אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חיי טנדר: פרויקט איסוזו איפון (חלק 1)
ראשי » פרויקטים » חיי טנדר: פרויקט איסוזו איפון (חלק 1)

חיי טנדר: פרויקט איסוזו איפון (חלק 1)

האם אפשר להפוך טנדר עבודה עייף לרכב נחשק? את זה בדיוק אנחנו מנסים לבדוק

אריאל אלסיבוני 13/01/2016

שתי דקות וחצי אחרי שמכרתי את הסובארו BRZ  שלי התחלתי לחפש את המחליפה. הסובארו היתה מכונית נפלאה בלי ספק, אבל לצערי היתה לה בעיה אחת רצינית מאוד מבחינתי. היא היתה יקרה מדי.

מצאתי את עצמי נוהג בה בעדינות, שומר עליה. חושב פעמים לפני כל נסיעה. וגם כשהיא עמדה לא הפסקתי לדאוג לה. כל עלה שנח על גגה שלח אותי לשטיפה ידנית ארוכה ומלטפת. בכל חניה חששתי מיד ערלה שתפגע בה. לא הפסקתי לדאוג לה.

איסוזו איפון

ואני לא רגיל לשמור בצורה כזו על מכונית. בסוף היום זו המכונית היקרה ביותר שהיתה בבעלותי – עיתונאי כן? לפניה היו מכוניות רבות אבל זולות, מתחת לסף ה-50,000 שקלים ואיתן לא דפקתי חשבון. כביש, שטח, לא ממש עניין אותי. התעסקתי בנהיגה ולא בשמירה על ערכו של האוטו.


ואז הבנתי שהדרישות שלי הן בסיסיות למדי. לא ממש מעניין אותי איך זה נראה, מעניין אותי איך זה גורם לי להתנהג. וכך רשימת הדרישות הצטמצמה לארבעה דברים: הנעה אחורית, גיר ידני, עלות נמוכה וחוסן מבני. פתאום עלה רעיון ישן נושן – טנדר עבודה. אחד כזה שישמש בסיס לפרויקט שבסופו יהפוך עם קצת מזל והרבה יכולת לכלי נהיגה מהנה. זה נשמע פשוט על הנייר, בעצם גם על הנייר זה לא נשמע כל כך פשוט…

יש יד 2…

בלוחות פגשתי כלים שבורים, עייפים כאלו שמאסו בחיים. היות ומדובר בבסיס לפרויקט חיפשתי מכונית זולה ובוודאי לא תופתע לשמוע שטנדרים ישנים וזולים הם טנדרים מוזנחים ושבורים. ראיתי אחד שנוסע אבל אין לו רשיונות, ראיתי אחד עם רשיונות שלא נוסע. ראיתי אחד עם רשיון שמניע אבל לא עושה הרבה יותר מזה. עברתי מסננות חלודות, שלדות מרותכות, ים אינסופי של מחלות וקומבינות עד שמצאתי את האוטו שלכבודו נתכנסנו כאן.

איסוזו איפון שנת 1993, יד שניה, עם 320,000 ק”מ על השעון. בטלפון סיפר לי הבעלים שאין עוד אוטו כזה, פגישה פנים אל פנים גלתה שהמוכר כרגיל הגזים קצת אבל בסה”כ המצב טוב. האוטו ישר, מניע ונוסע מצוין. רשמתי לעצמי כמה ריג’קטים קטנים וסגרנו ענין.

איפון שנשאר נאמן למקור. ישר יחסית.
איפון שנשאר נאמן למקור. ישר יחסית.

אז הכול ורוד?

בדרך הביתה התחלתי לשאול את עצמי: “מה עבר לך בראש?” וגם קצת “הפעם ירדת מהפסים לגמרי” ועוד משפטים בסגנון הזה. עד לפני יומיים נהגתי ב-BRZ מתוקה ומתוקתקת ועכשיו אני נוסע בטרקטור הזה? אחרי כמה דקות הפסקתי לרדת על עצמי, זרקתי את היד על חלון התייצבתי על 100 קמ”ש עגולים והתחלתי לשוט לכיוון המרכז.

הראש מן הסתם התחיל לנדוד לרשימת הריג’קטים שדורשת טיפול. בסוף היום מדובר עדיין בטנדר בן 22 ורשימת הריג’קטים ארוכה כמעט כמו הארגז שלו. בתוך תא הנוסעים כל פתחי המיזוג שבורים, גם ידיות פתיחת הדלת ומחזיק סוכך השמש כבר לא ממש קיימים או מתפקדים. אני לא מתלונן, רק מציין…

סה"כ מצבו של תא הנוסעים מפתיע.
סה”כ מצבו של תא הנוסעים מפתיע.

תחת מכסה המנוע המצב טוב יותר, ואני מופתע בכל פעם מחדש כשאני רואה את כל המחברים ומחזיקי הצינורות המקוריים נמצאים שם, מחזיקים מעמד. יש שני ריג’קטים משמעותיים מתחת למכסה המנוע. האחד הוא מיכל המים של המגבים, או יותר נכון המנוע החשמלי שבו. גם המכסה המקורי אבד והבעלים מצא פתרון… אהמ… מקורי. העניין השני שצריך לטפל בו – הקרבורטור שלא מתפקד יפה בסל”ד נמוך. הוא מקרטע ממש בסל”ד סרק ורק שנותנים גז הוא מתייצב ועובד עגול ויפה.

עוד פעם ריבה?
עוד פעם ריבה?

יש עוד דברים קטנים כמו ליישר את הפגוש הקדמי, להחליף מראות עייפות ועוד נגיעות קוסמטיות, אבל בשלושה שבועות שהוא אצלי, הוא מתגלה כבן לוויה נאמן. זקן, אבל נאמן.

מה בתוכנית?

זו שאלה מצוינת. אני כרגע לא באמת יודע. קודם כל נטפל בכל הריג’קטים המוזכרים ונביא אותו למצב בסיסי תקין. לאחר מכן יש שני כיוונים לצעוד בהם: או חיית שבילים או טנדר דריפטים. הדרך בשני הכיוונים הללו תהיה ארוכה, קשה ויקרה. ואני עדיין מתלבט. אם יש לך רעיון או העדפה – אשמח לשמוע! עד הדיווח הבא אני מקווה לפתור את רוב הבעיות הקוסמטיות ואת עניין הקרבורטור. ועד אז אולי גם אחליט לאיזה כיוון ילך הפרד הזקן.

איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפון
סה"כ מצבו של תא הנוסעים מפתיע.
Preview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפון
איפון שנשאר נאמן למקור. ישר יחסית.
Preview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפון
עוד פעם ריבה?
Preview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview
איסוזו איפוןאיסוזו איפוןPreview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

4 תגובות

  1. צבי לשץ התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 15/01/2016 בשעה 20:11

    הגרסה הישראלית לבאחה באג!

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 15/02/2016 בשעה 14:25

      באחה דריפט באג?!

  2. אחד משם התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 26/01/2016 בשעה 16:27

    Make it a drifting beast!

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 15/02/2016 בשעה 14:26

      זה הכיוון :)

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

למבורגיני פרגונטה: הקונספט האחרון משנות ה-90 יוצא למכירה

למבורגיני פרגונטה: הקונספט האחרון משנות ה-90 יוצא למכירה

התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה

התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה

קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה

קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה

מתקפה משולבת: זונטס מתניעה מחדש בישראל עם 7 דגמים

מתקפה משולבת: זונטס מתניעה מחדש בישראל עם 7 דגמים

פרארי טסטהרוסה: עבר מול הווה

פרארי טסטהרוסה: עבר מול הווה

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד