כמעט שנתיים וחצי חלפו מאז שהשיקה חברת טלקאר את מותג הרכב החשמלי סרס (SERES) מסין. עד כה שייוקה סרס בישראל קרוסאובר קומפקטי ונטול מערכות בטיחות אקטיביות ומתקדמות, נתון שגרם לו להיות בעיקר פופולרי עד כה בקרב חברות הליסינג עם קצת יותר מ-1,500 מסירות עד כה בישראל. אפילו לאולם תצוגה עצמאי המותג לא זכה, לפחות עד הבוקר, עת השיקה היבואנית את דגם ה-SERES 5 הגדול יותר, יחד עם אולם תצוגה ראשי בהרצליה פיתוח, הראשון אגב מתוך 6 אולמות תצוגה שיפתחו כאן בקרוב מהצפון ועד אשדוד.
סרס 5 הוצג בסין כבר ב-2019, אך מגיע לארץ רק כעת לאחר שכבר עבר תקינה אירופאית. הדגם יתחרה כאן בקטגוריית הג’יפונים החשמליים הגדולים יחסית בסגמנט D, מול דגמים כמו MG מארוול R, סקודה אנייאק, פולקסווגן ID.4, וכמובן גם בטסלה מודל Y השולטת קטגוריה בשנה האחרונה.
עם אורך של 470 ס”מ, רוחב של 193 ס”מ, גובה של 163 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של 287.5 ס”מ, מספק הרכב תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים. עם זאת, תא המטען קומפקטי יחסית ובעל נפח של 367 ליטרים בלבד, אך מגובה מעוד תא מטען קדמי בנפח 67 ליטר. בתא הנוסעים תפגשו אווירת פרמיום עם עיצוב בניחוח יוקרתי, איכות חומרים והרכבה מרשימים ורמת גימור אחת הכוללת רשימת אבזור ארוכה הכוללת בין השאר: ריפודי עור נאפה למושבים, לוח מחוונים דיגיטלי ״12.3, מולטימדיה עם מסך ״15.6, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (באמצעות אפליקציה), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים, מאווררים ועם פונקציה של מאסאז׳, גג זכוכית פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי כפול לניידים, חישוקי ״20 קלים ועוד.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לבלימת חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת זיהוי כלי רכב ב “שטח מת”, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה במצב של עייפות נהג, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, חיישני חניה היקפיים ומצלמות 360 מעלות. סרס 5 טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי. במבחן המקביל הסיני זכה לציון של 5 כוכבים.
גרסה כניסה לרכב שעתידה להיות פופולרית יותר בארץ מצוידת בהנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 295 כ”ס ו-42.8 קג״מ, כשהיא מאיצה ל-100 קמ״ש ב-6.8 שניות, בעלת מהירות מרבית של 180 קמ״ש ומציעה טווח נסיעה עד 500 ק”מ. מעליה תוצע גרסת הנעה כפולה ספורטיבית יותר עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים והספק משולב של 576 כ”ס ו-95.8 קג״מ. הביצועי משתדרגים בהתאם עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב- 4.2 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ״ש, כאשר טווח הנסיעה מעט צנוע יותר ועומד על 483 ק”מ. צמד הדגמים תומך בטעינה מהירה עד 100 קוט”ש.
התמחור של סרס 5 ממצב אותו בלב הקטגוריה אפילו עם יתרון קל מול הגרסות המאובזרות של המתחרים הפוטנציאלים מחיר גרסת ההנעה האחורית נקבע על 214,900 שקלים ומחיר גרסת ההנעה הכפולה הוא 234,900 שקלים לגרסת ההנעה הכפולה. האחריות לרכב עומדת על כ-4 שנים או עד 100,000 ק״מ, כאשר האחריות לסוללה עומדת על 8 שנים או עד 160,000 ק״מ. היבואן מעריך שקצב המכירות של הדגם יעמוד על כמה מאות מכוניות עד סוף השנה.