אחרי שהפך לאחד מהלהיטים הגדולים בשוק הרכב הישראלי בחודשים האחרונים, צפוי ג’אקו J7 לקבל בקרוב חיזוק מלמטה עם הגעתו של אחיו הקטן ג’אקו 5 (או J5 אם תרצו). על פי היבואנית כלמוביל, ג’אקו 5 שנחשף בסין בסוף השנה שעברה אמור לנחות בארץ בקיץ הקרוב בתחילת הרבעון השלישי של השנה.
ג’אקו 5 הוא קרוסאובר קומפקטי הממוקם על התפר שבין רכבי פנאי מבוססי מכוניות סופרמיני לבין רכבי פנאי משפחתיים. אורכו עומד על 438 ס”מ, הרוחב על 186 ס”מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 262 ס”מ, כשלתא המטען נפח מכובד של 480 ליטר. העיצוב החיצוני כמעט זהה לזה של האח הגדול, עם אותה שבכה משורגת גדולה, פנסי חזית צרים וחלק אחורי שמזכיר לא מעט את ריינג’ רובר איווק. גם תא הנוסעים זהה בסגנונו לזה של ג’אקו 7, עם מסך לוח מחוונים קטן ומסך מרכזי אנכי עבור התפעול ומערכת המולטימדיה.
בדומה לדגמים נוספים הבנויים על אותה פלטפורמה, בהם אומודה 5 וצ’רי FX, גם ג’אקו 5 מיוצר בגרסת בנזין מלאה, גרסה היברידית וגרסה חשמלית. הגרסה החשמלית תהיה הראשונה להגיע ארצה יחד עם גרסת הבנזין, כאשר הגרסה ההיברידית תצטרף להיצע המקומי רק לקראת סוף השנה.
לגרסה החשמלית של ג’אקו 5 מנוע קדמי בהספק של 204 כ”ס וסוללת 61 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של יותר מ-400 ק”מ. גרסת הבנזין שתצטרף אליה מונעת על ידי אותו מנוע 1.6 ליטר טורבו המוכר גם מג’אקו 7, כשהוא מספק 147 כ”ס ו-28.5 קג”מ ומשודל לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה. כרגע לא ידועים נתוני הביצועים המלאים של גרסה זו על פי התקן האירופאי, אך היא צפויה להיות זריזה יותר מג’אקו 7 המצויד באותה יחידת הנעה. גרסת הבנזין תוצע גם עם אופציה להנעה כפולה, מה שיעניק לה יכולת שטח מסוימת.
לבסוף, צפויה להגיע גם גרסה היברידית, אך לא מדובר בגרסת פלאג אין עם המערכת המוכרת מהאחר הגדול ודגמי צ’רי נוספים. גרסה זו עושה שימוש במנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, ופרטים אליה אמורים להיחשף בקרוב עם חשיפתה במפרט האירופאי שרלוונטי גם עבורנו. כמו בדגמי ג’אקו 7, גם בג’אקו 5 כל הגרסאות מצוידות במערך מקיף ומלא של מערכות ADAS וסיוע לנהג ורמת אבזור גבוהה. הנעלם הגדול כרגע הוא המחיר, אך לאור התמחור האגרסיבי יחסית של ג’אקו עד כה בישראל קרוב לוודאי שהוא יהיה תחרותי ביחס לסגמנט הגודל.