אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה
ראשי » חדשות מקומיות » חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה
ג'אקו 5

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

רכב הפנאי הקומפקטי של ג'אקו צפוי לנחות בישראל בקרוב כשהוא מציע עיצוב דומה לזה של האח הגדול ולא פחות משלוש טכנולוגיות הנעה

אופיר דואק 10/04/2025 צלם: ירצן

אחרי שהפך לאחד מהלהיטים הגדולים בשוק הרכב הישראלי בחודשים האחרונים, צפוי ג’אקו J7 לקבל בקרוב חיזוק מלמטה עם הגעתו של אחיו הקטן ג’אקו 5 (או J5 אם תרצו). על פי היבואנית כלמוביל, ג’אקו 5 שנחשף בסין בסוף השנה שעברה אמור לנחות בארץ בקיץ הקרוב בתחילת הרבעון השלישי של השנה.

ג’אקו 5 הוא קרוסאובר קומפקטי הממוקם על התפר שבין רכבי פנאי מבוססי מכוניות סופרמיני לבין רכבי פנאי משפחתיים. אורכו עומד על 438 ס”מ, הרוחב על 186 ס”מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 262 ס”מ, כשלתא המטען נפח מכובד של 480 ליטר. העיצוב החיצוני כמעט זהה לזה של האח הגדול, עם אותה שבכה משורגת גדולה, פנסי חזית צרים וחלק אחורי שמזכיר לא מעט את ריינג’ רובר איווק. גם תא הנוסעים זהה בסגנונו לזה של ג’אקו 7, עם מסך לוח מחוונים קטן ומסך מרכזי אנכי עבור התפעול ומערכת המולטימדיה.

בדומה לדגמים נוספים הבנויים על אותה פלטפורמה, בהם אומודה 5 וצ’רי FX, גם ג’אקו 5 מיוצר  בגרסת בנזין מלאה, גרסה היברידית וגרסה חשמלית. הגרסה החשמלית תהיה הראשונה להגיע ארצה יחד עם גרסת הבנזין, כאשר הגרסה ההיברידית  תצטרף להיצע המקומי רק לקראת סוף השנה.


לגרסה החשמלית של ג’אקו 5 מנוע קדמי בהספק של 204 כ”ס וסוללת 61 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של יותר מ-400 ק”מ. גרסת הבנזין שתצטרף אליה מונעת על ידי אותו מנוע 1.6 ליטר טורבו המוכר גם מג’אקו 7, כשהוא מספק 147 כ”ס ו-28.5 קג”מ ומשודל לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה. כרגע לא ידועים נתוני הביצועים המלאים של גרסה זו על פי התקן האירופאי, אך היא צפויה להיות זריזה יותר מג’אקו 7 המצויד באותה יחידת הנעה. גרסת הבנזין תוצע גם עם אופציה להנעה כפולה, מה שיעניק לה יכולת שטח מסוימת.

לבסוף, צפויה להגיע גם גרסה היברידית, אך לא מדובר בגרסת פלאג אין עם המערכת המוכרת מהאחר הגדול ודגמי צ’רי נוספים. גרסה זו עושה שימוש במנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, ופרטים אליה אמורים להיחשף בקרוב עם חשיפתה במפרט האירופאי שרלוונטי גם עבורנו. כמו בדגמי ג’אקו 7, גם בג’אקו 5 כל הגרסאות מצוידות במערך מקיף ומלא של מערכות ADAS וסיוע לנהג ורמת אבזור גבוהה. הנעלם הגדול כרגע הוא המחיר, אך לאור התמחור האגרסיבי יחסית של ג’אקו עד כה בישראל קרוב לוודאי שהוא יהיה תחרותי ביחס לסגמנט הגודל.

ג'אקו ג'אקו 5 ג'אקו 5 היבריד ג'אקו J5 גאקו 5 חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד