בשבוע שעבר, בזמן שנכחנו בהשקת טויוטה CHR החדשה, נחשפנו לכמה הפתעות, במקרה. כרגיל באירועים מסוג זה, נכחו מספר בכירים מהמטה האירופי של טויוטה, ומשיחה ארוכה עם אחד הבכירים שבהם, למדנו שניתן לצפות לכמה הפתעות מלבבות מהיצרן היפני.
כמובן שהפרטים מעטים, והמעט המידע שכן נחשף הוא “אוף-דה-רקורד” קלאסי. מהמעט שאני כן יכול לומר זה שטויוטה לא מתכוונת לעצור ב-GT86 ולא בסופרה. וכן, כפי ששיתפה פעולה עם סובארו עבור ה-GT86 ועם ב.מ.וו לפיתוח הסופרה, היא עומדת לשתף פעולה עם יצרנית נוספת, בכדי להציג MR2 חדשה.
יצורה של טויוטה MR2, מכונית הספורט הקטנה בעלת המנוע המרכזי, הופסק לפני 12 שנים ומחליפה אין. באופן לא רשמי, אומרים בטויוטה, שפיתוח פלטפורמת מנוע מרכזי חדשה הוא מעשה לא כלכלי. מכאן שגם במקרה הזה, טויוטה עומדת לשתף פעולה עם יצרנית מוכרת שברשותה פלטפורמה כזו. וכן, אין הרבה כאלו בנמצא. וכמובן שהראשונה שעולה לראש היא פלטפורמת ה-718 של פורשה. האדון החביב שלפניי מחייך, לא יכול לאשר ולא להכחיש. הוא כן מציין שפורשה היא יצרנית מוערכת מאוד במסדרונות טויוטה…

עוד קטנה ולוהטת אמורה להיות היאריס החדשה. ככל הנראה, יהיו לזו לא פחות משלוש גרסאות בדרגות להט שונות. שמועות עיקשות בתעשייה אומרות שאחת מהן, תהיה גרסת הומולוגציה של מכונית הראלי של החברה. זה אומר גוף עמוס סטרואידים וכנפיים, מנוע מוגדש והנעה-כפולה. הרבה שנים עברו מימי ה-GT-4 של טויוטה ואולי אופנת רפליקות הראלי עומדת לבצע חזרה לקדמת הבמה.

השמועות נכונות? הם באמת הולכים לייצר מכונה כזו? אני מקבל הצצה למספר תמונות – כאלו שטרם שוחררו לעיתונות – אבל לא מספרים ונתונים. בטויוטה משתהים עם ההשקה של היאריס הזו, שתקרא כנראה GR-4. הם היו אמורים להשיק אותה בראלי אוסטרליה, אבל שינוי בלוחות הזמנים בגלל שריפות הענק ביבשת, דחו את ההשקה. בכל מקרה, המקור החביב מאשר שמכונית האמורה, שפרטיה כאמור עלומים, תיוצר ביותר מ-25,0000 יחידות. זה אומר ייצור סדרתי מלא.

עושה רושם שכבר בימים הקרובים נקבל את בשורת טויוטה יאריס GR-4 ונדע אם ימי תואמות הראלי העליזים חוזרים לעולם הרכב. אנחנו לגמרי בעד, כמובן. הסיפור של ה-MR2 סבוך יותר וייקח זמן רב. ההימור שלנו, טויוטה תפתח את ה-MR2 על פלטפורמת ה-718 הנוכחית של פורשה. שמועות עיקשות טוענות שה-718 הבאה תסתמך על כוח החשמל. האם טויוטה ישתמשו בפסי הייצור הנוכחיים, לאחר החלפת הדגם, בכדי להחזיר לחיים את ה-MR2? או שמה היא תחלוק את אותה הפלטפורמה של הדור החשמלי החדש של פורשה. נצטרך לחכות עוד קצת בכדי לגלות.