אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חיי טנדר: פרויקט איסוזו איפון (חלק 1)
ראשי » פרויקטים » חיי טנדר: פרויקט איסוזו איפון (חלק 1)

חיי טנדר: פרויקט איסוזו איפון (חלק 1)

האם אפשר להפוך טנדר עבודה עייף לרכב נחשק? את זה בדיוק אנחנו מנסים לבדוק

אריאל אלסיבוני 13/01/2016

שתי דקות וחצי אחרי שמכרתי את הסובארו BRZ  שלי התחלתי לחפש את המחליפה. הסובארו היתה מכונית נפלאה בלי ספק, אבל לצערי היתה לה בעיה אחת רצינית מאוד מבחינתי. היא היתה יקרה מדי.

מצאתי את עצמי נוהג בה בעדינות, שומר עליה. חושב פעמים לפני כל נסיעה. וגם כשהיא עמדה לא הפסקתי לדאוג לה. כל עלה שנח על גגה שלח אותי לשטיפה ידנית ארוכה ומלטפת. בכל חניה חששתי מיד ערלה שתפגע בה. לא הפסקתי לדאוג לה.

איסוזו איפון

ואני לא רגיל לשמור בצורה כזו על מכונית. בסוף היום זו המכונית היקרה ביותר שהיתה בבעלותי – עיתונאי כן? לפניה היו מכוניות רבות אבל זולות, מתחת לסף ה-50,000 שקלים ואיתן לא דפקתי חשבון. כביש, שטח, לא ממש עניין אותי. התעסקתי בנהיגה ולא בשמירה על ערכו של האוטו.


ואז הבנתי שהדרישות שלי הן בסיסיות למדי. לא ממש מעניין אותי איך זה נראה, מעניין אותי איך זה גורם לי להתנהג. וכך רשימת הדרישות הצטמצמה לארבעה דברים: הנעה אחורית, גיר ידני, עלות נמוכה וחוסן מבני. פתאום עלה רעיון ישן נושן – טנדר עבודה. אחד כזה שישמש בסיס לפרויקט שבסופו יהפוך עם קצת מזל והרבה יכולת לכלי נהיגה מהנה. זה נשמע פשוט על הנייר, בעצם גם על הנייר זה לא נשמע כל כך פשוט…

יש יד 2…

בלוחות פגשתי כלים שבורים, עייפים כאלו שמאסו בחיים. היות ומדובר בבסיס לפרויקט חיפשתי מכונית זולה ובוודאי לא תופתע לשמוע שטנדרים ישנים וזולים הם טנדרים מוזנחים ושבורים. ראיתי אחד שנוסע אבל אין לו רשיונות, ראיתי אחד עם רשיונות שלא נוסע. ראיתי אחד עם רשיון שמניע אבל לא עושה הרבה יותר מזה. עברתי מסננות חלודות, שלדות מרותכות, ים אינסופי של מחלות וקומבינות עד שמצאתי את האוטו שלכבודו נתכנסנו כאן.

איסוזו איפון שנת 1993, יד שניה, עם 320,000 ק”מ על השעון. בטלפון סיפר לי הבעלים שאין עוד אוטו כזה, פגישה פנים אל פנים גלתה שהמוכר כרגיל הגזים קצת אבל בסה”כ המצב טוב. האוטו ישר, מניע ונוסע מצוין. רשמתי לעצמי כמה ריג’קטים קטנים וסגרנו ענין.

איפון שנשאר נאמן למקור. ישר יחסית.
איפון שנשאר נאמן למקור. ישר יחסית.

אז הכול ורוד?

בדרך הביתה התחלתי לשאול את עצמי: “מה עבר לך בראש?” וגם קצת “הפעם ירדת מהפסים לגמרי” ועוד משפטים בסגנון הזה. עד לפני יומיים נהגתי ב-BRZ מתוקה ומתוקתקת ועכשיו אני נוסע בטרקטור הזה? אחרי כמה דקות הפסקתי לרדת על עצמי, זרקתי את היד על חלון התייצבתי על 100 קמ”ש עגולים והתחלתי לשוט לכיוון המרכז.

הראש מן הסתם התחיל לנדוד לרשימת הריג’קטים שדורשת טיפול. בסוף היום מדובר עדיין בטנדר בן 22 ורשימת הריג’קטים ארוכה כמעט כמו הארגז שלו. בתוך תא הנוסעים כל פתחי המיזוג שבורים, גם ידיות פתיחת הדלת ומחזיק סוכך השמש כבר לא ממש קיימים או מתפקדים. אני לא מתלונן, רק מציין…

סה"כ מצבו של תא הנוסעים מפתיע.
סה”כ מצבו של תא הנוסעים מפתיע.

תחת מכסה המנוע המצב טוב יותר, ואני מופתע בכל פעם מחדש כשאני רואה את כל המחברים ומחזיקי הצינורות המקוריים נמצאים שם, מחזיקים מעמד. יש שני ריג’קטים משמעותיים מתחת למכסה המנוע. האחד הוא מיכל המים של המגבים, או יותר נכון המנוע החשמלי שבו. גם המכסה המקורי אבד והבעלים מצא פתרון… אהמ… מקורי. העניין השני שצריך לטפל בו – הקרבורטור שלא מתפקד יפה בסל”ד נמוך. הוא מקרטע ממש בסל”ד סרק ורק שנותנים גז הוא מתייצב ועובד עגול ויפה.

עוד פעם ריבה?
עוד פעם ריבה?

יש עוד דברים קטנים כמו ליישר את הפגוש הקדמי, להחליף מראות עייפות ועוד נגיעות קוסמטיות, אבל בשלושה שבועות שהוא אצלי, הוא מתגלה כבן לוויה נאמן. זקן, אבל נאמן.

מה בתוכנית?

זו שאלה מצוינת. אני כרגע לא באמת יודע. קודם כל נטפל בכל הריג’קטים המוזכרים ונביא אותו למצב בסיסי תקין. לאחר מכן יש שני כיוונים לצעוד בהם: או חיית שבילים או טנדר דריפטים. הדרך בשני הכיוונים הללו תהיה ארוכה, קשה ויקרה. ואני עדיין מתלבט. אם יש לך רעיון או העדפה – אשמח לשמוע! עד הדיווח הבא אני מקווה לפתור את רוב הבעיות הקוסמטיות ואת עניין הקרבורטור. ועד אז אולי גם אחליט לאיזה כיוון ילך הפרד הזקן.

איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפון
סה"כ מצבו של תא הנוסעים מפתיע.
Preview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפון
איפון שנשאר נאמן למקור. ישר יחסית.
Preview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפון
עוד פעם ריבה?
Preview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

4 תגובות

  1. צבי לשץ התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 15/01/2016 בשעה 20:11

    הגרסה הישראלית לבאחה באג!

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 15/02/2016 בשעה 14:25

      באחה דריפט באג?!

  2. אחד משם התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 26/01/2016 בשעה 16:27

    Make it a drifting beast!

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 15/02/2016 בשעה 14:26

      זה הכיוון :)

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

על חשמל וצמיגים: צמיגי קונטיננטל על המסלול עם BYD

על חשמל וצמיגים: צמיגי קונטיננטל על המסלול עם BYD

מכירה מהסרטים: המכוניות שכיכבו על המרקע יכולות להיות שלכם

מכירה מהסרטים: המכוניות שכיכבו על המרקע יכולות להיות שלכם

יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

יוקרה קוראנית בגדול: ג’נסיס G90 מגיעה להפגין נוכחות במועדון המיליון

יוקרה קוראנית בגדול: ג’נסיס G90 מגיעה להפגין נוכחות במועדון המיליון

KGM טורס הייבריד (מבחן דרכים): התשובה ההיברידית

KGM טורס הייבריד (מבחן דרכים): התשובה ההיברידית

דיזל, חשמל, וגם מימן: טויוטה חושפת היילקס חדש וירוק מתמיד

דיזל, חשמל, וגם מימן: טויוטה חושפת היילקס חדש וירוק מתמיד

עד 777 כ”ס ו-710 ק”מ טווח: IM מוטורס יוצאת לדרך בישראל

עד 777 כ”ס ו-710 ק”מ טווח: IM מוטורס יוצאת לדרך בישראל

GYMKHANA חוזרת עם טראויס פסטרנה וסובארו מפלצתית

GYMKHANA חוזרת עם טראויס פסטרנה וסובארו מפלצתית

תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד