שבועות אחדים לאחר ההשקה הרשמית של פיג’ו 3008, חושפת פיג’ו רשמית גם את ה-5008 – האח הגדול בעל שורת המושבים השלישית. בדור היוצא היה פיג’ו 5008 גרסת 7 מושבים מוארכת של ה-3008, וגם בדור הנוכחי היחס בין שני הדגמים נותר דומה. עם זאת, בעוד הדור החדש של פיג’ו 3008 אימץ קו גג משתפל וחלק אחורי המעוצב פאסטבק ספורטיבי, ה-5008 שומר על חלק אחורי רבוע יותר ומראה SUV כדי לאפשר מרחב ראש הולם ליושבי שורת המושבים השלישית וחלל מטען שימושי יותר. לצד זאת, החזית של ה-5008 זהה לחלוטין לזו של האח הקטן וכוללת את תאורת ה-LED המעודכנת, השבכה במרכה התלת ממדי ואת סמל פיג’ו החדש במרכזה.
כמו ה-3008, גם ה-5008 מתבסס על פלטפורמת STLA Medium וזה אומר שהוא יוצע גם בתצורת הנעה חשמלית מלאה, ועדין יגיע עם שורת מושבים שלישית בעלת מקום לשני נוסעים נוספים. לא עניין שכיח כשמדובר בקרוסאובר חשמלי, שכן מכלולי הסוללה והמנוע החשמלי האחורי (אם ישנו) גורמים ללא מעט יצרניות לוותר על האופציה לשורת מושבים נוספת, בעיקר בקטגוריית הגודל הבינונית. ה-5008 כאמור מצליח לארוז את שורת המושבים השלישית באחוריו, בין היתר הודות לבסיס גלגלים נדיב של 290 ס”מ, 16 ס”מ יותר מאשר ב-3008, ואורך כולל של 479 ס”מ.
הדמיון בין שני הדגמים ממשיך גם אל תוך תא הנוסעים, כאשר הקוקפיט של ה-5008 זהה לחלוטין, וזה כולל את מסך ה-21 אינץ’ הרוחבי, הקונסולה המרכזית המוגבהת ותאורת האווירה העשירה. השוני בא לידי ביטוי החל משורת המושבים השניה שכמו ב-5008 היוצא מורכבת משלושה מושבים נפרדים הנעים על מסילה ובעלי אפשרות כיוון למשענת הגב. ל-5008 גג פנורמי גדול הנמתח גם מעל לשורת המושבים השלישית. תא המטען מכיל 259 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, כעשר מתחת לשורת המושבים השלישית ישנו חלל אכסון נוסף בנפח של 80 ליטרים.
היצע גרסאות ההנעה החשמלית של ה-5008 זהה לזה שב-3008. לגרסה הבסיסית מנוע קדמי בהספק של 210 כ”ס ולצידה מוצעת גרסת הנעה כפולה עם 320 כ”ס, שתיהן מצוידות בסוללה בעלת קיבולת של 73 קוט”ש. גרסת טווח ארוך עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 230 כ”ס מצוידת בסוללה בעלת קיבולת של 98 קוט”ש, האמורה לספק על פי פיג’ו טווח נסיעה של 660 ק”מ.
לצד הגרסאות החשמליות תוצע פיג’ו 5008 גם עם שתי יחידות הנעה היברידיות. הראשונה היא היברידית קלה 48V עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 136 כ”ס ומנוע חשמלי המחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי עברה. שילוב שאמור להניב צריכת דלק ממוצעת של 17.2 ק”מ לליטר. הגרסה השניה היא היברידית נטענת בהספק משולב של 195 כ”ס וסוללה המספקת טווח נסיעה חשמלי של 80 ק”מ.
פיג’ו תציע את ה-5008 החדשה בשתי רמות גימור: “אלור” הרגילה ו-GT המאובזרת בעלת סממני העיצוב הספורטיביים, כלשתיהן מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיבית ויכולת נהיגה חצי אוטונומית. שיווקה של ה-5008 יחל באירופה במחצית השניה של השנה, כאשר לישראל היא אמורה להגיע בתחילת שנת 2025.
ה