בעשור האחרון עברה פורד מוסטאנג מהפך. ממכונית שרירים שנועדה להשאיר בעיקר פסי גומי בקו ישר הפכה המוסטאנג למכונית ספורט לכל דבר ועניין, עם קריצה גם לשוק האירופאי ושלדה שנועדה לספק גם התנהגות הולמת. בשנים האחרונות חזרה המוסטאנג גם למקורות ואל מסלול המרוצים, כשאף נכנסה להתחרות במרוצי סיבולת בקטגוריית ה-GT3 ובראשם במרוץ 24 השעות של לה מאן, שלו שיש משמעות היסטורית עבור פורד.
הדור החדש והשביעי במספר של המוסטאנג הוצג בשנה שעברה, ובעודנו מחכים לגרסת שלבי כוחנית באה פורד וקופצת מדרגה אחת למעלה ומציגה את מוסטאג GTD. למה GT לא צריך להסביר, ואילו האות D היא עבור דייטונה, אחד ממסלולי המרוצים המפורסמים בעולם וסמל בתרבות המוטורית האמריקאית. פורד מוסטאג GTD היא למעשה גרסת חוקית לכביש שקרובה בתכנונה ובמכלוליה למוסטאג מקטגוריית GT3. היא גם חתיכת הצהרה עבור פורד שכן לאחר שהיא מתחרה בפורשה על המסלול, היא תנסה להתחרות בה גם באולמות התצוגה מול ה-GT3 RS.
בהתאם לכך עברה פורד מוסטאנג GTD מהפך. הכנפיים הקדמיות, מכסה המנוע, הגג, ספי הדלתות ודלת תא המטען עשויים כולם מסיבי פחמן, אליהם מצטרפים גם מסיט רוח תחתון ואגרסיבי מלפנים, דפיוזר אחורי וכנף עצומת ממדים שגם עשויים מהחומר האקזוטי. מפסקי הסרנים הורחבו בכמעט 10 ס”מ מלפנים מאחור ונוספו שה מסיטי רוח ועזרים אווירודינמיים כדי לשפר את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות. תא הנוסעים הופשט מאבזור מיותר למען חיסכון במשקל וצופה בנדיבות באלקנטרה. מאחור תא המטען בוטל והחלל שנותר מאכלס במקום זאת את המערכת הבקרה הידראולית של המתלים ומערכת קירור לציר האחורי.
על ההנעה של פורד מוסטאנג GTD אחראי מנוע V8 בעל מגדש על בנפח 5.2 ליטר המכונה “פרדטור”, והוא למעשה גלגול של המנוע מהמוסטאג שלבי GT500 מהדור הקודם שטרם זכתה ליורשת ומשמש כיום גם את פורד F150 ראפטור R. המנוע זכה למערכת יניקת אוויר כפולה, עוקת שמן יבשה ומערכת פליטה מטיטניום מתוצרת אקרפוביץ’. כל אלו שדרגו את ההספק המרבי ל-800 כ”ס, מה שהופך את ה-GTD למוסטאנג הסדרתית החזקה ביותר אי פעם. בפורט לא מפרסמים נתוני תפוקה נוספים או נתוני ביצועים למעט הצהרה על קו אדום ב-7,500 סל”ד.
הכוח מועבר דרך גל הינע מסיבי פחמן לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה המותקנת על הסרן האחורי, מה שעוזר להשיג חלוקת משקל אופטימלית של כמעט 50:50. כן, אנחנו מדברים על פורד מוסטאנג ולא על איזו אקזוטיקה איטלקית. מערכת המתלים החצי אקטיבית מסוגלת לשנות את מאפיני השיכוך, כמו גם להנמיך את המרכב ב-4 ס”מ בעת הצורך. בלמים קרמיים מיועדי מסלול מתוצרת ברמבו הינם ציוד תקני, כאשר ניתן לבחור בין חישוקי 20 אינץ’ ממגנזיום או אלומיניום מחושל עם צמיג מישלין ברוחב 325 מ”מ מלפנים ו-345 מ”מ מאחור.
כל אלו אמורים לטענתה של פורד לרדת מזמן של 7 דקות בהקפה של מסלול נורבורגרינג. אם תחליטו לקחת על עצמכם את האתגר כדי שתדעו שמחירה של פורד מוסטאנג GTD עומד על לא פחות מ-300 אלף דולר לפי תוספות בהתאמה אישית. פי 10 ממחירה של מוסטאג בסיסית. לשם השוואה, מחירה של פורשה 911 GT3 מתחיל ב-183 אלף דולר, ואילו מחירה של GT3 RS הקיצונית הוא 241 אלף דולרים. אבל תהיו בטוחים שיהיו מספיק אמריקאים גאים, ולא רק, שירצו לשים את היד על המוסטאג הכי הכי שכסף יכול לקנות כיום.