרסת הבסיס תציע שיאומי שתי גרסאות נוספות של ה-SU7. גרסת הביניים המכונה Pro מציגה מחיר התחלתי של 34 אלף דולר כשהשדרוג המשמעותי בה הוא בסוללת ליתיום פוספט פולימיר מסדרת שנשינג של CATL עם קיבולת של 94.3 קוט”ש שמעלה את טווח הנסיעה ל-830 ק”מ על פי התקן הסיני, שהם כ-650 ק”מ על פי התקן המקובל במערב.

בפסגת ההיצע נמצאת גרסת ה-MAX. לגרסה זו צמד מנועים חשמלים בהספק משולב של 663 כ”ס ו-85.5 קג”מ המאפשרים לשיאומי להצהיר על זינוק ל-100 קמ”ש ב-2.8 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ”ש – ביצועים עדיפים מאשר גרסת הפרפורמנס היוצאת של טסלה מודל 3. הסוללה מתוצרת CATL היא בעלת קיבולת של 101 קוט”ש וטווח מוצהר של 800 ק”מ על פי התקן הסיני, כאשר מערכת החשמל שודרגה לארכיטקטורת 800V עם יכולת טעינה מהירה שתעניק 500 ק”מ של טווח ב-15 דקות. גם מערך מערכות הבטיחות האקטיביות משודרג עם רדאר לייזר וחומר משופרת שתאפשר לטענת שיאומי נהיגה אוטונומית בתנועה עירונית (לפחות בסין). מחירה של הגרסה הבכירה של שיאומי SU7 עומד על 41,500 דולר – קצת יותר מאשר גרסת ה-Long Range של מודל 3.

מה זה אומר לגבי התמחור של שיאומי SU7 כאשר היא תגיע לישראל באמצע השנה הבאה? כרגע לא הרבה. צריך לזכור שמלחמת המחירים בסין פחות רלוונטית עבור שווקי המערב ועבורנו, כיוון שיצרניות הרכב מתמחרות באופן שונה את דגמיהן בהתאם לשווקים השונים. בנוסף, מעבר למיסוי המקובל, לתג המחיר של המכוניות המגיעות מסין מצטרפת עלות ההובלה ומכס נוסף בסך 7%. מראיון שערכנו בעבר עם בעלי קבוצת המילטון יבואנית שיאומי, שגם תייבא את מכוניות שיאומי לישראל, הובטח שה-SU7 תישא תג מחיר תחרותי.

מצד שני, התחרותיות ביחס לטסלה תלויה גם בטסלה עצמה שהראתה בשנים האחרונות תנודתיות רבה בתמחור דגמיה עם התייקרויות והוזלות שמגיעות בהפתעה, לרוב ללא תלות בנעשה בשוק הרכב. בכל מקרה, נצטרך להמתין לתחילת השיווק באירופה של שיאומי SU7 והתמחור שם כדי לראות האם מלחמת המחירים תצא מגבולות סין.

טסלה מודל 3 שיאומי שיאומי SU7
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד