בזמן שתערוכת הרכב המסורתיות הולכות וגוועות, תערוכת SEMA שתיפתח השבוע בלאס וגאס ממשיכה למגנט את קהל חובבי הרכב בארה”ב. יצרניות הרכב, ולא רק האמריקאיות, כבר מזמן לא מפספסות את ההזדמנות להגיע לקהל ממוקד של חובבי רכב ושיפורים ומזה שנים מצטרפות לחגיגה, כשהן מציגות שלל חבילות שיפורים, פרוייקטים חד-פעמיים ודגמי קונספט שחלק מהרעיונות המוצגים בהן מגיעים לשוק האפטר-מרקט.
בין של הדגמים המעניינים שמוצגים השנה ב-SEMA מצליח להתבלט קונספט בשם ROX על בסיס לנד קרוזר 250 החדש (ששיווקו יחל בישראל בשבועות הקרובים). הצגת הקונפסט החדש נועדה לא רק כדי להפגין יכולות, אלא גם כדי להיות מקדם תדמית עבור לנד קרוזר 250 שהוא דגם חדש בארה”ב הממוקם מתחת ללנד קרוזר 300 הענק שנקרא שם פשוט “לנד קרוזר”, ובצמוד ל-4 ראנר הנחשב ל-SUV עממי וקומפקטי יחסית עבור חובבי השטח המקומיים.
לשם כך לקחו בטויוטה את הלנד קרוזר, קצצו את גגו והפכו אותו למעין טנדר פתוח. קורות הגג האורכיות שמעל הדלתות נשמרו, אך בינהן ישנו חלל פתוח גם גג גומי מתקפל ומסילות רוחביות מאסיביות לנשיאת ציוד. חלקו האחורי של הלנד קרוזר הפך להיות מעין ארגז פתוח התחום בצדדיו עד ידי קורות הגג שמשתפלות עד קצה הרכב. הדלת האחורית נפתחת כלפי מטה בדומה לדלת בתא מטען של טנדר, כשהארגז עצמו כולל מנשאים למיכלי דלק נוספים ועיגון ציוד קמפינג. למרות שזה לא נראה כך, אבל שינוי הבנה הזה אילץ את טויוטה לייצר מחדש כחצי מחלקי המרכב החיצוניים.
אי אפשר להתעלם מכך שהמראה הכלל די מזכיר את הרנגלר והברונקו כאשר מסירים מהם את משטחי הגג, אם כי עיצוב החלק האחורי בטויוטה אמור להעניק לו יותר פרקטיות בדומה לטנדר כאמור. למרות זאת, הגלגל החלופי עדין תלוי מאחור על מתקן מפרקי שמאפשר את הזזת הגלגל כדי לאפשר גישה לארגז המטען.
למראה הקרבי של לנד קרוזר ROX תורמת גם הגבהת מרכב של 4 אינץ’ עם מתלים ארוכי מהלך משודרגים של חטיבת TRD. בנוסף נועל ה-ROX צמיגי שטח בשרניים ברוחב 8 אינץ’ על חישוקי 18 אינץ’ מאלומיניום שדרשו גם הוספת כנפוני פלסטיק מורחבים כיוון שהם בולטים החוצה מקו המרכב. את חבילת השטח משלים פגוש קדמי מאסיבי ממתכת, טבעות גרירה עבות ותוספת של שורת פנסים על הגג כדי לנווט את דרככם בלילה מדברי.
למרבה הצער בטויוטה לא מתכוונים להביא לייצור את ה-ROX, אם כי הוא היה יכול להוות אלטרנטיבה מעניינת לברונקו ושות’. זה די חבל כי מרכב פתוח הולם במיוחד את קווי העיצוב של הדור הנוכחי הנוטה לכיוון הרטרו. בינתיים נצטרך להסתפק בסרטונים שליוו את הפרויקט המדליק הזה.