מדי כמה חודשים נוחת בישראל דגם רכב חדש מסין שקוטף את התואר המכובד, המגובה בלא מעט יומרה, “המכונית הסינית היקרה ביותר”. עד כה נע התואר בין מכוניות סאלון מפוארות לרכבי פנאי גדולים ויוקרתיים, אך כעת הוא נוחת בחיקו של רכב שטח קשוח, מפואר, מרשים וחריג מכל היבט. מדובר ב-M-Hero 1 שניתן לראות בו כתשובה הסינית להאמר EV שהפך להיות סמל סטאטוס השנה באפיקי היבוא האישי.
המותג M-Hero הוא מותג רכבי שטח חשמליים ויוקרתיים של חברת דונגפנג, אשר במקביל תתחיל לשווק בישראל בשבועות הקרובים את דגמי מכוניות הנוסעים שלה, כשלאחרונה נחתם מזכר על העברת זיכיון היבוא שלה מידי מטרו מוטור לדלק מוטורס. M-Hero 1 הוא הדגם הראשון של מותג רכבי השטח, שהחליט לכוון כבר מהתחלה הכי גבוה שאפשר כדי להיות לא רק מקדם תדמית, אלא הצהרת כוונות טכנולוגית של דונפנג. השאפתנות הזו מתורגמת בישראל לתג מחיר של 700 אלף שקלים – מה שהופך אותו לרכב הסיני היקר ביותר הנמכר בישראל נכון לעתה – כשהוא מגובה במפרט טכני שלא יבייש מרצדס G580 EQ.
זהו רכב שטח עצום ממדים עם אורך של חמישה מטרים, בסיס גלגלים של 295 מטרים ורוחב מעולם המשאיות העומד על 208 ס”מ. גובהו של ה-M הירו הוא 193.5 ס”מ במצבו הסטנדרטי עם מרווח גחון של 23 ס”מ. כיוון שהוא מצויד בארבעה מתלי אוויר נפרדים עם טווח כיוונון של 15 ס”מ בשישה מצבים שונים, ניתן להגביהו במצב השטח הקיצוני ביותר עד לקבלת מרווח גחון של 33.5 ס”מ, מה שמקנה לו יכולת חציית מעברי מים עד עומק של 90 ס”מ.
מתחת לעיצוב הזוויתי והמוחצן מסתתרת פלטפורמה חשמלית ייעודית הבנויה על בסיס שלדת סולם. M הירו מצויד בארבעה מנועים חשמליים, שניים על כל ציר גלגלים, בהספק משולב של 1,088 כ”ס ומומנט מרבי של כמעט 143 קג”מ. השימוש במנוע נפרד לכל גלגל מעניק אפשרות חלוקת כוח משתנה באופן ממוחשב, המסוגלת לדמות נעילת דיפרנציאל מרכזי בחלוקת הכוח לפנים/אחור כמו גם נעילות דיפרנציאל על שני הסרנים. בנוסף מאפשרת המערכת לבצע זחילה צידית וכסיוע לכושר התמרון גם בשטח ישנו היגוי אחורי אקטיבי. למרות משקל עצמי של כ-3.5 טון, M הירו מאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.2 שניות ומגיע עד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ”ש. הוא מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 142 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה של 408 ק”מ על פי נתוני היצרן, זאת בהנחה שלא תמצו עד הסוף את מלוא פוטנציאל הכוח שלו.
M הירו העצום לא מתמקד רק ביכולת השטח ומחניף גם לנהג ולנוסעים עם מפרט אבזור מרשים במיוחד הכולל בין היתר מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום, איוורור ועיסוי מלפנים ומאחור, ריפודים ודיפונים מעור נאפה, גלגל הגה מתכוונן חשמלית, מערכת ראיית לילה, מסך מגע מרכזי 15.6 אינץ’, ומסך מגע נוסף 12.3 אינץ’ לנוסע מלפנים, מערכת טיהור ובישום אוויר ועוד לא מעט פיצ’רים חשמליים לנוחות הנהג והנוסעים. דבר אחד בטוח, לפחות בזמן הקרוב מי שירכוש לעצמו M הירו יזכה למלוא תשומת הלב בכביש ובשטח.