אחרי שכבשה את פסגת המכירות בשוק הסיני, הציגה מותג יוקרה חדש ואפילו מכונית על מכוונת BYD כעת גם אל קטגוריית הטנדרים בגודל בינוני. רוב הטנדרים בקטגוריית הגודל הזו הם דגמים גלובליים והדגם הבולט שמוביל אותה במשך שנים הוא ההילקס של טויוטה שעושה כמעט בכל יבשת בה הניח את גלגליו. טנדר גלובלי שכזה בהחלט משרת את תוכניות ההתרחבות של BYD, וכעת אחרי לא מעט שמועות ותמונות ריגול היא משחררת פרטים ותמונות ראשונות תחת הסוואה של הטנדר אותו היא מפתחת.
מדובר בטנדר בעל קבינה כפולה בגודל דומה לזה של היילקס, עם אורך של כ-530 ס”מ ובסיס גלגלים של יותר מ-3 מטרים. גם מתחת לעיטוף ההסוואה ניתן להבחין בקווים קובייתיים מאסיביים, יחידות תאורה רבועות ובתי גלגלים בולטים ורבועים. קצת בניגוד למקובל כיום כשעיצובי הטנדרים מנסים להיות קצת יותר נעימים וזורמים לעין. קווי העיצוב מזכירים לא במעט את רכב השטח החדש שהציגה BYD לאחרונה תחת תת המותג החדש פאנג צ’נג באו. BYD לא מפרסמת תמונות פנים, אך על פי תמונות ריגול בעבר ניתן לצפות ללוח מחוונים דיגיטלי מלא ומסך מולטימדיה גדול, בטח ביחס למקובל בקטגוריה. לא בדיוק מה שצריך ברכב עבודה קשוח, אבל תואם את היומרה ההייטקית של BYD, אם כי לא כל תפעול מערכותה רכב יעשה דרך המסך המרכזי.
ההפתעה בטנדר של BYD היא מתחת למכסה המנוע. למרות שהיא אחת מיצרניות הרכב המובילות בתחום ההנעה החשמלית, ויצרנית סוללות ענקית בפני עצמה, הטנדר של BYD לא אמור להיות חשמלי, לפחות לא בלשב ראשון. זה מפתיע גם לאור העובדה שהמתחרות הפוטנציאליות מפתחות גרסאות חשמליות לטנדרים שלהן, כמו למשל איסוזו שחשפה לאחרונה אב טיפוס לדימקס חשמלי.
הטנדר של BYD אמור להציע מערכת הנעה היברידית נטענת אשר תספק טווח נסיעה משולב של למעלה מ-1000 ק”מ לצד יכולת נהיגה חשמלית מלאה לטווח של 100 ק”מ. בכך אמורה BYD להקדים את פורד ופולקסווגן שהמפתחות גרסת פלאג אין לאמרוק/ריינג’ר וגם את טויוטה, שכרגע מציעה רק גרסה היברידית קלה להיילקס, כאשר בדור הבא שלו צפויה להציג גרסה היברידית בטעינה עצמית בדומה למוצע בטאקומה החדש. הבחירה במערכת הנעה היברידית על פני חשמלית די הגיונית לא רק בגלל שמכירות טנדרים חשמליים לא ממש מתרוממות בעולם, אלא גם כיוון שב-BYD מייעדת את הטנדר שלה לשווקים באוסטרליה ואפריקה, שם לא ממש יש עמדות טעינה בכל פינה (אפילו לא בישראל)
עוד פרט מעניין בטנדר של BYD הוא במערכת המתלים. בניגוד למקובל בקטגוריה תכלול מתלה אחורי עצמאי רב חיבורי בניגוד לסרן חי וקפיצי עלה המקובלים ברוב הטנדרים לטובת יכולת ההעמסה, מה שאומר שב-BYD תעדיף כנראה להדגיש את יכולות הפנאי של הטנדר. בנוסף צפוי הטנדר של BYD להציע גם בולמי זעזועים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית.
החשיפה הרשמית של הטנדר החדש אמורה להיות בתערוכת בייגי’נג שתיערך בסוף חודש אפריל, כאשר השיווק צפוי להתחיל לקראת סוף השנה, בשווקי המזרח ובאוסטרליה.