אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה לנד קרוזר 250 (מבחן דרכים): בסימן עליה
ראשי » מבחני דרכים » טויוטה לנד קרוזר 250 (מבחן דרכים): בסימן עליה
טויוטה לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר 250 (מבחן דרכים): בסימן עליה

טויוטה לנד קרוזר החדש מגיע למבחן האמיתי במשעולי הארץ. יצאנו לבדוק האם הוא יקצור שבחים גם בקרב שועלי שטח וותיקים

ג'וי בירן 28/05/2025 צלם: רונן אביסרור

כבר שנים שלא היה “הייפ” כל כך גדול בעולם רכבי השטח כמו זה שהתעורר כאשר טויוטה השיקה את הדור החמישי של לנד קרוזר “פראדו”. הסקרנות המתעוררת עצומה ומוצדקת. במיוחד אצלנו, מדובר בשחקן הוותיק ואחד מהמשמעותיים ביותר בעולם רכבי השטח, אשר מגיע בדור חדש ומודרני החוזר למקורות בעיצוב שמרני, מרובע וקשוח.

זו לא עוד מתיחת פנים ושיפור של הדגם היוצא. במקום זאת, במהלך אמיץ ובעולם שהולך לכוון ברור של “רכבי שטח “רכים”, טויוטה משמרת את המסורת של אחד האייקונים החשובים ביותר, משדרגת ומתאימה אותו לזמנים המודרניים. טויוטה לנד קרוזר החדש חדש באמת, מ”הרצפה ומעלה”, כשהוא שומר על תצורה קלאסית של שלדת סולם קשיחה, סרן אחורי קשיח ומתלים נפרדים מלפנים. מעתה מגיע טויוטה לנד קרוזר בתצורת 5 דלתות בלבד, ואין בנמצא “קצרה” בת 3 דלתות. את מקומה אמור להחליף “בייבי קרוזר” שצפוי להגיע בשנים הקרובות.

בעולם מוצע טויוטה לנד קרוזר גם בגרסת בנזין היברידית, אך לשוק האירופאי ואלינו הקרוזר החדש מגיע רק עם מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטר שהגיע מהדור הקודם המספק 204 כ”ס ו-51 קג”מ מרשימים. יחידת הכוח משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שמונה יחסי העברה במקום שישה בדגם הקודם. ההנעה כפולה קבועה עם נעילת דיפרנציאל מרכזית וישנם גם נעילת דיפרנציאל אחורית, מערכת מצבי שטח המכיילת את מכלולי הרכב בהתאם לתוואי הדרך השונים, מערכת “בקרת זחילה” המאפשרת התקדמות עצמאית של הקרוזר בתנאי שטח שונים, כולל בקרת מהירות במדרון. בנוסף, בדגמים המאובזרים יותר, קיימת אופציה לניתוק המייצב הקדמי, לשיפור מהלך המתלים מלפנים. ה-250 מוצע עם חישוקים בקוטר 20 או 18 אינץ’, בהתאם לרמת הגימור, כשהדגמים המפוארים מצוידים בצמיגים בקוטר מרשים של 33.5 אינץ’


מראה מראה שעל הקיר
למרות שיופי הוא עניין סובייקטיבי, אין ספק שמעצבי טויוטה קלעו למטרה. טויוטה לנד קרוזר החדש רוצה להציג אמירה ברורה: אני אייקון שטח. בולטת במיוחד צלליתו הריבועית, הקווים הישרים והקשוחים וקשתות הגלגלים הענקיות – המזמינות גלגלים וצמיגים גדולים בהרבה. קו החלונות גבוה מעט לטעמי, אך הגג לא נמוך. החזית כוחנית מאוד אך מודרנית ויפה. מכסה המנוע אופקי וגדול, משלב ניפוחים כוחניים בצדדיו. דגם ה-First edition מעוצב כמחווה ל-FJ40 “מייסד” שושלת הקרוזר הקשוחה. בולטת במיוחד העובדה שהקרוזר החדש לא נושא עיטורי ניקל, המראה מאופק ואלגנטי בגימור שחור מט. שילוב שני הגוונים, יפיפה ומוסיף אופי אמיתי לגרסה זו.

הדלת האחורית, נפתחת כלפי מעלה. אני הייתי מבקש חלוקה קלאסית של דלת נשכבת וחלון מתרומם, אך בתצורה הנוכחית יש אפשרות לפתיחת החלון בלבד, מאפשרת גישה מהירה ונוחה לתא המטען הגדול. לעכברי השטח, נראה שהחזית גדולה ומרווחת מספיק להתקנת כננת נסתרת, ובמחשבה תחילה, נראה כי הפגוש הקדמי תוכנן ועוצב לאפשר החלפה שלו בחלקים נפרדים במקרה של פגיעה בנסיעת שטח. מרשים.

כמצופה, גם פנים הקרוזר חדש לחלוטין. ניכר כי העיצוב השמרני נמצא בכל פינה. לוח השעונים מרובע יחסית, פתחי האוורור בעיצוב רטרו עגול, מסך עצום במרכז ושלל כפתורים ממוקמים היטב בקונסולה המרכזית. איכות החומרים מצוינת וניכר כי השילוב של החומרים יבטיח מגע נעים, שרידות ושקט בתנאי שטח מרעידים. מושבי העור רחבים ונוחים במיוחד, אולי הנוחים ביותר שישבתי לאחרונה. תנוחת הישיבה מול ההגה, דוושות וידית הילוכים, לא פחות ממושלמת. מפתיע ומשמח מאוד.

אהבתי מאוד הימצאותם של כפתורים ובוררי מצבי נהיגה אמיתיים שאינם נמצאים, ברוח התקופה, רק במסך הדיגיטלי. המסך המרכזי גדול ובהיר, אך ממש אינו ידידותי למשתמש. כמעט כל פעולה פשוטה הקשורה למיזוג או למדיה, מוזיקה או תקשורת, דורשת יותר מידי פעולות. לוח השעונים הדיגיטלי בהיר וברור, אך בולטת העובדה ששלל האייקונים והמידע המוקרנים בו, צפופים וקטנים להחריד. גם עם משקפי קריאה היה לי קושי לראות נורות הכוונה ואישור הפעלת מערכות שונות. גג השמש הפנורמי העצום מכניס אור לתא הנוסעים ומעניק מבחינתי נקודות זכות מרובות.

טויוטה זו טויוטה
המנוע ניעור לחיים בצייתנות שקטה. אם כי מורגש החספוס של מנוע הדיזל הוותיק, בעיקר בדקות הראשונות עד הגעתו לטמפרטורת עבודה מתבקשת. בידוד הרעשים טוב, אם כי לא מושלם. המנוע מספק כוח ומומנט מצוינים, כשהתחושה היא שהקרוזר מתנהל בזריזות מפתיעה הודות לתיבת ההילוכים החדשה המדייקת ונמרצת. כל לחיצת דוושה, משלבת את הילוך הנכון ותגובה המתקבלת בנסיעה, חדה ומיידית.

כבר בעשרות המטרים הראשונים, מורגשת איכות הנסיעה המשופרת. כיול מערכת המתלים מרגיש אחר, ולא אופייני לקרוזרים הקודמים. מלפנים המתלים נהדרים, לא פחות, מאחור מעט קופצניים יותר, כנראה כהכנה למשקל העמסה נדיב. ככל שהנהיגה מתמשכת, זוהי התחושה הבולטת ביותר. נוחות הנסיעה יוצאת דופן, לכך צמיגים גבוהים יחסית, מושב נפלא ומערכת מתלים מכוילת להפליא.

ההיגוי נעים ונוח, חשמלי הפעם ולא הידראולי, מספק מספיק מידע ותחושה על הקורה מתחת לגלגלים. קוטר הסיבוב מעולה. זווית המרכב נשארת מאוזנת גם בפרובוקציה מתוכננת, והתחושה נעימה ובטוחה מאוד. מערכות הבקרה הבטיחותיות מתערבות יותר מידי ולא הצלחתי לבטלן לחלוטין. גם תפעול בקרת השיוט הייתה מסובכת ולא ברורה להפעלה, בוודאי לא בהיסח הדעת. הבלמים נושכים היטב, ומערכת הABS אינה ששה להתערב במהרה. התקדמות משמעותית לעומת הדור היוצא.

במקומו המתבקש
מעבר לשיפור על הכביש מה שמשעניין הוא אם נשמרה יכולת השטח. כשמדובר בשבילי כורכר הם נבלעים בצורה מרשימה תחת מערכת המתלים. שילוב בלחיצה כפתור והדיפרנציאל המרכזי נעול, מספק כוח לשני הסרנים בצורה זהה. בורר מצבי הנהיגה מאפשר התאמה מדויקת יותר לתוואי השטח והנהיגה נעימה ביותר.

שוב, הנוחות והתנהגות מערכת המתלים מרשימה ביותר וזה לא דומה לקרוזר הקודם. גם בנהיגה מהירה מאוד, ניכר כי המייצבים עושים עבודה מצוינת, וזווית המרכב נשארת מאוזנת להפליא והשליטה קלה. כיף גדול. הפננו את חרטום הקרוזר לכוון מדרגות סלע וחריצי מים עמוקים, שילוב למצב LOW, בורר מצבי השטח לסלעים ובקרת זחילה מופעלת – מה עוד צריך לבקש?
כיוון נכון של ההגה והקרוזר מתנהל בזחילה מבוקרת, בנינוחות מעט יהירה, על פני תוואי השטח המסולע. שוב, ניכרת הנינוחות, הבאה לידי ביטוי לאו דווקא ביכולת העבירות עצמה, אלא באלגנטיות שהכל עובר מתחת לגלגלים. מזכיר מותג יוקרתי וותיק מעט יותר, המתנייד על כריות אוויר נעימות.

אבל לא הכל מושלם. השליטה במהירות בקרת הזחילה מסורבלת, ולא הצלחתי לפענח אותה למעט בשיטת “קרא את מדריך ההפעלה בבקשה”. כך נותרתי במהירות זחילה איטית במיוחד, מתערב בלחיצת הדוושה להאיץ במעט. למרות ששילוב המערכות פועל בצורה מצוינת, אם נגיע למצב בו תופעל מערכת בקרת האחיזה של הקרוזר נגלה שהיא עדיין לא מדויקת כפי שהייתי רוצה. לוקח לחיישנים יותר מידי זמן להבין שגלגל איבד אחיזה, לכן התקדמות בשטח טכני רק בהסתמך על מערכת זו, תהיה פחות יעילה ונעימה. או אז, הקרוזר מצוייד בכפתור הקסם – נעילת דיפרנציאל אחורי – המאפשר העברת כוח לשני הגלגלים בצורה שווה, פעולה שתשמור אותו בהתקדמות יציבה ונשלטת בצורה יוצאת דופן.
שילוב של ניתוק מוט המייצב הקדמי, “פיצ’ר” מתבקש בימינו לצורך הצגת כוונות שטח אמיתיות, מאפשר מעקב טוב יותר של הגלגלים הקדמיים על פני השטח, אך המהלך לא גדל באמת בצורה דרמטית.

מטפס למעלה
בטויוטה הלכו על מהלך אמיץ בדור החדש של הלנד קרוזר. הוא פונה לשוק הנאמן של בעלי הקרוזרים לדורותיהם עם קריצה לעבר המיתולוגי, אך לדעתנו יצליחו להביא לקוחות חדשים. זאת הודות לעיצוב המיוחד, הפחות “יפני” ויותר “קלאסי” לצד רמת האיכות והגימור שהשתדרגה משמעותית. לנד קרוזר 250 החדש מעלה את הרף, הגבוה מאז ומתמיד, של שושלת הקרוזרים כשהוא ממשיך את מסורת אבותיו כרכב כביש/שטח מעולה. ועכשיו אפילו קצת יותר.

ה”פיל בחדר” או יותר נכון באולם התצוגה, הינו המחיר של הפראדו החדש, שגם כך מעולם לא היה עממי במקומותינו. מחיר גרסת הסהרה הוא יותר מחצי מיליון שקלים ומחיר גרסת ה-First Edition נושק ל-600 אלף ש”ח. זה ממצב את הפראדו סמוך לטריטוריה של רכבי שטח של מותגים יוקרתיים. למרות הכל ובכל זאת, לנד קרוזר 250 משמר את מעמדו כרכב כל-יכול מצוין, וכנראה ימשיך להיות הרכב הנמכר ביותר בישראל בסגמנט רכבי ה-SUV.

טויוטה לנד קרוזר סהרה – תעודת זהות
מנוע: 2,755 סמ”ק, טורבו דיזל, הספק: 205 כ”ס ב-3,000-3,400 סל”ד, מומנט: 51 קג”מ ב-1,600-2,800 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, 8 הילוכים. הנעה כפולה קבועה, בסיס גלגלים: 285 ס”מ, משקל: 2,370 ק”ג, מרווח גחון: 21.5 ס”מ, מהירות מרבית: 165 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 9.3 ק”מ לליטר, מחיר: 510 אלף שקלים

SUV טויוטה טויוטה לנד קרוזר טויוטה לנד קרוזר 250 לנד קרוזר 250 לנד-קרוזר רכב שטח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד