מה אם לכל נהג שנקלע לקשיים היו רפלקסים אינסטינקטיביים של נהג מרוץ מקצועי ויכולת חיזוי של מחשב-על כדי למנוע תאונה? חוקרים במכון המחקר של טויוטה עובדים עם מעבדת העיצוב הדינמי של סטנפורד בכדי לייצר מענה בדיוק לשאלה הזו.
המהנדסים עורכים מחקר כיצד לשלב את האינסטינקטים של נהגים מקצועיים עם היכולת האוטונומית של הרכב. מטרתם היא לעצב רמה חדשה של טכנולוגיית בטיחות אקטיבית ולשתף אותה באופן נרחב כדי שטויוטה ויצרניות רכב אחרות יוכלו לפרוס אותה על הכביש.
עם כ-1.25 מיליון הרוגים מדי שנה ברחבי העולם בתאונות דרכים, המטרה של טויוטה היא להפחית את המספר הזה לאפס. בעוד שחלק גדול מהתאונות אפשר לפתור באמצעות חיזוי ואמצעים רגילים יחסית, במצבים אחרים ייתכן שיכולת נהיגה גבוהה, תציל מתאונה. בטיוטה מציינים החלקה בכביש רטוב, בה נהג בעל יכולת יסיים החלקה בצורה נשלטת לעומת אחד שלא ניחן ביכולות אלו.
בטויוטה מדברים על פתיחת ממדים חדשים התכנון ובקרת תנועת רכב באמצעות בלמים תוך כדי החלקה במקרה הזה. התוצאה היא מערכת היודעת לשלוט ברכב עם הנעה אחורית בדריפט עם שימוש בבלמים, היגוי והנעה. הם מיישמים את הניסוי הזה על מכוניות שונות ובסרטון הזה על הסופרה העדכנית.
חייבים להודות שאנחנו מרגישים קצת מיותרים עכשיו…