למרות שמעולם לא הצליחה לסכן מבחינת פופולאריות ומרמת מכירות את ההגמוניה הגרמנית, וגם כשהיא מקרטעת במשך שנים ארוכות, יגואר עדין נחשבת לאחת ממותגי היוקרה הנחשקים והמפורסמים של תעשיית הרכב. בצעד אחרון וכמעט נואש כדי לשרוד, הודיעה יגואר לאחרונה כי היא מפסיקה לייצר מכוניות כחלק מהיערכותה להצגת דור דגמים חדש וחשמלי לחלוטין שמבחינתה הוא להיות או לחדול.
ליגואר ישנה מורשת ארוכה של דגמים אייקונים והצלחות במרוצים שהיא יכולה להסתמך עליהם, אבל כחלק מתהליך הלידה מחדש החליטו קברניטי החברה להתנער מהמורשת שלה לחלוטין, כדי להדגיש שמדובר בדור חדש של מוצרים. ואולי לא מדובר בצעד כל כך רע כי מי שעדין כאן כדי לזכור את ימי הגדולה של יגואר כבר מתקרב לגיל 100.
מכונית הקונספט החדשה Type 00 שנחשפה אתמול היא מי שתבשר על העידן החדש של יגואר, והיא מצליחה להיות חריגה אפילו במונחי מכוניות קונספט. עם זאת, כדי להתרגל, כי זה הכיוון אליו תלך יגואר בשנים הקרובות שאולי יהיו גם השנים האחרונות של המותג. הנה חמישה דברים שאתם צריכים לדעת על ה-Type00 ויגואר המתחדשת:
עיצוב אוונגרדי
יגואר Type 00 מציגה שפת עיצוב חדשה לגמרי, לא שגרתית, ועתידנית למדי. למרות שמדובר במכונית חשמלית הצללית הקלאסית עם תא מנוע ארוך מלפנים נשמרה. מעבר לכך בחרו המעצבים בקווים חדים ומינימליסטיים, שילוב של ניפוחי מרכב וזוויות חדשות. אבל מה שמקצין את המראה הוא הירידה לפרטים הקטנים שגורם למכונית להיראות כאילו יצאה מסרט קומיקס. למשל השבכה המדומה מלפנים ורשת הפסים האורכיים מאחור, שנראים כמו רשת של מזגן, המסתירות את יחידות התאורה. קו הגג משתפל ונמתח עד לקצה האחוריים, כשהוא מזכיר במידת מה את קרייזלר קרוספייר, וביגואר החליטו צוותר על שמשה אחורית ובמקום זה להסתמך על מצלמות שגם מחליפות את מראות הצד ונשלפות מדופן המכונית בעת הצורך.
מינימליזם בתא הנוסעים
לפחות בדגם הקונספט תא הנוסעים עבר גם הוא את מהפכת המינליזם. הנהג והנוסע מלפנים וגם צמד המושבים מאחור מופרדים על ידי מחיצה גבוהה באורך 3.2 מטרים הנמתחת לאורך תא הנוסעים. לנהג ולנוסע מלפנים יש מסכי ענק נפרדים עם תצוגת המידע ואפשרויות התפעול החיוניות לכל אחד, כאשר בחוסר שימוש המסכים מתקפלים אל תוך פאנל לוח המכשירים. פתחי האוורור מוסווים כמיטב האופנה ולפחות בדגם הקונספט אין מתגים פיזיים למעוט מתגי פתיחת דלתות הפרפר העצומות ומתגי החלונות.
נפרדים מהיגואר
לא רק העיצוב של יגואר עובר מהפך עם התנערות מכל דמיון לדגמי העבר. גם סמל היגואר המפורסם שהתמוסס על חזית מכוניות החברה במששך שנים יהפוך למוצג מוזיאוני. במקום זאת הציגה יגואר סמל חדש המורכב משילוב של כפול ומנוגד של האות J שישמש אותה מעתה בחזית הדגמים החדשים ובכלל כסמל המייצר של החברה. בנוסף, אפילו הפונט בו נכתב שם החברה הוא חדש ובעל מראה מינימליסטי המנותק לחלוטים מהפונט הקלאסי של יגואר. אפשר להתנחם שלפחות בדגם הקונספט אייקון היגואר המזנק קדימה עדין מופיע בצדדי הרכב.
פלטפורמה חשמלית חדשה
יגואר Type 00 חונכת פלטפורמה חשמלית חדשה לחלוטין המכונה JEA שתשמש את דור הדגמים החדש של החברה. ביגואר לא פירטו יותר מידי על הטכנולוגיה, אבל הצהירו לדגם הסדאן הגדול על בסיס הפלטפורמה החדשה שיכנס לייצור בסוף 2025 יהיה טווח נסיעה של 770 ק”מ לצד יכולת טעינה מהירה שתוסיף 320 ק”מ של טווח ב-15 דקות של טעינה.
יגואר לטבעונים
מכוניות הפאר של יגואר הציעו מאז ומתמיד הידור בסגנון בריטי שכלל גימורי עץ מכל עבר והמון עור איכותי. יגואר Type 00 מוותרת על דיפוני העור וגימורי העץ המעובדים לטובת שימוש נרחב בחומרים טבעיים כמו אלבסטר (בהט), אבן טרוורטין ופליז כשהריפודים עשויים משילובי בד ארוג וצמר. ממש לא אווירת מועדון הג’נטלמנים האנגלי שיגואר טיפחה במשך שנים.