פיג’ו 3008 היא אחת המכוניות החשובות עבור פיג’ו בשנים האחרונות. הדור השני של ה-3008 זכה בתואר מכונית השנה באירופה לשנת 2017 ויוצר בלמעלה מ-1.3 מיליון עותקים עד היום, אבל מעל הכל, הוא סגר את הפער הטכנולוגי שממנו סבלה פיג’ו בתחילת העשור הקודם והקפיצה אותה בחזרה לשורה הראשונה בקרב היצרניות האירופאיות. משם השתלטה גם על אופל (שהגרנדלנד שלה חולק עם ה-3008 בסיס משותף) בדרך לאיחוד עם FCA שיצר את קבוצת סטלנטיס הענקית. במילים אחרות, התפנית של פיג’ו החלה עם ה-3008.
לכן, ברורה חשיבותו הרבה של הדגם החדש עבור פיג’ו שנחשף השבוע ביום שלישי האחרון, כשגם הוא מסמל תפנית עבור הצרפתים. פיג’ו E-3008 הוא קרוסאובר חשמלי שצפוי להחליף את ה-3008 הנוכחית. במסגרת אירוע החשיפה, ערכנו סיור במפעל הוותיק של פיג’ו בדרום מזרח צרפת שמעסיק כיום 6,000 עובדים המייצרים יחד כ-800 מכוניות מדגמי 3008 ו-5008 ביום, וצפוי לייצר את דגמי פיג’ו 3008 החדשה בהמשך.
פיג’ו E-3008 מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין בשם STLA M, שתשמש בעתיד הקרוב מגוון מכוניות נוספות בקבוצת סטלנטיס בקטגוריית הגודל הבינונית. הפלטפורמה החדשה אפשרה לבצע שדרוג משמעותי במידות הדור החדש. אורכה של ה-E-3008 החדשה עומד על 454 ס”מ לעומת 445 ס”מ בדור היוצא, בסיס הגלגלים צמח ב-5 ס”מ ל-273 ס”מ נאים, הרוחב צמח ב-6 ס”מ ל-190 ס”מ ואפילו הגובה זכה לתוספת של 2 ס”מ ועומד כעת על 164 ס”מ.
אבל המידות הן רק פרט טכני שנבלע מול העיצוב החדש. פיג’ו E-3008 מאמצת מבנה פאסטבאק (בדומה ל-408 החדשה), עם קו גג משתפל הכולל ספויילר עליון ובליטה קטנה בקצה הדלת החמישית, מה שמקנה ל-E-3008 מראה דינאמי. בחזית, פיג’ו שמרה על שלושת טפרי האריה לצד כל אחת מיחידות התאורה שמשתלבים בשבכה חדשה ודרמטית מבעבר. עוד בעיצוב החיצוני ניתן למצוא חישוקים בעיצוב ייחודי ופס בצבע מתכתי התוחם את קו החלונות העליון. בפיג’ו מתגאים שתצורת הפאסטבק תורמת גם ליעילות האווירודינמית, עם מקדם גרר של 0.28. לא רע עבור קרוסאובר.
תא הנוסעים מעניק פרשנות חדשה לפילוסופית ה-i-Cockpit שהוצגה לראשונה ב-3008 היוצאת. ברמת הגימור הבכירה ישנו מסך מעוגל בגודל 21 אינץ’ לאורך חציו השמאלי של הדשבורד המשלב יחד בין לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה. בנוסף, רמת הגימור הבכירה מציעה חומרי פנים משודרגים ותאורת אווירה המשתקפת בפאנל אלומיניום המותקן לרוחב לוח המכשירים ובדיפוני הדלתות הקדמיות. כמו ב-3008 הנוכחית, גם ב-E-3008 הקונסולה המרכזית גבוהה, ומייצרת הפרדה בין חלל הנהג לחלל הנוסע שלצידו כשמשובצים בה מספר מתגי שליטה אסטרטגיים, מהמעט שעוד נותרו.
ה-E-3008 תוצע בשלוש גרסאות הנעה: גרסת הנעה קדמית בעלת מנוע יחיד המספק 210 כ”ס שמוזן מסוללת 73 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 525 ק”מ, גרסת הנעה קדמית בעלת טווח משופר בזכות סוללת 98 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 700 ק”מ והספק משודרג של 230 כ”ס. בפסגה ישנה גרסה בעלת שני מנועים חשמליים המספקים יחד 320 כ”ס המועברים לארבעת הגלגלים, כשגם גרסה זו, כמו גרסת הבסיס, בעלת סוללת 73 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 525 ק”מ. לדברי פיג’ו, טכנולוגיית הטעינה המהירה של ה-E-3008 תומכת בקצב של עד 160 קילוואט, כך שעמדת טעינה מהירה תאפשר להטעין את סוללת ה-E-3008 מ-20% ל-80% תוך 30 דקות.
לאלו שאינם מוכנים או מעוניינים לעשות את המעבר לחשמל, גרסאות בעלות מנועי בעירה פנימית וגרסאות היברידיות עליהם טרם נמסרו פרטים צפויות להיחשף בהמשך והם ישאו מן הסתם את השם 3008. לצידן תוצג במהלך 2024 גם ה-5008 הבאה, שהיא למעשה גרסת ה-7 מושבים המוגדלת של ה-3008, הצפויה לעשות ימוש באותה פלטפורמה וארכיטקטורת תא נוסעים לטובת משפחות גדולות.
מסירות ראשונות של פיג’ו 3008 החדשה צפויות באירופה כבר ברבעון הראשון של שנת 2024, כשהיא תוצע עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות ובשלוש רמות גימור, כולל GT Line בעלת סממני עיצוב וגימור ספורטיביים. בישראל נצטרך להמתין עד לאמצע שנת 2024, וטרם ידוע אילו גרסאות ורמות גימור יוצעו כאן. התרשמות אישית מהמכונית החדשה נוכל לספק לאחר אירוע ההשקה הדינאמי, שצפוי להיערך לקראת סוף השנה.