קאדילאק הייתה מיצרניות הרכב הראשונות בארה”ב להגיב לגל החשמלי, כשתוך שלוש שנים בלבד מהצגת המכונית החשמלית הראשונה שלה, מציע מותג היוקרה כעת קו דגמים שלם של דגמים מונעי חשמל. באיחור מה, מגיעים גם הדגמים החשמליים של קאדילאק לישראל. שבועות ספורים לאחר תחילת שיווק הליריק, קרוסאובר גדול בעל חמישה מקומות ישיבה, מצרפת אליו קאדילאק עוד שני דגמים חדשים בזמינות מיידית, אופטיק ואסקלייד IQ, אליהם יצטרף בעוד מספר חודשים דגם רביעי בשם ויסטיק שישלים את הארסנל.
כל הדגמים החשמליים של קאדילאק מתאפיינים בסממני עיצוב משותפים בהם שבכה קדמית מוארת, יחידות תאורה קדמיות אנכיות וקורה אחורית מעובה זאת לצד קווים המוכרים גם מדגמי קאדילאק הלא חשמליים. עיצוב תאי הנוסעים בדגמים החשמליים של מותג היוקרה אמריקאי מאופיין בפריסת מסכים גדולה לרוחב הקוקפיט, ממשק תפעול באמצעות מגע אך גם שילוב של מתגים פיזיים חיוניים. כל הדגמים מתבססים על פלטפורמות חשמליות ייעודיות, עם יכולת טעינת DC מהירה וסוללות בעולו קיבולת גדולה המותקנות ברצפת הרכב.
נתחיל מהקל אל הכבד. הדגם הקומפקטי, יחסית, בהיצע החשמליות של קאדילאק נכון לעתה הוא האופטיק. מדובר בקרוסאובר המקביל לשברולט בלייזר EV ולקאדילאק XT5 עם אורך של 482 ס”מ ובסיס גלגלים של 295 ס”מ, מה שממצב אותו מול דגמים כמו ב.מ.וו iX3 ואאודי Q6 איטרון. הוא מגיע ארצה בגרסה בעלת שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה והספק משולב של 300 כ”ס המאפשרים לו להאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.2 שניות. סוללה בקיבולת של 85 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה של 492 ק”מ על פי התקן האמריקאי המעט יותר מחמיר מזה האירופאי.
קאדילק אופטיק מגיע עם מסך רוחבי בגודל 33 אינץ’ בתא הנוסעים, מפרט בטיחות אקטיבית מלא ומפרט אבזור נדיב כולל בין היתר מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום, קירור ועיסוי, חימום למושבים האחוריים, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנורמי חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 21 אינץ’. המחיר ההתחלתי של קאדילאק אופטיק עומד על 480 אלף שקלים.
מן העבר השני נמצא קאדילאק אסקלייד IQ. למרות שמו וקווי העיצוב הדומים, לא מדובר בגרסה מוסבת לאסקלייד המוכר בעל מנוע ה-V8 אלא בדגם חדש לגמרי על בסיס הפלטפורמה המשותפת עם האמר EV. לאסקלייד החשמלי מידות ענק עם אורך של 5.7 מטרים, בסיס גלגלים של כמעט 3.5 מטרים כשהוא רוכב על גלגלים עם חישוקי 24 אינץ’ עצומים. הוא מצויד בצמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 750 כ”ס וסוללת ענק בקיבולת של 200 קילוואט האמורה לספק טווח נסיעה של למעלה מ-700 ק”מ.
המחיר מגיע בדמות משקל עצמי של 4.1 טון, מה שאומר שכדי לנהוג עליו צריך רשיון נהיגה למשאית. מצד שני, על הגדול העצום מנסה לפצות מערכת היגוי לגלגלים האחוריים והגדרתו כמשאית מאפשרת לו פטור ממס קניה מה שמציב את מחירו ההתחלתי על 700 אלף שקלים – לא רחוק ממחירו הליריק שנראית צנועה וסולידית למדי לעומתו.
מעל לליריק ומתחת לאסקלייד IQ אמורה להתמצב קאדילאק ויסטיק שתגיע ארצה בעוד חודשים ספורים. מדובר בקרוסאובר גדול באורך של 522 ס”מ, בעל שישה מקומות ישיבה בשלושה שורות מושבים. הוא מונע על ידי שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 615 כ”ס ומצויד בסוללת 102 קוט”ש זהה לזו של הליריק, כך שטווח הנסיעה מעט נמוך יותר ועומד על 492 ק”מ מוצהרים. המחיר צפוי להיות גבוה במעט משל הליריק ולעמוד על כ-750 אלף שקלים.