אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה הופכת את ה-GT86 למכונית ראלי כמחווה לסליקה GT Four
ראשי » חדשות » טויוטה הופכת את ה-GT86 למכונית ראלי כמחווה לסליקה GT Four
טויוטה GR Four

טויוטה הופכת את ה-GT86 למכונית ראלי כמחווה לסליקה GT Four

בזמן שהשמועות על קאמבק של הסליקה ממשיכות, טויוטה ייצרה מחווה חד פעמית לגרסת ה-GT Four כשהיא הופכת את ה-GR86 למכונית ראלי עם הנעה כפולה

אופיר דואק 11/11/2024 צלם: יצרן

בניגוד לתדמיתה האפרורית, הפכה טויוטה בשנים האחרונות לאחת היצרניות המעוטרות בשנים האחרונות בספורט המוטורי הודות לחטיבת GR, שגם תרדמה את ההצלחות לכמה דגמים ספורטיביים מלהיבים. בזמן שבטויוטה ייצרו גרסאות GR ליאריס המתחרה באליפות הראלי העולמית, לסופרה הכוחנית ואפילו לקורולה דווקא ה-GR86 המיוצרת בשיתוף סובארו מסתפקת במכלולים צנועים יחסית שלא ממצים את מלוא הפוטנציאל הגלום בה.

כתצוגת יכולת שדווקא גורמת לחובבי הרכב להיות מתוסכלים יותר, הביאה טויוטה לתערוכת SEMA את ה-GR86 האולטימטיבית שעברה טיפול מקיף והפכה ממכונית קופה עממית למכונית ראלי מקצועית. המכונית המכונית מכונה GR86 Rally Legacy, אך תרשו לנו לכנות אותה GR Four כפי שמצויין בכיתוב שעל הספויילר האחורי, שכן מדובר במחווה לטויוטה סליקה GT Four שהייתה ממכוניות הראלי הבולטות בראשית שנות ה-90.

למרות נהגים כמו קרלוס סיינז וארמין שוורץ, לא הצליחה הסיליקה להדיח מכס המלכות את לנצ’יה דלתה אינטגרלה. אך כשהאינטגרלה יצאה לפנסיה הביאה טויוטה את אלוף העולם דידה אוריול לנהוג בשורותיה והצליחה לקטוף שתי אליפויות יצרנים בשנים 1993 ו-1994 לפני שהחל העידן הכחול של סובארו. מאז הפכה הסליקה עם סכימת הצביעה הלבנה בשילוב צבעי האדום-ירוק של יצרנית השמנים קסטרול לסוג של אייקון. אגב, כנראה שהעיתוי לא מקרי, שכן בחודשים האחרונים נפוצות לא מעט שמועות שמכונית הספורט קופה החדשה אותה מפתחת טויוטה תזכה לשם סליקה (או MR2, תלוי את מי שואלים).


טויוטה GR Four אימצה את סכימת הצביעה המפורסמת של הסליקה הקלאסית, לצד הספויילר האחורי הבולט, סוללת הפנסים הקדמיים שנועדה למרוצי ראלי ליליים וחישוקי ספיידליין לבנים בדוגמת כוכב שצועקים נייטיז. אלא שבטויוטה לא הסתפקו רק בויזואליה, וה-GR Four נבנתה כמכונית ראלי לכל דבר ועניין, עם כלוב בטיחות תקני, מושבי בארט, חגורות בטיחות עם 6 נקודות עיגון ומערכת כיבוי אש וניווט.

המנוע הבוקסר פינה את מקומו  ליחידת ההנעה של הקורולה GR, שזה אומר מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.6 ליטר המספק 300 כ”ס. בדיוק המנוע שהיינו רוצים לראות גם ב-GR86/BRZ הסדרתית. המנוע הותקן במפרט מרוצים הכולל מערכת קירור מחוזקת, מצנן שמן גדול, ניהול מנוע שונה ועוד כמה תופנים כמו מערכת פליטה ספורטיבית עם צמד מפלטים הבוקע ממרכז הפגוש האחורי. בטויוטה לא הסתפקו בכך והביאו מהקורולה GR גם את מערכת ההנעה הכפולה בעלת הדיפרנציאל המרכזי המאפשר שליטה ידנית בחלוקת הכוח. לשם כך הגיע מהקורולה גם הסרן האחורי בשלמותו לצד מתלים ובולמיים ייעודיים לנהיגת ראלי תחרותית. כך שאם תרצו מדובר למעשה ב-GR86 שקיבלה השתלה של מכלולי הקורולה GR כמעט בשלמותם כשהיא מוכנה למרוצי ראלי.

למרות הפוטנציאל, טויוטה  GR86 לא תחליף את היאריס GT במרוצי ה-WRC ולא צפויה לקבל גרסת ראלי רשמית, אבל עדין ניתן לקוות שמתישהו בטויוטה יבינו את הפוטנציאל וייצרו גרסת GR אמיתית, מחוזקת וחוקית לכביש של מכונית הקופה הנהדרת שלהם.

 

TOYOTA GR FOUR GR86 22TOYOTA GR FOUR GR86 22Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 18TOYOTA GR FOUR GR86 18Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 13TOYOTA GR FOUR GR86 13Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 14TOYOTA GR FOUR GR86 14Preview
טויוטה GR Fourטויוטה GR FourPreview
TOYOTA GR FOUR GR86 17TOYOTA GR FOUR GR86 17Preview
טויוטה GR Fourטויוטה GR FourPreview
TOYOTA GR FOUR GR86 02TOYOTA GR FOUR GR86 02Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 03TOYOTA GR FOUR GR86 03Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 04TOYOTA GR FOUR GR86 04Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 05TOYOTA GR FOUR GR86 05Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 06TOYOTA GR FOUR GR86 06Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 07TOYOTA GR FOUR GR86 07Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 08TOYOTA GR FOUR GR86 08Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 09TOYOTA GR FOUR GR86 09Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 10TOYOTA GR FOUR GR86 10Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 11TOYOTA GR FOUR GR86 11Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 12TOYOTA GR FOUR GR86 12Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 15TOYOTA GR FOUR GR86 15Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 16TOYOTA GR FOUR GR86 16Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 19TOYOTA GR FOUR GR86 19Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 20TOYOTA GR FOUR GR86 20Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 23TOYOTA GR FOUR GR86 23Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 24TOYOTA GR FOUR GR86 24Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 25TOYOTA GR FOUR GR86 25Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 26TOYOTA GR FOUR GR86 26Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 27TOYOTA GR FOUR GR86 27Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 28TOYOTA GR FOUR GR86 28Preview

GR טויוטה טויוטה GT86 טויוטה סליקה טויוטה סליקה GT4 קורולה GR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד