יש לא מעט אנשים שמחכים לזה, טויוטה סופרה חדשה, כזו שמשיך את השושלת. השושלת הזו, נעצרה ב-2002 עם סוף הייצור של הדור הרביעי, זה שהפך עם השנים והוואקום, לאייקון. כעת זה רשמי, 17 שנים אחרי הסופרה ההיא, תציג טויוטה בתערוכת דטרויט הקרובה (14.1.19), את הדור החדש של הסופרה.
את הפרטים אנחנו כבר יודעים. טויוטה סופרה החדשה משתמשת באותו פלטפורמה ואותם מכלולי הנעה של ב.מ.וו Z4 שהוצגה זה מכבר. באופן מפתיע, העקרונות שליוו את הסופרה לאורך חייה, (מנוע 6 טורי, הנעה אחורית, בסיס גלגלים קצר עם מפשקים רחבים וכו’) די מתאימים לאלו של ה-Z4 החדשה. בטויוטה מדגישים בכל מקרה – הבסיס זהה אבל כל מכונית פותחה משם באופן עצמאי לחלוטין.
ואת זה צריך להגיד – המנוע. ה-2JZ הפך להיות כוכב גדול יותר מהמכונית בו הוא הורכב ומי שציפה להופעה מעודכנת שלו, יתאכזב. טויוטה סופרה החדשה תונע באמצעות ה-B58 של ב.מ.וו. כן 6 ציל’ בשורה, עם מגדש בעל נחיר כפול ולא, לא ה-2JZ המפורסם.
ממה שידוע כרגע המכונית צפויה להפיק, בגרסה האירופאית שלה, כ-340 כ”ס ולהאיץ ל-100 קמ”ש תוך פחות מ-5 שניות. היות והיא יושבת על אותו פלטפורמה של ה-Z4 אפשר לשער שגם בגרסה היפנית יהיו הצהרות על איזון דינאמי יוצא דופן וחלוקת משקל מושלמת. בטויוטה מבטיחים גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
טטסויה טאדה, המהנדס הראשי של הפרויקט, נותן כמה רמזים לחשיבה שעומדת מאחורי הסופרה החדשה. הוא מספר על מרכז כובד נמוך יותר ובסיס גלגלים קצר יותר מזה של ה-GT86 לדוגמה. הוא גם טוען שעמידות בגוף לפיתול בסופרה החדשה זהה לזה שבל-LFA, ומבלי להשתמש בחומרים אקזוטיים ויקרים. הוא גם מציין שהם השתדלו לשמור על הרוח של דגמי העבר של סופרה ואפילו על מוטיביים בעיצוב שלקוחים מהדור האחרון. ההצהרה האחרונה שלו גם קצת עצובה. הוא מסביר שעם החוקים והרגולציות הופל להיות כמעט בלתי אפשרי לייצר מכוניות עם הנעה קלאסית מנהיגה ושהסופרה הזו תהיה המכונית הספורטיבית האחרונה של החברה בה תוכל להנות מדברים כמו רעש מנוע מוכר.
גם טויוטה סופרה החדשה תיוצר במפעל של מאגנה-שטייר באוסטריה (שם מיוצרת ה-Z4) כשתחילת הייצור צפויה לרבעון הראשון ב-2019. עוד פרט, שהוא כולו בגדר ספקולציה, יש סיכוי שהגרסה שתיועד לשוק האמריקאי, תקבל הספק משודרג מאותו מנוע (כ-400 כ”ס) בגלל תקנות זיהום שונות.