קצת פחות משנה לאחר שנחשפה לראשונה פרארי 12 צלינדרי המרהיבה, נוחתת בישראל יחידה ראשונה שלה עם תחילת השיווק של המכונית לקהל הישראל. פרארי 12 צלינדרי היא היורשת של ה-812 סופרפאסט הכותבת פרק נוסף ואולי, אחרון בהחלט, בשושלת של דגמי ה-V12 של פרארי שנוסדה יחד עם הקמת החברה. ה-12 צלינדרי מתהדרת עדין במנוע V12 אטמוספרי למהדרין, תצורה שנכחדת בעידן הנוכחי של תעשיית הרכב הנאבקת בתקני זיהום אוויר הולכים ומחמירים.
הבחירה של פרארי שלא לצייד את 12 צלינדרי במגדשי טורבו או סיוע היברידי כלשהו היא אמירה גאה ולא שגרתית, בפרט שכל מנועי ה-V8 בדגמי החברה כבר זכו לאחד מהסייענים הללו ובעבר כבר ייצרה מנוע V12 עם יחידה היברידית עבור הלה-פרארי. את הקריצה הנוסטלגית משלים גם העיצוב החיצוני ששולח רמז מלפנים ל-365 דייטונה, אחד מהדגמים היותר אייקונים של פרארי בשנות ה-70.
המנוע של פרארי 12 צלינדרי 830 כ”ס ב-9,250 סל”ד ו-69.1 קג”מ ב-7,500 סל”ד. תוספת של 30 כ”ס ב-850 סל”ד גבוהים יותר ביחס לואריאציה המניעה את ה-812. הוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה, ההנעה אחורית כמובן והזינוק ל-100 קמ”ש אורך 2.9 שניות עם מהירות מרבית של 340 קמ”ש במרכב הקופה. גרסת הספיידר בעלת הגג הקשיח והנפתח מתהדרת בנתונים זהים כשרק נתון התאוצה ל-200 קמ”ש איטי יותר ב-0.3 שניות
פרארי 12 צלינדרי מגיעה כשהיא מצוידת במפרט בסיסי ההולם את מעמדה: החל מהיגוי אחורי אקטיבי, מערכת בלמים על-חוט, בלמים קרבון קרמיים, חישוקי 21 אינץ’ מרשימים, תעלות אקטיביות לויסות זרימת האוויר ועוד פיצ’רים טכנולוגיים שנועדו לשיפור יכולת המכונית.
בישראל יחל מחירה של פרארי 12 צילנדרי ב-3 מיליון שקלים, או לייתר דיוק 2.945 מיליון שקלים לגרסת הקופה, לפני תוספות והתאמות אישיות. רכב התצוגה שמתהדר בין ביתר באחד משלושת צבעי ההשקה כבר נושא תג מחיר של 3.5 מיליון שקלים. תג המחיר הזה לא ירתיע את מי שמעוניין ביצירה האחרונה ממראלנו, אר צריך לזכור שרק כמות זעירה של יחידות בודדות מה-12 צילינדרי הוקצו לישראל.