זה לא חדש שהאמריקאים אוהבים טנדרים והם חלק בלתי נפרד מתרבותם המוטורית. אבל לפעמים החיבה הזו לטנדרים מצליחה להפתיע אפילו את היצרניות עצמן. לפני כשנתיים הציגה פורד את המאבריק, טנדר קומפקטי וזול יחסית בסיס הקרוסאובר הקומפקטי אסקייפ. למרות מידות צנועות, יכולת שטח מוגבלת יחסית ויכולת גרירה נמוכה ביחס לטנדרים “אמיתיים” עם שלדת סולם, פורד מאבריק הפך לאחד הלהיטים הגדולים והמפתיעים של פורד בשנים האחרונות, כשרק בשנה שעברה נמכרו ממנו כ-100 אלף יחידות בארה”ב בלבד.
ההצלחה של המאבריק הביאה את פורד להרחיב את היצע הדגמים שלו, כשלצד גרסה היברידית המיועדת לשוחרי החיסכון חושפת פורד גם גרסה ספורטיבית תחת השם לובו (Lobo) – זאב בספרדית. גרסאות ספורטיביות עבור טנדרים הופכים להיות נפוצים בשנים האחרונות ומתמקדות בעיקר בביצועי שטח משופרים, אלא שמאבריק לובו דווקא מכוון לכביש.
הלובו נבדל חיצונית מדגמי המאבריק הרגילים בשבכה מסורגת ומושחרת, כונסי אוויר שונים בפגוש הקדמי, גג שחור, בתי גלגלים בצבע הגוף וחישוקי 19 אינץ’ מושחרים מאלומיניום בעיצוב שמזכיר את מכוניות ראלי. את המרכה הקרבי יותר משלימה הנמכת מתלים ב-2.5 ס”מ מלפנים וקצת פחות מ1.5 ס”מ מאחור. בתא הנוסעים ישנן גם נגיעות ספורטיביות עם מושבים תומכים יותר, דיפוני עור עם תפרים מודגשים בכחול-צהוב לשם האווירה.
למרות המראה הספורטיבי, מתחת למכסה המנוע של פורד מאבריק לובו ישנו את אותו מנוע 2.0 ליטר המוגדש מהגרסאות הרגילות של המאבריק שלא זכה לתגבור או שינוי כלשהו ומספק 240 כ”ס ו-38 קג”מ. החידוש הוא בכך שהמנוע בלובו משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה במקום התיבה הפלנטארית בעלת שמונת יחסי ההעברה, מה שנועד לשיפור מהירות החלפות ההילוכים, כאשר ישנו גם מצב ידני עם אפשרות פעול באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. נתוני ביצועים רשמיים לא פורסמו נכון לעתה.
אמנם כוח לא התווסף לגרסת הלובו, אך מכלולי השלדה שודרגו כדי להתאים לאופי הספורטיבי יותר. ההנעה היא כפולה כסטנדרט ובעלת מצב נהיגה מיוחד המנתק את בקרות האחיזה ומאפשר חלוקת כוח וקטורית בצמד הגלגלים האחוריים, מה שאמור להפשר יכולת דריפט מסוימת. המתלים המונמכים הם בעלי כיול קשיח יותר ובתיבת ההגה הגיע מפורד קוגה (הגרסה האירופאית לאסקייפ) והיא בכלת יחס מסירה מהיר יותר. מפורד מוסטאנג E הושאלו תושבות המתלה והבושינגים, מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים גדולים יותר, רפידות ספורטיביות יותר וקאליפרים קדמיים בעלי שתי בוכנות לתגבור עוצמת הבלימה.
מי שבכל זאת ירכוש את המאבריק וירצה להשתמש בו לעבודה וגרירה יתנחם בכך שניתן לרכוש את הטנדר הזה עם חבילת עומס גבוה שבה מערכת קירור משודרגת וכושר גרירה מוגדל של כמעט טון. מחירו של פורד מאבריק לובו יחל בארה”ב ב-36.5 אלף דולר לא נמוכים יחסית, שהם כ-7,000 דולר יותר מפורד מאבריק בסיסי רגיל. לנו זה לא כל כך משנה כי הוא פשוט נראה מגניב, יותר מכל קרוסאובר מקביל בגודלו, אך למרבה הצער המאבריק לא צפוי להגיע ארצה.