אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חוגגת 50: כמה דברים שצריך לדעת על למבורגיני מיורה SV
ראשי » מגזין » חוגגת 50: כמה דברים שצריך לדעת על למבורגיני מיורה SV

חוגגת 50: כמה דברים שצריך לדעת על למבורגיני מיורה SV

אחת המכוניות המדהימות שנוצרו אי-פעם, חגגה 50 במרץ האחרון והנה כמה פרטים שלא ידעתם עליה

אריאל אלסיבוני 21/04/2021

למבורגיני מיורה היא אחת המכוניות החשובות בהיסטוריה של עולם הרכב. אולי מכונית העל הראשונה, ואחת שפרעה חוקים עם מיקום ואופן הצבת המנוע שלה. אבל מעל כל אלו ניצב העיצוב האלמותי של גאנדיני שממשיך להפנט את כולנו גם היום. הנה כמה עובדות בנוגע לגרסת ה-SV המבוקשת שלה, שחוגגת חמישים השנה.

1. ה-SV הוצגה במרץ 1971 בתערוכת הרכב שלז’נבה בתור הגלגול האחרון והאולטימטיבי של המיורה. באותו הזמן גם הוצג הקונספט של הקונטאש, מי שתירש את מקומה בעתיד.

2. ה-SV לא הייתה סתם גרסה של המיורה, היא קיבלה הרבה שינויים, לאור הניסיון שכבר נצבר בלמבורגיני עם חמש שנות ייצור המיורה. מנוע ה-V12 האייקוני סיפק יותר כוח (385 כ”ס) בין היתר בגלל כיול מחדש של סוללת הקרבורטורים של וובר. בלמבורגיני טענו שיחידת הכוח קלה יותר לשימוש בגלל עקומת המומנט ששופרה וגם בזכות מערכת סיכה נפרדת לתיבת ההילוכים.

זו בלי ספק הזווית הכי לא מחמיאה למכוניות הזו. אין עוד כאלו. ביננו, גם הצבע לא משהו…

 


3. מיורה SV הייתה שונה מבחינות נוספות. השלדה שלה קבלה חיזורים לעומת ה-P400, המתלה האחורי קיבל זרועות מחוזקות ונקודות עיגון שונות והוא גם רחב יותר ב-130 מ”מ. גם מידות הצמיגים שונות עם חישוק רחב יותר מאחור.

רגע זה מגיע עם מסך 10.25 אינץ’?

 

3. יש גם לא מעט שינויים בעיצוב. החישוקים שונים לדוגמה. גאנדיני גם ליטף את הקווים החיצוניים עם פגושים אחרים, פנסים אחוריים בעיצוב שונה ושינויים קלים לפנים עם כניסת אוויר חדשה לראדיאטור. מבפנים הגימור מתקדם מזה של ה-P400 וכולל יותר תשומת לב לפרטים ושימוש נרחב בעור.

מה חסר מסביב לפנס?

 

4. עוד שינוי בולט מבחוץ הם הפנסים הקדמיים. או מה שמקיף אותם. במיורה קיימים מעין “ריסים” מסביב לפנסים. ב-SV הם לא נמצאים והאזור צבוע בשחור. רבים נוטים לחשוב שאת השינוי הזה ביצע גאנדיני משיקולי עיצוב או אווירודינמיקה, אבל האמת סקסית הרבה פחות. היה זה פרוצ’יו למבורגיני שביטל את הריסים האמורים, משיקול עלות וזמן הרכבה. ב-SV הפרטית שלו, הותקנו אותם ריסים מפורסמים.

בת 50 ועדיין מושכת. בלשון המעטה

 

5. סה”כ יוצרו 151 מיורה SV והיא נחשבת לאחת הלמבורגיני הנחשקות ביותר היום ע”י אספנים ושאר אנשים בעלי ממון וטעם. יותר מ-290 קמ”ש יכלה לפתח ה-SV אבל אנחנו לא היינו מתנגדים סתם לשבת ולבהות בה, עומדת.

למבורגיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד