קאדילאק מציינת השנה 20 שנה לסדרת דגמי הביצועים שלה ממותגת תחת האות V. השנה שעברה הייתה שנה מוצלחת במיוחד עבור החטיבה שבה שמכרה שיא של מכוניות סדאן ספורטיביות מאז שנת 2018, וגם מספר שיא של מכוניות ידניות. בקיצור, מה שצריך עבור קאדילאק כדי להתנער מתדמית המבוגרת שצברה במהלך השנים. וכפי שהתרשמנו ממנה כבר, מדובר בחתיכת מכונה.
בימים אלו עם חשיפת דגמי 2025 המעודכנים ( הכוללת בין היתר את האסקלייד המחודש) מציגה קאדילאק גם חבילת ביצועים חדשה עבור ה-CT5 V בלאקווינג, גרסת העל של החטיבה למכונית הספורט סאלון של קאדילאק. קאדילאק CT5 עצמה עברה מתיחת פנים קלה בתחילת השנה, עם עדכון לעיצוב החזית ויחידות התאורה הקדמיות האנכיות, כאשר תא הנוסעים עוצב מחדש ומשלב פריסת מסכים בגודל 33 אינץ’.
שינויים הללו שהגיעו מן הסתם גם לגרסאות ה-V החמות, שקיבלו באותה הזדמנות גם שדרוגים אווירודינמיים, פונקציות טלמטריה, נתוני מנוע וזמני הקפה חדשות במערכת המידע. החבילה החדשה המכונה Precision Package מתמקדת בשדרוג היכולת הדינמית של הבלאקווינג כדי להתאימה לנהיגת מסלול ולאפשר לה לשפר זמני הקפה.
החבילה כוללת קפיצים קשיחים יותר, מוט מייצב קדמי עבה יותר ותותבי מתלה חדשים וקשיחים יותר. מאחור המתלה האחורי זכה לגיאומטריה חדשה עם זרועות מתלה חדשות וכדי לשפר את הזריזות ויכולת ההיגוי הותקנו מפרקי היגוי גמישים ועמידים יותר בפני עומסים. המתלים האדפטיביים בעלי השיכוך המגנטי זכו לכיול חדש וכך גם הדיפרנציאל האחורי המוגבל החלקה אלקטרונית. מערכת בלימה הכוללת דיסקים קרמיים שהיא אופציה בתוספת של 9,000 דולר ביתר דגמי ה-V היא ציוד תקני בחבילה החדשה. מי שמעוניין יוכל להשלים את הורדת המשקל של הדיסקים הקרמיים עם חבילה חיצונית אופציונלית של רכיבי סיבי פחמן הכולל חרס כדמית, ספויילר אחורי ועוד מספר תוספות קרביות למראה.
השנויים בשלדה ובמפרט הטכני לא מלווים באופן מעניין בתגבור המנוע. קאדילאק CT5 V תמשיך לעשות שימוש במנוע ה-V8 בנפח 6.2 שמקורו בקורבט ומתוגבר על ידי מגדש על המעמיד את הספקו על 668 כ”ס ו-91.1 קג”מ המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה, כאשר באופן נדיר בימנו מוצעת אופציה לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות.
היצור של קאדילאק CT5 V בלאקווינג עם חבילת הדיוק יחל רק ב-2025, ונכון לעתה לא ידוע מחירה והיא כרגע לא צפויה להיות מוצעת בישראל.