תופעת הסופר טנדרים לשטח בארה”ב צוברת תאוצה, כאשר מרוצי מדבר ותחרויות באחה מהוות קידום מכירות עבור הטנדרים הקרביים דוגמת פורד ראפטור ודגמי ה-ZR2 של שברולט. את קידום המכירות הזה מנסות יצרניות הטנדרים ליישם גם עבור הדגמים החשמליים שלהן, שמכירותהן לא ממש מצליחות להתרומם.
פורד כבר עשתה זאת בשנה שעברה עם אב-טיפוס שרירי של F150 לייטנינג שפותח בשיתוף סדנת RTR. כעת גם שברולט עושה זאת כשהיא חושפת אב-טיפוס מוכן למרוצים על בסיס הסילבראדו EV. את הקונספט הנקראה סילבראדו EV ZR2 חשפה שברולט במירוץ MINT 400 שנערך בימים אלו בנאוודה, אחד ממרוצי המדבר המפורסמים בארה”ב שם מככבים טנדרים מפלצתיים הצריכים לגמוע מספר הקפות במסלול שטח מפרך באורך כולל של יותר מ-400 מייל.
גרסת ה-ZR2 קונספט של הסילבראדו EV נבנתה כדי להתמודד עם התנאים הנדרשים במרוצי מדבר אלו. היא קיבלה רכיב מתלה מחוזקים, הגבהות מרכב ומהלך מתליחם שהוגדל ל-33 ס”מ בשילוב בולמי מולטימאטיק אקטיביים (בדומה לאלו שהם ציוד סטנדרטי בקולוראדו ZR2 אותו פגשנו לאחרונה). הטנדר מתגלגל על צמיגי M/T קרביים בקוטר של 37 אינץ’ מתוצרת BF Goodrich על גבי חישוקים מחוזקים. המרכב עבר התאמה להגבהה והצמיגים המוגדלים עם כנפונים מורחבים, כאשר מתחת לגוף ישנו מיגון גחון מלא עם פלטות החלקה למעבר בטוח על גבי מכשולים במידה ומרווח הגחון הגדול לא יספיק.
מערכת ההנעה של שברולט סילבראדו EV בגרסת הקונספט הקרבית שודרגה וכוללת שלושה מנועים חשמליים, שנים מאחור ואחד מלפנים, בהספק משולב של 1,100 כ”ס. מערכת ההנעה מסוכלת לחלק את הכוח בהתאם לפנים לאחור וכדי לשפר את העבירות ישנה גם נעילת דיפרנציאל קדמית, כשמאחור מתבצעת חלוקת כוח משתנה לכל גלגל על ידי המנועים החשמליים.
דגם הקונספט לקח חלק במרוץ ה-MINT 400 בקטגוריה החשמלית, כשסימן השאלה הגדולה או האם היה מספיק כוח בסוללה כדי להשלים את תוואי המסלול. לסילבראדו EV הסטנדרטי סוללת 212 קוט”ש האמורה לספק טווח של 710 ק”מ בתנאים אופטימליים, אבל הרבה פחות מכך בתנאי מרוץ עם רגל ברצפה, מצנועים מחוזקים וצמיגי שטח. מה שהופך את כל הקונספט הזה של רכבים חשמליים במרוצי מדבר ארוכי טווח לקצת מגוחך.
בכל מקרה בשברולט כאמור מתייחסים לסילבארדו EV ZR2 קונספט כמקדם תדמית בלבד, שכן כדי להתחרות באירוע יש לה צוותים עם דגמי סילבראדו ZR2 וקולראדו ZR2 עם מנועי אמיתיים. דגם הקונספט נועד לקדם את גרסת הטרייל בוס של שברולט סילבראדו EV שצפויה להגיע לשוק בשנה הבאה, כשהיא מצוידת במפרט שטח משודרג הכולל בין היתר צמיגי 35 אינץ’, חישוקי 18 אינץ’ ועוד כמה מכלולי שטח משודרגים. תסלחו לנו, אבל בתור אוהבי סופר טנדרים שריריים אנחנו ממש לא עוצרים את נשימתנו לקראת הדגם הזה.