לפני שתצפו בסרטון חשוב שתקבלו קצת רקע למה שתראו. מדובר בזינוק למירוץ האחרון לעונת 2022 בסבב ה-RCN הגרמני (או Rundstrecken Challenge Nürburgring בשמו המלא) אשר מתקיים בעיקר על מסלול הנורבורגרינג. זהו סבב המהווה כניסה לעולם מירוצי הסיבולת הן מבחינת עלויות, הן מבחינת הרכבים אבל לא מבחינת הנהגים. אשר חלקם נהגי מירוץ מקצועיים עם פינה חמה בלב לסבב הזה ומתחרים בו כשהדבר מתאפשר.
הסבב כולל 8 תחרויות הנפרסות על פני השנה, כאשר בכל תחרות יש קטגוריות רכבים שונות אשר מתחרות במקביל. מה שהופך אותו למעניין יותר בגלל הבדלי היכולות בין הרכבים השונים שנאבקים בו זמנית על המסלול. ואם במקרה חייתם במערה או מתחת לסלע אז מדובר במסלול, ככל הנראה המהיר, הארוך והמסוכן בעולם ומשמש קרקע לקרבות התרברבות בין יצרני הרכבים השונים לגבי מי מחזיק בשיאי ההקפה בו. אני מזנק מהמקום ה-24 בקטגוריה מתוך 28 בגלל מקצה מדידת זמנים לא טוב שלי ושל הנהג הנוסף שחולק איתי את הרכב, כל אחד מאיתנו נוהג חצי מה-3 שעות תחרות.
אתם מצטרפים למשרד שלי בהקפת החימום לפני ההזנקה, במוו 325i מהדור האטמוספרי האחרון (E90) – מנוע 2.5 ליטר עם כ-220-230 כ״ס ותיבה ידנית וכמובן ללא שום בקרות בטיחות ויציבות. היא שייכת לקטגוריה הנקראת V4 שהייתה בשנים האחרונות הגדולה ביותר (30-40 רכבים) בכל מירוץ. היא גם הקשה ביותר מבחינת רמת הנהגים והנכונות של כל קבוצה להוציא עוד ביצועים (דרך המנוע, התנהגות או מערכת הבלימה) בצורה שעדין נחשבת כשרה. כל נהג עושה את ההכנות האחרונות שלו בין אם זה חימום הצמיגים והבלמים ובין אם זה להתרכז לאות הזינוק.
אני בעיקר עסוק במערכת הקשר עם הקבוצה כי יש מספר בעיות שלא היו לפני-כן במדידת הזמנים. יש ויברציות בהגה בפניות תחת עומס, כמה אורות צהובים בלוח השעונים (שלא אמורים לדלוק) ודוושת ברקס רכה למרות שהחליפו את הבלמים רגע לפני זה. אנחנו בעיקר תוהים אם נכון ובטיחותי להיכנס מיד לרחבת הטיפולים או לנסות למשוך הקפה אחת. אני בוחר באופציה השניה. וגם מחליט בגלל המיקום הנמוך בקטגוריה שהמקום בו נסיים בסוף התחרות פחות משמעותי – אני הולך להנות!
וככה, דקה וחצי בערך לתוך הסרטון אנחנו מזנקים בשיטת רולינג סטארט (זינוק תוך כדי נסיעה ולא עמידה). הקטגוריה שלי יחד עם רכבים ממספר קטגוריות נוספות. קו הזינוק עצמו הוא מתחת לגשר ב.מ.וו M Power אבל האור הירוק ניתן קצת לפניו ולכן אפשר לראות אותנו חוצים אותו בפול גז וכבר לא במבנה מסודר. ללא ספק יש עוד הרבה מה לשפר וללמוד אבל בינתיים מוזמנים לצפות ולהנות יחד איתי. כשהגיע הזמן להעביר את ההגה לנהג השני של הקבוצה כבר היינו במקום ה-14. כך שנהיגה הזו סיפקה לי המון הנאה בעקיפות על המסלול.
נ.ב. מתנצל על האיכות הנמוכה. זאת איכות מערכת הטלמטריה-וידאו באוטו.