טנדרים ספורטיביים בעלי מראה קשוח וביצועי שטח משודרגים הופכים להיות פופולאריים יותר ויותר בשנים האחרונות, וגם טויוטה לא מפספסת את הטרנד הזה. לצד גרסאות TRD קרביות לטנדרים האמריקאים של החברה, הטאקומה החדש ובטונדרה, מצאו בטויוטה הזדמנות לטפל גם בהיילקס הנפוץ בשאר רחבי העולם.
הטיפול הספורטיבי לו זכה טויוטה היילקס נעשה דווקא על ידי חטיבת GR הספורטיבית שהוקמה לפני מספר שנים, ואחראית בין היתר על פיתוח ההיילקס אשר לוקח חלק במרוץ הדקאר ובמרוצי ראלי שונים. בהתאם לכך, היילקס הספורטיבי ממותג כ-GR Sport כשהוא הוצג בעולם בשנה שעברה וכעת הוא מגיע ארצה במהדורה מוגבלת.
טויוטה היילקס GR Sport הוא מתחרה בטנדרים קרביים דוגמת פורד ריינג’ר ראפטור, אבל הוא עדין מציע לא מעט שדרוגים ביחד לדגמים הרגילים. חיצונית מהדורת GR Sport נבדלת בשבכה חדשה ומושחרת עם השטם טויוטה שמוטבע בה באותיות במקום סמל החברה, פגוש קדמי חדש המאפשר זווית גישה משופרת של 30 מעלות, כנפונים בולטים ושחורים מעל בתי הגלגלים וקשת אווירודינמית צמודה לחלון האחורי. בתא הנוסעים ישנם מושבים ספורטיביים בריפוד עור וז’מש, חגורות בטיחות אדומות, גלגל הגה ספורטיבי עם מנופים להעברת הילוכים, דוושות אלומיניום ורקע לבן ללוח המחוונים.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי, וגם גרסת GR Sport מגיעה עם מנוע הדיזל בנפח 2.8 ליטר המספק 204 כ”ס ו-51 קג”מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. עם זאת, מערכת המתלים שופרה וכוללת קפיצים מוקשחים מלפנים, קפיצי עלה בכיול חדש מאחור ובולמי זעזועים חדשים המותאמים לעבודת שטח. את החבילה משלימים בקרת ירידה במדרון וחישוקי 17 אינץ’ ייחודיים עם צמיגי A/T ייעודיים.
מחירו של טויוטה היילקס GR Sport עומד על 370 אלף שקלים, 48 אלף שקלים יותר מאשר גרסת הסהרה שהייתה עד כה הבכירה בהיצע המקומי, עם רמת אבזור דומה הכוללת בין היתר חימום למושבים וגלגל ההגה, כיוון הגה ומושב נהג חשמליים וחבילה מלאה של מערכות בטיחות אקטיביות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, כאשר אליהן מצטרפים ב-GR גם מערך מצלמות היקפי לתצוגת 360 וכיסוי לארגז המטען.