קצת יותר משנה לאחר שהחל שיווקו של פורד ברונקו בישראל, מודיעה חברת ‘דלק מוטורס’ על תחילת השיווק של ברונקו ראפטור הקיצוני. פורד מצמידה את השם ראפטור מזה כעשור לגרסאות השטח הקיצוניות של דגמיה, מה שהחל עם ה-F150 והגיע לדגמים נוספים. לישראל אגב זוהי הפעם הראשונה שמגיעה גרסת ראפטור כלשהי ביבוא רשמי, אם כי במשך השף טפטפו ארצה לא מעט F150 ראפטור ביבוא מקביל.
גרסת ראפטור של פורד ברונקו הוצגה לקראת שנת 2022 כשהיא לוקחת את המתכון המוצלח של הברונקו צעד אחד קדימה וגבוה יותר. ברונקו ראפטור עוטה צמיג ענק בקוטר 37 אינטש (לעומת 35 אינטש בלבד בברונקו “WildTrack”) המעניקים לו מרווח גחון וזוויות מרכב משופרות. אל הגלגלים הגדולים מצטרפת מערכת מתלים משופרת עם מפשקי סרנים רחבים יותר, מהלך מתלים ארוך יותר של 33 ס”מ מלפנים ו-36 ס”מ מאחור, סרן DANA 50 מחוזק מאחור וקויילאוברים אדפטיביים ייעודים מתוצרת FOX בכל ארבעת הפינות.
בנוסף קיבל ברונקו ראפטור גם מנוע גדול וחזק יותר: V6 כפול מגדשים המוכר גם מאקספלורר ST, ומספק 400 כ”ס ומומנט בריא של 59.4 קג”מ בשידוך לתיבת ההילוכים האוטומטית המוכרת בעלת עשרת יחסי ההעברה. למרות הגלגלים הגדולים, תוספת המשקל והגובה הביצועים השתפרו אם כי בפורד לא נוקבים במספרים רשמיים. בכל מקרה 0-100 זה לא הקטע של הראפטור.
המספרים המעניינים באמת את חובבי השטח הם מרווח גחון של 33.2 ס”מ, זווית גישה של 47.2 מעלות וזווית נטישה של 20.5 מעלות, יכולת צליחת מים בגובה של 94 ס”מ ויחס העברה סופי סופר קצר של 67.8 שמאפשר לזחול כמעט על הכל. תפריט השטח של הראפטור כולל גם 3 נעילות דיפרנציאל, מוט מייצב קדמי מתנתק ומצב נהיגה G.O.A.T למיקסום היכולות בעזרת האלקטרוניקה שגם היא משחקת תפקיד יחד עם המכלולים המכאניים החסונים.
ברונקו ראפטור מציג נתונים של רכב שטח משופר בסדנא, אבל כזה שאפשר להוציא עם הנילונים מהסוכנות. המחיר בהתאם, והוא עומד על 775 אלף שקלים, כמעט 300 אלף שקלים יותר מברונקו WildTrack שהוא לא בדיוק עדין נפש. מצד שני, מדובר כרגע ברכב השטח הסדרתי הקשוח ביותר שניתן לרכוש בישראל באופן סדיר למעט הזיבאר המפלצתי, והוא יגרום ללא מעט רנגלרים משופרים בכבדות להזיע.