מאז הוצג ב-2019 ימאהה טנרה 700 המצליח דואגת ימאהה להציג עבורו כמעט מידי שנה גרסה קרבית, מאובזרת ומשודרגת – כדי שחלילה לא יאבד רלוונטיות בקטגוריה החמה מול המתחרים הצעירים. בשנה שעברה הסתפקה ימאהה במתיחת פנים קלילה לטנרה, אך השנה היא חוזרת למסורת וחושפת גרסה חדשה בשם “אקסטרים” שתצטרף לגרסאות ה”ראלי”, “World Rally” וה-“World Wide” הקיימות.
ימאהה טנרה 700 אקסטרים מתמקם בין הגרסאות הללו. מצד אחד הוא אינו מציע את מיכל הדלק המוגדל והמראה המדברי של ה-World Wide, אך מצד שני הוא מציע כמה וכמה שדרוגים כולל שדרוגי מתלים שאינם קיימים בגרסת הראלי. אז מה כן מקבלי בטנרה אקסטרים?
קודם כל, כאמור, המתלים שודרגו והאקסטרים מצויד במזלג קאייבה “קאשימה” עם מהלך של 230 מ”מ (תוספת של 20 מ”מ) ואפשרויות כיוונון מלאות. מאחור ישנו בולם משודרג בעל אפשרויות כיוונון מלאות, גם הוא מתוצרת קאייבה, עם מהלך של 220 מ”מ (גם כאן, מדובר בתוספת מהלך של 20 מ”מ). המתלים אורכי ההלך שדרגו גם את מרווח הגחון שצמח ב-2 ס”מ ל-26 ס”מ בסך הכל, כולל מיגון הגחון המקורי שמגיע בגרסה זו כסטנדרט.
עיצובית ניתן להבחין בכנף קדמית גבוהה שצועקת “בוא נרד לשטח”, אליה מצטרף מושב חדש ועבה יותר ב-2 ס”מ לטובת נוחות משופרת ברכיבות ארוכות, מה שמעלה את גובה המושב ל-910 מ”מ. את החבילה משלימים לטובת המראה חישוקים מוזהבים המשתלבים עם צביעה בצבע כחול ימאהה אופייני (הצבע היחיד בו תוצע גרסת האקסטרים) בשילוב גרפיקה וכיתובים בסגנון דגמי שנות ה-80 של הטנרה.
עוד שדרוגים בגרסת האקסטרים: מגן רדיאטור מאלומיניום, רגליות טיטניום רחבות יותר וממשק משופר במערכת המולטימדיה עם מצב תצוגה “ראלי רייד” לשילוב ניווט בשטח.
ימאהה טנרה 700 אקסטרים יהיה זמין באירופה בתחילת 2024, אך מחירו נכון לעתה לא פורסם ולא ידוע אם ומתי תוצע הגרסה החדשה גם לרוכבים בישראל