בניגוד לתדמיתה האפרורית, הפכה טויוטה בשנים האחרונות לאחת היצרניות המעוטרות בשנים האחרונות בספורט המוטורי הודות לחטיבת GR, שגם תרדמה את ההצלחות לכמה דגמים ספורטיביים מלהיבים. בזמן שבטויוטה ייצרו גרסאות GR ליאריס המתחרה באליפות הראלי העולמית, לסופרה הכוחנית ואפילו לקורולה דווקא ה-GR86 המיוצרת בשיתוף סובארו מסתפקת במכלולים צנועים יחסית שלא ממצים את מלוא הפוטנציאל הגלום בה.
כתצוגת יכולת שדווקא גורמת לחובבי הרכב להיות מתוסכלים יותר, הביאה טויוטה לתערוכת SEMA את ה-GR86 האולטימטיבית שעברה טיפול מקיף והפכה ממכונית קופה עממית למכונית ראלי מקצועית. המכונית המכונית מכונה GR86 Rally Legacy, אך תרשו לנו לכנות אותה GR Four כפי שמצויין בכיתוב שעל הספויילר האחורי, שכן מדובר במחווה לטויוטה סליקה GT Four שהייתה ממכוניות הראלי הבולטות בראשית שנות ה-90.
למרות נהגים כמו קרלוס סיינז וארמין שוורץ, לא הצליחה הסיליקה להדיח מכס המלכות את לנצ’יה דלתה אינטגרלה. אך כשהאינטגרלה יצאה לפנסיה הביאה טויוטה את אלוף העולם דידה אוריול לנהוג בשורותיה והצליחה לקטוף שתי אליפויות יצרנים בשנים 1993 ו-1994 לפני שהחל העידן הכחול של סובארו. מאז הפכה הסליקה עם סכימת הצביעה הלבנה בשילוב צבעי האדום-ירוק של יצרנית השמנים קסטרול לסוג של אייקון. אגב, כנראה שהעיתוי לא מקרי, שכן בחודשים האחרונים נפוצות לא מעט שמועות שמכונית הספורט קופה החדשה אותה מפתחת טויוטה תזכה לשם סליקה (או MR2, תלוי את מי שואלים).
טויוטה GR Four אימצה את סכימת הצביעה המפורסמת של הסליקה הקלאסית, לצד הספויילר האחורי הבולט, סוללת הפנסים הקדמיים שנועדה למרוצי ראלי ליליים וחישוקי ספיידליין לבנים בדוגמת כוכב שצועקים נייטיז. אלא שבטויוטה לא הסתפקו רק בויזואליה, וה-GR Four נבנתה כמכונית ראלי לכל דבר ועניין, עם כלוב בטיחות תקני, מושבי בארט, חגורות בטיחות עם 6 נקודות עיגון ומערכת כיבוי אש וניווט.
המנוע הבוקסר פינה את מקומו ליחידת ההנעה של הקורולה GR, שזה אומר מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.6 ליטר המספק 300 כ”ס. בדיוק המנוע שהיינו רוצים לראות גם ב-GR86/BRZ הסדרתית. המנוע הותקן במפרט מרוצים הכולל מערכת קירור מחוזקת, מצנן שמן גדול, ניהול מנוע שונה ועוד כמה תופנים כמו מערכת פליטה ספורטיבית עם צמד מפלטים הבוקע ממרכז הפגוש האחורי. בטויוטה לא הסתפקו בכך והביאו מהקורולה GR גם את מערכת ההנעה הכפולה בעלת הדיפרנציאל המרכזי המאפשר שליטה ידנית בחלוקת הכוח. לשם כך הגיע מהקורולה גם הסרן האחורי בשלמותו לצד מתלים ובולמיים ייעודיים לנהיגת ראלי תחרותית. כך שאם תרצו מדובר למעשה ב-GR86 שקיבלה השתלה של מכלולי הקורולה GR כמעט בשלמותם כשהיא מוכנה למרוצי ראלי.
למרות הפוטנציאל, טויוטה GR86 לא תחליף את היאריס GT במרוצי ה-WRC ולא צפויה לקבל גרסת ראלי רשמית, אבל עדין ניתן לקוות שמתישהו בטויוטה יבינו את הפוטנציאל וייצרו גרסת GR אמיתית, מחוזקת וחוקית לכביש של מכונית הקופה הנהדרת שלהם.