חודשים ספורים לאחר חשיפתה הרשמית, נוחתת בישראל מזראטי גראנקבריו החדשה. מדובר בגרסת הקבריולה 2+2 לגראנטוריסימו שהוצגה בשנה שעברה, אשר כמותה מתבססת על פלטפורמת ג’ורג’יו המוצלחת שפותחה במקור עבור אלפא רומיאו ג’וליה ואומצה על ידי מזראטי לדור הדגמים החדש שלה. הגראנטוריסימו ממשיכה מסורת ארוכה של מכוניות GT נטולות גג של מזראטי אשר החלה אי שם בשנות ה-60 עם ה-GT3500 ספיידר, והעיצבו שלה בהחלט ראוי להמשיך את המורשת.
קווי העיצוב של הגראנטוריסימו נשמרו גם בגראנקבריו, כאשר השוני העיקרי הוא בעיצוב החלק האחורי שהותאם למבנה הגג המתקפל ודלת תא מטען קטנה יותר. גג בד מתקפל המוצע בחמישה צבעים שונים לבחירה, כאשר מנגנון הקיפול החשמלי יכול לבצע את פעולתו גם בזמן נסיעה עד למהירות של 50 קמ”ש. לטובת הנביעה הנעימה גם במזג אוויר קר מצוידת מזראטי גראנקבריו כסטנדרט במערכת הזרמת אוויר חם לעורף הנהג והנוסע מלפנים.
לישראל מגיעה הגראקבריו בגרסת הטרופיאו בעלת מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר המניע גם את ה-MC20 האקזוטית. בתצורה שבגרסת הטרופיאו מספק המנוע 550 כ”ס ו-66.3 קג”מ המאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות בדרך למהירות מרבית של 320 קמ”ש, מה שהופך אותה לאחת ממכוניות הקבריולה המהירות ביותר בעולם ביצור סדרתי. בניגוד לגראנטוריסימו, הגראנקבריו לא מוצעת בגרסת “מודנה” בעלת מנוע מוחלש ותג מחיר נמוך יותר. עם זאת גרסת פלוגרה חשמלית כבר נחשפה בחו”ל לאחרונה וצפויה גם היא להגיע ארצה בקרוב.
אם כבר נגענו במחיר, אז הוא מתחיל מ-2.05 מיליון שקלים שהופכים את הגראנקבריו גם לאחת מהמכוניות הפתוחות היקרות ביותר בישראל אי פעם. הלקוחות שיבחרו להזמין את הגראנקבריו יוכלו לבצע לה התאמה ועיצוב אישי לפי טעמם, מה שיכול לגרום למחיר לנסוק מעלה בעוד מאות אלפי שקלים. אבל זה כבר באמת לא משנה למי שיכול להרשות לעצמו.