אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חשמל לכולם: פיג’ו 5008 החדש נחשף
ראשי » חדשות » חשמל לכולם: פיג’ו 5008 החדש נחשף
פיג'ו 5008

חשמל לכולם: פיג’ו 5008 החדש נחשף

פיג'ו חושפת את הדור החדש של ה-5008 שמציע 7 מושבים בהנעה חשמלית מלאה, אך גם גרסאות פלאג אין היבריד ובנזין. ההגעה לישראל צפויה בתחילת 2025

אופיר דואק 20/03/2024 צלם: יצרן

שבועות אחדים לאחר ההשקה הרשמית של פיג’ו 3008, חושפת פיג’ו רשמית גם את ה-5008 – האח הגדול בעל שורת המושבים השלישית. בדור היוצא היה פיג’ו 5008 גרסת 7 מושבים מוארכת של ה-3008, וגם בדור הנוכחי היחס בין שני הדגמים נותר דומה. עם זאת, בעוד הדור החדש של פיג’ו 3008 אימץ קו גג משתפל וחלק אחורי המעוצב פאסטבק ספורטיבי, ה-5008 שומר על חלק אחורי רבוע יותר ומראה SUV כדי לאפשר מרחב ראש הולם ליושבי שורת המושבים השלישית וחלל מטען שימושי יותר. לצד זאת, החזית של ה-5008 זהה לחלוטין לזו של האח הקטן וכוללת את תאורת ה-LED המעודכנת, השבכה במרכה התלת ממדי ואת סמל פיג’ו החדש במרכזה.

כמו ה-3008, גם ה-5008 מתבסס על פלטפורמת STLA Medium וזה אומר שהוא יוצע גם בתצורת הנעה חשמלית מלאה, ועדין יגיע עם שורת מושבים שלישית בעלת מקום לשני נוסעים נוספים. לא עניין שכיח כשמדובר בקרוסאובר חשמלי, שכן מכלולי הסוללה והמנוע החשמלי האחורי (אם ישנו) גורמים ללא מעט יצרניות לוותר על האופציה לשורת מושבים נוספת, בעיקר בקטגוריית הגודל הבינונית. ה-5008 כאמור מצליח לארוז את שורת המושבים השלישית באחוריו, בין היתר הודות לבסיס גלגלים נדיב של 290 ס”מ, 16 ס”מ יותר מאשר ב-3008, ואורך כולל של 479 ס”מ.

הדמיון בין שני הדגמים ממשיך גם אל תוך תא הנוסעים, כאשר הקוקפיט של ה-5008 זהה לחלוטין, וזה כולל את מסך ה-21 אינץ’ הרוחבי, הקונסולה המרכזית המוגבהת ותאורת האווירה העשירה. השוני בא לידי ביטוי החל משורת המושבים השניה שכמו ב-5008 היוצא מורכבת משלושה מושבים נפרדים הנעים על מסילה ובעלי אפשרות כיוון למשענת הגב. ל-5008 גג פנורמי גדול הנמתח גם מעל לשורת המושבים השלישית. תא המטען מכיל 259 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, כעשר מתחת לשורת המושבים השלישית ישנו חלל אכסון נוסף בנפח של 80 ליטרים.


היצע גרסאות ההנעה החשמלית של ה-5008 זהה לזה שב-3008. לגרסה הבסיסית מנוע קדמי בהספק של 210 כ”ס ולצידה מוצעת גרסת הנעה כפולה עם 320 כ”ס, שתיהן מצוידות בסוללה בעלת קיבולת של 73 קוט”ש. גרסת טווח ארוך עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 230 כ”ס מצוידת בסוללה בעלת קיבולת של 98 קוט”ש, האמורה לספק על פי פיג’ו טווח נסיעה של 660 ק”מ.

לצד הגרסאות החשמליות תוצע פיג’ו 5008 גם עם שתי יחידות הנעה היברידיות. הראשונה היא היברידית קלה 48V עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 136 כ”ס ומנוע חשמלי המחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי עברה. שילוב שאמור להניב צריכת דלק ממוצעת של 17.2 ק”מ לליטר. הגרסה השניה היא היברידית נטענת בהספק משולב של 195 כ”ס וסוללה המספקת טווח נסיעה חשמלי של 80 ק”מ.

פיג’ו תציע את ה-5008 החדשה בשתי רמות גימור: “אלור” הרגילה ו-GT המאובזרת בעלת סממני העיצוב הספורטיביים, כלשתיהן מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיבית ויכולת נהיגה חצי אוטונומית. שיווקה של ה-5008 יחל באירופה במחצית השניה של השנה, כאשר לישראל היא אמורה להגיע בתחילת שנת 2025.

ה

פיג'ו פיג'ו 5008 פיג'ו e5008 קרוסאובר 7 מקומות קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד