שוק המשפחתיות סובל בשנים האחרונות מירידה חדה בביקוש, בעיקר בשל המעבר המאסיבי של הלקוחות לעבר עולם רכבי הפנאי, אך עדיין מדובר בקטגוריה שזוכה למכירות משמעותיות ברחבי העולם ובעיקר בשווקים מתפתחים. קיה K3 היוצאת הייתה למעשה הדור האחרון של קיה פורטה שהוצג ב-2018 ולא הגיע לארץ, אך נראה שה-K3 החדשה שתחליף בעולם גם את ה-K3 היוצאת וגם את הריו סדאן – המשפחתית הקומפקטית יותר על בסיס מכונית הסופר מיני של קיה שיצורה הופסק. מהלך שנועד לחסוך בהוצאות פיתוח של שני דגמים משפחתיים לאור הירידה בביקושים למכוניות סדאן קומפקטיות.
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, קיה K3 החדשה מציעה הופעה מודרנית ואפילו נועזת ביחס לקיה ריו סדאן היוצאת, עם מרכב בסגנון “פאסטבק”, חזית המאפיינת את דגמי קיה מהדור החדש. המידות המשתלבות בין הריו סדאן הקומפקטית לפורטה המרווחת, עם 454 ס”מ לאורך, 176 ס”מ לרוחב, גובה של 147 ס”מ ובסיס גלגלים של 267 ס”מ האמור לתרום למרווח נאה יחסית לחמישה נוסעים. נפח תא המטען גדול מהמקובל ועומד על 544 ליטר.
קיה K3 החדשה תיוצר במפעל החברה במקסיקו, וכצפוי מרכב שאמור לפנות לשווקים מתפתחים, או לשמש כרכב ציים והשכרה במדינות שונות. היצע המנועים כולל את מגוון מנועי הבנזין הוותיקים של היצרן, בנפח 1.6 ליטר 123 כ”ס או לראשונה בדגם גם בגרסת “GT-Line” שתוצע עם מנוע 2.0 ליטר 152 כ”ס, שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים. נתוני ביצועים או צריכת דלק רשמיים טרם פורסמו. בהמשך תצטרף גם גרסת 1.4 ליטר צנועה יותר. תגבור היברידי או חשמלי לא צפוי בדגם הזה. לפחות רמות הגימור הגבוהות של הדגם יצוידו בחבילת מערכות בטיחות מתקדמות הכוללת את מרבית המערכות הפופולריות כיום בשוק בתוספת 6 כריות אוויר.
גם תא הנוסעים רושם התקדמות גדולה ומאמץ את המראה “הנקי” עם מיעוט מתגים בדשבורד ושימוש בצמד מסכי “10.25 (לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה) השולטים על מרבית מערכות הרכב, לצד אבזור הכולל גם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים דיגיטלית, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
קיה K3 החדשה צפויה להגיע לשווקים נבחרים ראשונים כבר ברבעון האחרון של השנה. למרות שהיא לא מיועדת לשוק האירופאי, ישנה אפשרות שהיא תגיע גם לישראל לאחר שתקבל בעתיד תקינה אמריקאית ובכך תאפשר לקיה בישראל דריסת רגל מחודשת בציי הרכב המחפשים דגמים זולים יחסית.