השמועות התרוצצו זמן רב, המציאות המשתנה ותקני זיהום האוויר לחצו והמעריצים המתינו בחרדה. לבסוף זה קרה ופורשה חשפה ביום שני את ה-911 המחודשת אשר לראשונה בתולדות הדגם תציע גרסה היברידית. פרארי, למבורגיני, מקלארן ומרצדס כבר מציעות מכוניות ספורט היברידיות משלהן כבר מספר שנים, ואפילו פורשה כבר הייתה שם בעשור הקודם עם ה-918. אלא שעד כה היא נמנעה ככל הניתן מלגעת ב-911 מחשש לחילול הקודש בעיני חובבי המותג והלקוחות האדוקים.
שכאמור, היה מדובר בצעד בלתי נמנע, אלא שבפורשה כמו בפורשה לא הלכו עם הזרם. ה-911 ההיברידית היא לא פלאג-אין נטענת עם סוללה מגודלת ולא ממש היברידית סטנדרטית בסגנון ההיברידיות של טויוטה. המערכת ההיברידית של ה-911 מכונה T-Hybrid נועדה אמנם להפחית פליטות מזהמים, אבל בראש ובראשונה היא תוכננה כדי להעניק תוספת כוח מבלי להידרש לפליטת CO2 מוגברת וצריכת דלק גבוהה יותר.
פורשה תציע את יחידת ההנעה ההיברידית החדשה בדגמי ה-GTS במרכבי קופה, טארגה וקבריולה. אבל לא מן הנמנע שתקני זיהום האוויר המחמירים יאלצו אותה להציע בעתיד מערכת דומה בהספק מופחת גם בדגמים הפחות קיצוניים של ה-911.
המערכת ההיברידית של פורשה מתבססת קודם כל על מנוע בוקס שש צילינדרים חדש. המנוע צמח מנפח של 3.0 ל-3.6 ליטר הודות להגדיל קוטר הבוכנה מ-91 ל-97 מ”מ והארכת מהלכה מ-76.4 ל-81 מ”מ. המנוע קיבל מערכת תזמון שסתומים משופרת ומדחס מזגן חשמלי שנועד להפחית מהעומס על המנוע, אבל מה שמעניין הוא המעבר לשימוש במגדש טורבו יחדי במקום צמד מגדים עד כה, אלא שהמגדש הבודד הוא מגדש בעל סיוע חשמלי. המגדש החשמלי בנוי כמגדש טורבו רגיל אך מותקן בתוכו מנוע חשמלי בין פתח כניסת הגזים לטורבינה, כשתפקידו להגביר את סל”ד המגדש, לצמצם השהיית טורבו ועל הדרך לתרום תוספת של 15 כ”ס נוספים. בסך הכל עומד ההספק של מנוע ה-3.6 החדש על 485 כ”ס.
המערכת ההיברידית של ה-T-Hybrid מצרפת מנוע חשמלי היושב בצמוד לציר תיבת ההילוכים כפולת המצמדים ומספק 53 כ”ס ו-15.3 ק”מ, כאשר היא ניזונה מסוללת ליתיום בקיבולת של 1.9 קוט”ש במתח של 400V, המותקנת בחזית לטובת חלוקת המשקל. המערכת ההיברידית אמורה לסייע בתאוצה ובפורשה לא מציינים אם יש לה יכולת גם להניע את המכונית באמצעות חשמל בלבד, אבל גם אם כן, הטווח אמור להיות זעום והעיקר הוא השיפור בביצועים. ההספק המשולב ב-GTS החדשה וההיברידית עומד על 541 כ”ס, תוספת של 61 כ”ס ביחס ל-GTS היוצאת שאמורים לפצות על עליה של 50 ק”ג במשקל המכונית. תוספת הכוח מאפשרת ל-GTS להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3 שניות עגולות, שיפור של 0.4 שניה, בדרך למהירות מרבית של 312 קמ”ש.
צריכת הדלק ממוצעת עומדת על 9.5 ק”מ לליטר במקום 9.2 ק”מ לליטר ב-GTS היוצאת. שיפור דרמטי שבטח ישפיע משמעותית על האיזון בחשבון הבנק של הרוכשים הפוטנציאלים.
בנוסף למערכת ההנעה החדשה, קיבלה פורשה 911 GTS עוד מספר שדרוגים בהם מערכת היגוי אחורי שהיא מעתה ציוד סטנדרטי כמו גם מתלים אדפטיביים עם שיכוך משתנה ומרכב המונמך בס”מ ומערכת הייצוב האלקטרו-הידראולית של פורשה. את גרסת ה-GTS החדשה ניתן לזהות בזכות הפגוש קדמי חדש בעל חמש שצלעות של מסיטי רוח אקטיביים בכל צד ואליהם מצטרפת חרבת תחתונה אקטיבית לשיפור כוח ההצמדה. מאחור ישנו דיפיוזר שונה שבמרכזו צמד פתחי מפלט עגולים וצמודים.
כאמור, הצגת הגרסה ההבירידית היא חלק מרענון לו זוכה הדור הנוכחי של ה-911 שהוצג כבר ב-2019. במקביל עודכנו גם דגמי הקאררה הסטנדרטיים. העיצוב כולל מעתה כונס אוויר קדמי רוחבי חדש, עדכון קל ליחידות התאורה הקדמיות הכוללות מעתה יחידות LED מטריקס משופרות, ועיצוב מחדש ליחידות התאורה האחוריות עם פס לד רוחבי חדש. שלא ציפינו למהפכה משמעותית. השינוי המשמעותי בתא הנוסעים הוא מסך חדש בעל תצוגה משתנה בגודל 12.6 אינץ’ המשמש כלוח מחוונים.
גרסאות הקאררה הרגילות נותרו עם מנוע ה-3.0 ליטר המוכר, אך הוא זכה גם הוא למספר שדרוגים בהם מצנן ביניים מוגדל שהגיע מדגמי ה-911 טורבו ואת מגדשי הטורבו מה-GTS היוצאת. התוצאה היא הספק מרבי שעלה מ-380 ל-394 כ”ס כשהמומנט המרבי נותר 45.9 קג”מ. עם חבילת הכרונו ספורט מסוגלת הקאררה להאיץ מעתה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 294 קמ”ש.
לישראל יגיעו דגמי ה-911 החדשים בחודש אוקטובר הקרוב והם ניתנים להזמנה כבר כעת. מחיר דגמי הקאררה יחל ב-1.065 מיליון שקלים למרכב הקופה, כאשר מחיר פורשה 911 GTS ההיברידית עם הנעה אחורית יחל ב-1.395 מיליון שקלים לגרסת הקופה ויגיע עד ל-1.575 מיליון שקלים ל-GTS עם הנעה כפולה במרכבי טארגה או קבריולה.