לא בכל יום חושפת היצרנית דגם חדש כמו למבורגיני ריבואלטו, דגם שהוא חדש באמת ולא ואריאציה או מהדורה מוגבלת על בסיס דגם קיים. לא פחות מ-12 שנים לאחר שהוצגה האוונטדור כדגם הבכיר של היצרנית האקזוטית מסנטה-אגתה, מוצגת סוף סוף היורשת הנושאת את השם למבורגיני ריבולטו (Revuelto). כמו כל למבורגיני השם לקוח מעולם מלחמות השברים, אך התרגום הישיר מספרדית מקביל לביצים טרופות (מקושקשות). תחליטו אתם מה הולם יותר.
העיצוב הוא אבולוציה ופרשנות נוספת לקו הזוויתי שמלווה את למבורגיני מזה חצי מאה. האלמנטים הבולטים שמציגים את התפתחות העיצוב הם בחתימת ה-LED בחזית, כונסי האוויר הצידיים המשתלבים בקו המותניים והקימורים בחלקה האחורי של למבורגיני ריבואלטו, הדיפיוזר האגרסיבי ופתחי המפלט במרכז הזנב המזכירים פתחי פליטה של מטוס F35.
הקווים הזוויתיים ופיסולי גוף מצליחים להסוות את העובדה – למבורגיני ריבולטו גדולה משמעותית מהאוונטדור אותה היא מחליפה. עם אורך כולל של 495 ס”מ היא ארוכה ב-17 ס”מ מהאוונטדור, כאשר בסיס הגלגלים צמח ב-8 ס”מ ל-278 ס”מ בסך הכל. הרוחב נותר זהה עומד על 203 ס”מ, כאשר 3 ס”מ נוספו למימד הגובה המסכם ב-116 ס”מ.
פתחי הפליטה הם עדות לכך שבניגוד למגמה בתעשיית הרכב, למבורגיני למבורגיני ריבולטו ממשיכה לשרוף בנזין. היא עושה את זה עם גלגול חדש של מנוע ה-V12 המסורתי שמנפח של 6.5 ליטר מחלץ כעת 825 כ”ס ב-9,250 סל”ד ומומנט מרבי של 74 קג”מ ב-6,750 סל”ד. מדובר במנוע ה-V12 החזק ביותר בתולדות למבורגיני, אבל היא לא מסתפקת בכך. ברוח ימים אלו המנוע הוא חלק מיחידת הנעה היברידית המשלבת צמד מנועים חשמליים נוסף בחזית בהספק של 147 כ”ס לכל גלגל.
מנוע חשמלי נוסף בהספק דומה ותקן בצמוד לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונת יחסי העברה המותקנת מאחור, ומסוגל לתגבר את מנוע הבנזין או לספק הנעה ישירה בעת הצורך, כך שמתקבלת מערכת הנעה כפולה בעלת חלוקת כוח לפי דרישה. את האנרגיה למנועים החשמליים מספקת סוללה בקיבולת של 3.8 קוט”ש הנטענת מאנרגית הבלימה של המכונית. התוצאה הסופית היא הספק משולב של 1001 כ”ס שמתורגם לזינוק ל-100 קמ”ש ב-2.5 שניות ומהירות מרבית של יותר מ-350 קמ”ש. אבל כנראה מה שחשוב יותר הוא שלריבולאטו עדיין יש צליל של מנוע V12 ולא חיקוי אלקטרוני.
למבורגיני ריבולטו עושה שימוש נרחב בחומרים קלים, כאשר שלדת המונוקוק וחלקי הגוף עשויים סיבי פחמן והדלתות עשויות אלומיניום. למרות זאת, המשקל יבש עומד על 1,772 ק”ג, כמעט 200 ק”ג קריטיים בהשוואה לאוונטדור. ,אבל כפיצוי חלוקת המשקל כמעט מאוזנת עם יחס של 44/56 לטובת הציר האחורי. יתר המכלולים כוללים שילוב של מתלים מגנטיים אדפטיביים, בלמי קרבון עם קאליפרים קדמיים בעלי 10 בוכנות ועזרים אווירודינמיים לרוב.
מחירה של למבורגיני ריבולטו לא פורסם עדין וכך גם מתי תגיע לאולמות התצוגה. אבל מה בטוח הוא שלמרות יחידת ההנעה ההיברידית ועדין מדובר במכונית שנושאת בגאווה את ה-DNA של למבורגיני, וככל הנראה היא תהיה גם האחרונה.