קצת יותר משנה לאחר שנחשףבעולם ובמקביל להשקתו הרשמית באירופה, מתחיל בימים אלו שיווקו הרשמי של טויוטה לנד קרוזר בישראל. מדובר בדור החמישי שזוכה לשם הקוד לנד קרוזר 250, אח קטן יותר ללנד קרוזר 300 המפלצתי שלא מגיע ארצה ונין ללנד קרוזר סדרה 70 שממנו התפתחה סדרת הלנד קרוזר “פראדו”, שממשיך להיות מיוצר גם כיום כרכב עבודה קשוח שלא מוצע בשווקי המערב.
כיוון שמדובר בבן המשפחה היחיד המגיע ארצה, ניתן לכנות אותו פשוט לנד קרוזר. מדובר בדור החדש לחלוטין המבוסס על נגזרת GA-F של הפלטפורמה המודולארית של טויוטה. זוהי נגזרת לרכבים בעלי שלדת סולם ומרכב נפרד שעליה בנויים כל הדגמים החדשים של הטנדרים ורכבי ה-SUV של טויוטה, מהטאקומה ועד הלנד קרוזר 300.
העיצוב חדש לחלוטים ומשלב מראה רטרו-מודרני עם קווים וזוויות ישרות, ניפוחי מרכב וצללית קובייתית. הדור החדש לא מוצע למרבה הצער בגרסת 3 דלתות קצרה (אם כי השמועות הן שבטויוטה מפתחים בייבי לנד קרוזר שיופיע בקרוב), לכן נותרנו רק גם גרסת 5 דלתות ארוכה שממדיה צמחו במעט עם אורך של 492.5 ס”מ (10+ ס”מ) ובסיס גלגלים של 285 ס”מ (6+ ס”מ) שיתרמו למרווח מחיה משופר בשורת המושבים השלישית איתה יגיעו כל רמות הגימור של הלנד קרוזר בישראל.
בעולם מוצע הלנד קרוזר החדש עם מנועי טורבו בנזין בגרסה רגילה או היברידית, אך לאירופה וישראל הוא יגיע רק בגרסת הדיזל. מדובר למעשה באותו מנוע 2.8 ליטר מהדור היוצא שזכה לתוספת של תגבור היברידי קל, כשהוא מספק 204 כ”ס ומומנט של 51 קג”מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה.
כמו בעבר, ללנד קרוזר מערכת ההנעה כפולה קבועה, עם אפשרות לנעילת הדיפרנציאל המרכזי כדי קבל חלוקת כוח שווה בין הסרנים, וטרנספר בעל יחס העברה נמוך בשילוב חשמלי. מערכת המתלים כוללת מתלה קדמי נפרד ומתלה רב חיבורי מאחור עם סרן חי. דיפרנציאל מוגבל החלקה, מערכת בקרת ירידה במדרון ומצבי נהיגה ייעודים לשטח הם חלק מהתפריט שאמור לעזור לדור החדש לשמר את יכולת השטח, כאשר ברמת הגימור ‘סהרה’ מצטרף גם ניתוק למוט המייצב הקדמי.
טויוטה לנד קרוזר החדש ישווק בישראל בחמש רמות גימור, כולן עם מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות, כאשר מחיר רמת הגימור הבסיסית ‘סלקט’ זינק בכמה עשרות אלפי שקלים ועומד על 400 אלף שקלים. בישראל טויוטה לנד קרוזר מעולם לא נמכר במחיר שווה לכל נפש, אבל בדור הנוכחי קופץ המחיר למחוזות של רכבי שטח קשוחים כמו ג’יפ רנג’ל אנלימטד ופורד ברונקו.
רמת הגימור הבכירה היא ה-First Edition שלמעשה זהה לרמת הגימור ‘סהרה’ למעט שימוש בחישוקי 18 אינץ’ צנועים יותר שמשתלבים טוב יותר עם מאפייני עיצוב הרטרו הקורצים ללנד קרוזר הקלאסי. גרסה זו היא בעלת שבכה קדמית ושנה עם יחידות התאורה העגולות, בעל גימוריים ייחודים בתא הנוסעים ומוצעת בצבעי חאקי בהיר ותכלת בשילוב גג לבן שהם הומאז’ לסכמות הצביעה של הלנד קרוזר המקורי. המחיר למהדורה המיוחדת הזו, שתוצע באופן מוגבל בשנת השיווק הראשונה של הלנד קרוזר החדש, עומד על 550 אלף שקלים.
יותר מחצי מיליון שקלים עבור לנד קרוזר מה שמביא אותו לכבר למחוזות של לנד רובר דיפנדר. למרות זאת, המחיר לא ממש מרתיע את הלקוחות הפוטנציאלים, ויבואנית טויוטה מדווחת כי נרשמו כבר יותר מ-4,000 הזמנות במכירה המוקדמת. עוד עדות לכך שהלנד קרוזר הוא כבר מזמן סמל סטאטוס בישראל.
התרשמות ראשונה מהנהיגה על הלנד קרוזר החדש תעלה באוברדרייב בקרוב.