בפולקסווגן לא מבזבזים זמן. בדיוק לפני חודש הודיע החברה כי היא מתכוונת להציג 7 דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2027 כדי לתגבר את ההיצע הקיים ולהרים בחזרה את מכירות הדגמים החשמליים הנמצאות בנסיגה משמעותית בשנה האחרונה. בין הדגמים הצפויים להיות מוצגים, אמורה להיכלל גם מכונית חשמלית קטנה ועירונית שאיורים שלה נחשפו יחד עם ההצהרה על התכנית העתידית של היצרן.
כעת כבר חושפת פולקסווגן את אב-הטיפוס למכונית הקטנה שתיקרא בגרסתה הסדרתית ID.1. אב-הטיפוס מכונה EVERY1 מרמז גם על כוונתה של פולקסווגן להנגיש את טכנולוגיית ההנעה החשמלית לסגמנטים עממים יותר, כאשר מחיר העד של פולקסווגן ID.1 אשר תצא לשוק במהלך השנה הבאה עומד על 20 אלף יורו, שזה אומר מחיר שהוא באזור ה-100 אלף שקלים, אם וכאשר תגיע המכונית ארצה. פולקסווגן ID.1 הסדרתית תצטרף לפולקסווגן ID.2 הסדרתית שתגיע לשוק במהלך שנת 2027 עם מחיר יעד של 25 אלף יורו. שתי המכוניות, כמו כלל שבעת הדגמים החשמליים הצפויים עד סוף העשור יבנו על בסיס פלטפורמת MEB משודרגת שעברה לתצורת הנעה קדמית.
בתמונות של אב-הטיפוס אותן פרסמו בפולקסווגן ניתן להבחין בלא מעט דמיון לפולקסווגן UP!, מכונית המיני של פולקסווגן שייצור הסתיים בתחילת העשור. החרטום מיישר קו עם ייתר דגמי בסדרת ה-ID, אך עם פשרנות שונה למבנה יחידות התאורה ותאורת היום הקבועה. קווי הגוף נפוחים ועגלגלים יחסית, כשמאחור בולט החיפוי השחור ששולח רמז עיצובי לאותה פולקסווגן UP! חביבה.
גם הממדים מגבים את התחושה שלא מדובר בעוד מכונית קטנה. אורכה של פולקסווגן ID.1 עומד על 388 ס”מ שהם קצת יותר מ-20 ס”מ מאשר ב-UP וקרוב כבר לגודלה של הפולו. תא הנוסעים מינימליסטי ומרכז במסך גדול במרכז את רוב תפעול הפונקציות השונות, לצד מסך רוחבי צר המשמש כלוח מחוונים. בולטת העובדה שאין ב-ID1 תא כפפות אלא רצועות עיגון לחפצים על הפאנל הקדמי, כאשר בין המושבים ישנה יחידת אכסון נסגרת המשמשת גם כמשענת יד ומחזיק כוסות נפרד. מרחב פנים אמור לספק מרחב לארבע נוסעים כולל נהג, כשעדין נשאר נפח נאה של 305 ליטר בתא המטען.
בפולקסווגן לא מפזרים עוד הרבה פרטים טכניים, למעט העובדה שאת ID.1 יניע מנוע חשמלי בהספק של 95 כ”ס, מה שיאפשר למכונית להגיע למהירות מרבית מוגבלת של 130 קמ”ש. נתון נפח הסוללה גם הוא לא פורסם, אך בפולקסווגן מצהירים על טווח נסיעה של לפחות 250 ק”מ במסלול משולב. לא הרבה, אבל אמור להספיק עבור מכונית עירונית. זה אומר שהסוללה תהיה גם צנועה למדי, באזור ה-40 קוט”ש ואף פחות, מה שיעזור לשמור על מחיר היעד הנמוך.
תהיו בטחים שבפולקסווגן ישחררו עוד לא מעט פרטים על הדגם החשמלי בעתיד הקרוב עד לחשיפה המלאה והרשמית. אנחנו נמשיך לעקוב.