להיות בעלים של טנדר זה אורח חיים. זה להיות האבא הכי מגניב שמביא הכי הרבה קרשים למדורה, זה לקנות לחמתך עץ לכבוד החג ולא עציץ, זה לגחך כששואלים אותך באיקאה אם אתה רוצה משלוח. כל אחד צריך טנדר בחניה, על אחת כמה וכמה אחד כזה עם עיצוב ספורטיבי, עם מנוע עתיר הספק בחזית ועם מפלטים רועמים מאחור.
בעידן של קרוסאוברים רכרוכיים כשרכבי SUV בעלי יכולת שטח אמיתית כמעט לא קיימים, הפכו הטנדרים הקשוחים לבחירה עבור חובבי הנהיגה בשטח. יצרניות הרכב הבינו שיש ביקוש גדול לטנדרים בעלי יכולת שטח גבוהה, והחלו להוציא גרסאות משודרגות עם מנועים חזקים יותר, מתלים ארוכי מהלך וצמיגי שטח עצומים מה שחוסך את הצורך לבקר בסדנת השיפורים הקרובה.
אופנת הטנדרים הקרביים לא נשארה רק בארה”ב, והיא כבר מתחילה לתפוס תאוצה בישראל עם לא מעט יחידות של פורד F150 וראם TRX שהגיעו ביבוא מקביל. אז במידה ויש לכם רשיון ב’ (רכב פרטי) וחשקה נפשכם בטנדר שטח קרבי, הבאנו פניכם סקירה על שלושה סופר טנדרים שמחכים לכם באולמות התצוגה.
טויוטה היילקס GR ספורט
את ההיילקס לא צריך להציג, אבל את גרסת הביצועים שלו דווקא כן. כחלק ממסע המיתוג מחדש של טויוטה כחברה שמסוגלת לייצר רכבים שגם מעוררים את בלוטות החשק, גם ההיילקס, כמו היאריס והקורולה, זכה לגרסה שעונדת את צמד האותיות GR, שמסמלות את גרסת הביצועים של היצרן היפני. בניגוד למצופה, המנוע שמותקן בהיילקס GR הוא אותו הוא מנוע טורבו-דיזל (לעומת בנזין) בנפח 2.8 ליטר המפיק 204 כ”ס ומומנט של 51 קג”מ שניתן למצוא גם הדגמים הסטנדרטיים. בין המנוע לארבעת הגלגלים מחברת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה שמציעה כמובן גם הילוך כח.
הבשורה האמיתית בטנדר הספורטיבי מבית טויוטה מגיעה בדמות מפשק סרנים רחב יותר לעומת הגרסה הסטנדרטית ב-13.5 ס”מ מלפנים וב-15.5 ס”מ מאחור. על מנת להתמודד עם רוחב הסרנים החדש, ההיילקס GR ספורט זכה לקשתות שחורות ובולטות. כמו כן, חלק ממערכת המתלים נצבע באדום, ישנם בולמי זעזועים משופרים לעומס גבוה אך מערך המתלים נותר זהה: עצמות עצה כפולות מלפנים וקפיצי עלים מאחור. עוד בפרטי העיצוב שמבדילים את גרסה זו תוכלו למצוא חישוקי “17 בעלי מראה ספורטיבי, מרווח גחון גבוה בחצי אינץ’ מגרסת הכניסה, בלמים שנצבעו בצבע אדום, שבכה קדמית בעיצוב שונה, מדרגות צד, שלל הבלטות שחורות ולוגו ‘GR Sport’ מאחור.
כמה סוחב? 1,005 ק”ג
כמה גורר? 3,500 ק”ג
כמה פותח? 10.7 שניות ל-100 קמ”ש
כמה סוגר? 175 קמ”ש
כמה עולה? 369,990 שקלים
שורה תחתונה: עם מנוע דיזל זהה לגרסאות הרגילות ושלל נוצות קרב תוכלו להיראות עם ולהרגיש בלי
פורד ריינג’ר ראפטור
למי שמעוניין להראות עם ולהרגיש עם, הריינג’ר ראפטור של פורד, לעומת ההיילקס של טויוטה, מציע גם מנוע מחוזק, כזה שלוגם בנזין. הריינג’ר רפטור בגרסה האירופאית שמגיעה לישראל מונע באמצעות מנוע בנפח 3.0 ליטר V6 הנושם אוויר באמצעות זוג מגדשי טורבו ומפיק 288 כ”ס ו-49.1 קג”מ, לעומת הגרסה האמריקאית, שבה המנוע מפיק 392 כ”ס ו-59.4 קג”מ. תיבת ההילוכים של הטנדר הספורטיבי מבית פורד היא בעלת 10 יחסי העברה, ישנה תיבת העברה עם יחס העברה נמוך (הילוך כוח) והיא מחוברת כמובן לארבעת הגלגלים. על מנת שתוכלו לגהץ את השטח, הריינג’ר ראפטור זכה לחיזוקי שלדה בחיבורי המתלים, לבולמים אדפטיביים מבית FOX ולצמיגי “33. על הטיפול במכשולים בחלק הקידמי אחראים מתלים מסוג עצמות עצה כפולות ובחלק האחורי תמצאו סרן חי עם קפיצי סליל (בניגוד לקפיצי העלה שמותקנים בגרסאות הכניסה). לטובת צליחת מעברים טכניים, הריינג’ר ראפטור מציע נעילת דיפרנציאל קידמי, אחורי ומרכזי והוא גבוה בשני אינץ’ מהדגמים הרגילים.
כמה סוחב? 655 ק”ג
כמה גורר? 2,500 ק”ג
כמה פותח? 7.9 שניות ל-100 קמ”ש
כמה סוגר? 180 קמ”ש
כמה עולה? 475,000 שקלים
שורה תחתונה: בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות אין הגבלות גם על הספק המנוע
שברולט קולוראדו ZR2
אם רכב שמותקן בו מנוע המציע הספק בקידומת 2XX הוא לא משהו שאתם יכולים להיראות בו, השברולט קולוראדו ZR2 מציע, באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.6 ליטר V6, הספק של 308 כוחות סוס ומומנט של 38.1 קג”מ. לתיבת ההילוכים של הקולוראדו שמונה יחסי ההעברה והוא מצויד בהנעה כפולה והילוך כח. אם תציצו בבתי הגלגלים של הקולורדו ZR2, וזה יהיה קל משום שהיא מוגבהת ב-3 אינץ’ מול גרסת ה-4X4 הסטנדרטית, תמצאו עצמות עצה כפולות מלפנים וקפיצי עלים מאחור. כמו כן, גרסת הביצועים מציעה בולמים מיוחדים לשטח הכוללים שסתום דינאמי (DSSV) לטובת שיכוך משופר, נעילת דיפרנציאל קדמית ואחורית, ואיך לא, עיצוב אגרסיבי יותר.
כמה סוחב? 576 ק”ג
כמה גורר? 2,268 ק”ג
כמה פותח? 7.8 שניות ל-100 קמ”ש
כמה סוגר? 217 קמ”ש
כמה עולה? 355,033 שקלים
שורה תחתונה: זהו הטנדר הכי חזק מבין השלושה, מה שמוכיח שוב את המשפט האלמותי: There is no replacement for displacement