מרצדס G קלאס הוא אחד מהדגמים הייחודיים בתעשיית הרכב שעבר מהפך ברבות השנים מרכב שטח צבאי, קשוח ובסיסי לסמל סטאטוס מפואר ומוחצן (אבל עדין קשוח). אלא שגם במרצדס היו מוגבלים ברמה שניתן לשדרג את המתכון הבסיסי של רכב השטח שהוצג בשלהי שנות ה-70, ולפני 5 שנים חשפה G קלאס חדש שנראה כמו הדגם הקלאסי, אבל ביצע קפיצת דרך טכנולוגית היישר לעשור השני של המאה ה-21.
בניגוד לעבר, במרצדס לא מחכים שלושה עשורים כדי לעדכן את ה-G, והשנה הוא עבר מקצה שיפורים ראשון בדור הנוכחי. מתיחת פנים שהיא פחות קוסמטית ויותר מהותית עם כמה שדרוגים חיוניים כדי לשמר את מעמדו. אך הבשורה החשובה באמת, גם ברמה ההצהרתית, הייתה הצגת גרסה חשמלית מלאה של ה-G שתתייצב מול רכבי שטח יומרניים ומוגזמים בעלי הנעה חשמלית שהוצגו לאחרונה כמו ההאמר החשמלי או יאנגוואנג U8 של BYD.
הגרסה החשמלית של מרצדס G קלאס המכונה G580 EQ מצוידת בארבעה מנועים חשמליים, מנוע לכל גלגל, בהספק משולב של 580 כ”ס וכמעט 119 קג”מ. מערכת ניהול כוח מתוחכמת מסוגלת לדמות שלושה נעילות דיפרנציאל בעת הצורך כמו גם לאפשר יכולת סיבוב במקום באמצעות הנעת הגלגלים הפנימיים בכיוון הפוך לאלו החיצוניים וגם יכולת לסייעה בפניות הדוקות. למרות משקל עצום של 3.1 טון מסוכל ה-G קלאס החשמלי להאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.7 שניות. סוללת בקיבולת של 116 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה משולב של כמעט 450 ק”מ בין טעינה לטעינה. לסוללה לוח מיגון מאסיבי מאלומיניום לאטימה מלאה, מה שמאפשר צליחת מעברי מים בעומק של 85 ס”מ. מחירו של מרצדס G קלאס החשמלי יתחיל בישראל ב-1.7 מיליון שקלים, מה שהופך אותו לרכב החשמלי היקר ביותר בישראל כיום.
אז כן, מרצדס G קלאס מגיע מעתה גם בגרסה חשמלית מלאה, אבל גם יתר הגרסאות בעלי המנועים הקונבנציונליים זכו לעדכונים חיוניים, עם מעבר ממנועי V8 למנוע שישה צילינדרים חסכוניים יותר בתוספת מערכת היברידית קלה לשיפור צריכת הדלק. בנוסף נעשו שיפורים אווירודינמיים להורדת מקדם הגרר ונוספו מערכת בקרת שיוט לנהיגה בשטח, ממשק עדכני למערכת המולטימדיה ושדרוגים למערכות הבטיחות האקטיביות. לצד הגרסה החשמלית יגיע ה-G קלאס העדכני בשלוש גרסאות הנעה נוספות עם מנועי בנזין ודיזל.
גרסת הבנזין G500 ויתרה על מנוע ה-V8 לטובת מנוע שישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר המספק 449 כ”ס ו-57.1 קג”מ, גרסת הדיזל G450d תהיה מצוידת במנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר המספק 367 כ”ס ו-76.5 קג”מ. לשתי הגרסאות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה והן מאיצות ל-100 קמ”ש ב- 5.4 ו-5.8 שניות בהתאמה עם מהירות מרבית זהה של 210 קמ”ש. המחיר מתחיל ב-1.55 מיליון שקלים לגרסת הבנזין ו-1.45 מיליון שקלים לגרסת הדיזל לפני תוספות. בפסגה תוצע גרסת ה-AMG החביבה על אוליגרכים וראפרים שנותרה עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים המספק 585 כ”ס ו-86.7 קג”מ, המאיצים את הקוביה הנוצצת ל-100 קמ”ש ב-4.4 שניות. מחירה של גרסת ה-AMG מתחיל ב-2.1 מיליון שקלים.