טנדר הוא אבן היסוד בתרבות המוטורית האמריקאית וגם כלי הרכב המזוהה ביותר עם אומת דגל הפסים והכוכבים. קהל רוכשי הטנדרים בארה”ב הוא עצום, אבל גם די שמרני והוא מנסה לעכל לאט לאט את הניסיונות של שלושת הגדולות מדטרויט להגיש לו טנדרים בעלי הנעה חשמלית. אגב, בינתיים ללא הצלחה מרשימה.
בישראל הטנדרים האמריקאים מככבים בקטגוריית הפול סייז הדורשת רישיון של מעל 3.5 מה שמאפשר להם להיות פטורים ממס כמשאית, למרות שהם משמשים גם כתחליף עבור עצמאיים לרכב פנאי. עד עתה הטנדרים החשמליים הגדולים מארה”ב הגיעו רק באפיקי היבוא האישי, כאשר כבר מסתובבים בארץ כמה עשרות של פורד F150 לייטנינג, שברולט סילברדו EV ואפילו האמר EV המפלצתי.
חברת UMI הרימה את הכפפה מהר יחסית ומתחילה בימים אלו לשווק בישראל באופן רשמי את הסילברדו EV, הדגם החשמלי הראשון של ג’נרל מוטורס בישראל, אשר חולק את הפלטפורמה החשמלית עם האמר EV וקאדילאק אסקלייד IQ. בהתאם לכך סילבראדו EV הוא אמנם טנדר, אך הוא מכוון יותר לכיוון עולמות הפנאי, לא רק בעיצוב שאמנם שומר על כמה מאפיינים ממשפחת הסילברדו אך משדר פחות תכליתיות ויותר פנאי (למשל הקורה האורית הנטויה). על כך מעיד הגם שימוש במתלה אחורי רב חיבורי במקום סרן חי קשוח.
במיצוב שלו מבחינת מידות סילבראדו EV מקביל לסילברדו 1500 שאינו משווק בישראל. אורכו של שברולט סילברדו EV הוא 591 ס”מ והוא בעל בסיס גלגלים של 370 ס”מ, כשהרוחב הכולל הוא 213 ס”מ והוא מתנשא לגובה של שני מטרים. בקיצור, קטן הוא לא אך בהשוואה לסילברדו 2500 עם תא נהג מוארך ה-EV קצר ב-18 ס”מ באורך הכללי ובעל בסיס גלגלים קצר ב-9 ס”מ.
מי שבונה על הסילברדו EV כרכב עבודה צריך לקחת בחשבון יכולות נמוכות משמעותית מאלו של הסילברדו הקלאסי. אמנם כושר הגרירה המרבי זהה ועומד על 3.5 טון, אך בארגז של ה-EV ניתן להעמיס רק עד 645 ק”ג צנועים, הרבה פחות מאשר בטנדרים קטנים יותר כמו טויוטה היילקס ופורד ריינג’ר. גם גודל הארגז קטן בכחצי מטר, אבל לפחות אפשר להתנחם בעובדה שישנו תא מטען קדמי בנפח נאה של יותר מ-300 ליטרים.
לישראל מגיע סילברדו EV בתצורה של שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 510 כ”ס ו-81 קג”מ. למרות משקל עצמי של קרוב ל-4 טון! מסוגל סילברדו EV להאיץ ל-96 קמ”ש ב-5.4 שניות בלבד. למשקל העצום תומרת סוללה בקיבולת ענקית של 200 קוט”ש, מהגדולות בתעשייתה רכב, המאפשרת טווח נסיעה תאורטי של עד 720 ק”מ עם תמיכה בטעינה מהירה בקצב של על 350 קוט”ש.
שברולט סילברדו EV מגיע ברמת גימור אחת הכוללת אבזור בטיחות אקטיבי מלא ומערכת מולטימדיה עם מסך 11.3 אינץ’ וריפודי עור סינטטי, אך ללא ציפוי עור לגלגל ההגה, ללא כיוון מושבים חשמלי ועוד מספר פריטים שמוצעים בגרסאות המאובזרות של הסילברדו 2500. מחירו של סילברדו EV בישראל עומד על 425 אלף שקלים כולל מע”מ, שהם כ-50 אלף שקלים יותר מהסילברדו 2500 ברמת הגימור הגבוהה ביותר וכ-100 אלף שקלים יותר מסילברדו 2500 בסיסי בעל קבינה כפולה. אנחנו כבר יודעים באיזה סילברדו היינו בוחרים.