איסלנד היא אמנם מדינה דלת אוכלוסיה אך נחשבת למעצמה בכל הקשור לרכבי שטח, זאת הודות לתנאי הסביבה ומזג האוויר הקשוחים באי שדורשים יכולות שטח שהן הרבה מעבר לסטנדרט ברכבי השטח הסדרתיים. בהתאם לכך ישנן באיסלנד לא מעט סדנאות המבצעות שיפורים ופרויקטים יוצאי דופן.
אחת מהסדנאות הללו היא Arctic Trucks שהוקמה ב-1990 באיסלנד כשלוחה של המפיץ טויוטה המקומי כדי לבצע שיפורים ברכבי השטח של החברה הנמכרים בארץ הקרח. ברבות השנים יצרה הסדנה מגוון רכבי שטח משופרים באופן קיצוני, ולא רק על בסיס רכבי טויוטה, שנועדו להתמודד עם תנאי השטח ומזג האוויר הקשים באי האיסלנדי. בימים אלו מציגה הסדנה את הפרשנות שלה על בסיס טויוטה לנד קרוזר 250 החדש שהופך מרכב שטח מתורבת לחיית שטח קיצונית.
הגרסה של ארקטיק טראקס ללנד קרוזר נקראת פראדו 37AT, ולא צריך הרבה דמיון כדי להבין שהכוונה היא שהלנד קרוזר קיבל All Terrain בקוטר של 37 אינץ’ – זאת לעומת קוטר של 32 אינץ’ בצמיגי השטח הסטנדרטיים הקרביים ביותר שמציעה טויוטה באופן רשמי. הצמיגים מתוצרת BF גודריץ’ יכולים להגיע בתצורת סלעים או בוץ, אבל הקטע של הלנד קרוזר הזה הוא הרבה מעבר לרק גומי קרבי.
קודם כל, כדי לאפשר ללנד קרוזר לאכלס את צמיגי הענק בוצעו בו כמה שינויים מבניים מהותיים. מפשקי הסרנים הורחבו ובסיס הגלגלים הוגדל על ידי הזזת הסרן האחורי כדי לאפשר להעניק יציבות מוגברת. מערכת המתלים שודרגה עם רכיבים מחוזקים ומהלך מוגדל בזכות קויילאוברים מלפנים לצד קפיצים ובולמים חדשים מאחור התורמים להגבהת מרכב של 4 ס”מ. בולמי הזעזועים הם מתוצרת R53 בעלי שני תאים פנימיים ואפשרות כיוונון מלאה. מסוג הציוד שניתן למצוא ברכבים המיועדים להתחרות במרוצי ראלי רייד.
הגדלת הצמיגים ושינויי המתלים הצריכו להעניק ללנד קרוזר בודי קיט היקפי הכולל בתי גלגלים מוגדלים ומדרכות צד מחוזקות. על הצד הקוסמטי שהוא גם פרקטי נוספו מגיני בוץ מאסיביים ומיגונים היקפיים. ארקטיק טראקס הוסיפה גם מערכת ניפוח צמיגים מרכזית, כך שאפשר לשנות את לחץ האוויר בצמיגים מבלי חלילה לצאת מתא הנוסעים המחומם.
למעט חיזוקים והתאמות של מערכת העברת הכוח, לא בוצעו ב-AT37 שינויים ביחידת ההנעה, כשניתן יהיה לקבל את הקיטר עם כל תצורת ההנעה בהן מוצע לנד קרוזר 250. כיוון שהסדנא היא שותפה רשמית של טויוטה, ניתן יהיה לרכוש את חבילת השדרוגים הללו כרכב מוכן או כקיט להתקנה אצל דילרים נבחרים של טויוטה מחוץ לאיסלנד בבריטניה, צפון אמריקה ובאפריקה, אבל לא בישראל. כך שהמחיר שטרם פורסם לא רלוונטי עבורנו ואין צורך לרוץ ולבדוק את שער ההמרה משקל לקרונה איסלנדית.