אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP
ראשי » חדשות » חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP
פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

פורשה לקחה את מכונית המרוץ שלה למרוצי סיבולת והפכה אותה לחוקית לנהיגה בכביש הציבורי כמחווה לפרויקט דומה אותו ביצעה לפני 50 שנה

אופיר דואק 15/06/2025 צלם: יצרן

אסטון מרטין היא לא היחידה שיצרה גרסת כביש השנה למכונית איתה זינקה למרוץ 24 השעות בלה-מאן. גם פורשה החליטה השנה לייצר גרסת כביש על בסיס ה-963 איתה היא מתחרה במרוצי סיבולת, אך עשתה זאת באופן חד פעמי עם מכונית אחת בלבד שיש מאחוריה גם סיפור מעניין מעבר להסבה הבסיסית.

הגרסה החוקית לכביש של פורשה 963 מכונה RSP והרעיון לבנותה הגיע לאחר פגישה בין נשיא פורשה בצפון אמריקה לסגן נישא חטיבת הספורט המוטורי של פורשה. אגב, השם RSP הוא ראשי התיבות של רוג’ר סיריל פנסקה, האיש שייסד את קבוצת המרוצים של פורשה למרוצי הסיבולת אשר זכתה עד היום 19 פעמים במרוץ 24 השעות של לה-מאן בקטגוריות השונות.

ה-963 RSP היא מחווה לפרויקט דומה אותו עשתה פורשה בדיוק לפני 50 שנה, כאשר לקחה את שלדה מספר 30 של ה-917 האייקונית שהפגינה דומיננטיות במסלולי המרוצים בשנות ה-70′ והפכה אותה למכונית כביש. ה-917 ההיא נבנתה במיוחד לבקשתו של גרגוריו רוסי דה מונטלרה, היורש של אימפריית מרטיני שקבוצת המרוצים שלה סיפקה חסות לפורשה באותם ימים, ובעצמו היה חובב פורשה נלהב.


כדי להיות מורשה לתנועה בכביש הציבורי קיבלה פורשה 963 RSP את פריטי הרישוי הנחוצים כמו מאותתים, מקום ייעודי ללוחית רישוי וצופר, כמו גם שינוי לכנפי המכונית כדי לספק חיפוי מלא לגלגלים. בנוסף הוגבהה המכונית במעט כדי לצמצמם את האפשרות לגרד את הגחון והמתלים המתכווננים מתוצרת מולטימאטיק עבור כיול מחדש ומעט רק יותר כדי לחוס על חוליות הגב של הנהג. תא הנוסעים צופה כולו בדיפוני עור ואלקנטרה ונוספו רכיבי נוחות בהדפסה תלת ממדית כמו פתחי אוורור ומחזיק כוסות.
מצד שני, שמרה ה-RSP על כל מה שנחוץ כדי לאפשר לה לעלות על מסלול המרוצים, בהם ממושבי מרוצים עם חגורות בטיחות בעלות 6 נקודות, מערכת כיבוי אש ומערכת קשר וטלמטריה מתקדמת.

מנוע ה-V8 ההיברידית של פורשה 963 נותר ללא שינוי מהותי, אך עבר עדכון לתוכנת הניהול כדי לספק אופי תגובה מעט מתון יותר המתאים לשימוש בכביש הציבורי. המנוע בנפח 4.6 ליטר מספק 640 כ”ס, כאש המערכת ההיברידית מסוגלת לתרום בין 40 ל-67 כ”ס נוספים בעת הצורך, תוך הסתמכות על אנרגיה שנצברה בסוללת 1.35 קוט”ש המותקנת ברכב.

גם חישוקי ה-18 אינץ’ של המכונית שונים והם עוטים צמיגי סמי סליקס חוקיים לכביש במקום צמיגי סליקס ייעודיים למסלול – אותם ניתן כמובן להחליף. הצמיגים אגב קיבלו לוגואים קלאסיים של מישלין משנות ה-70 שמצטרפים לעוד מספר אזכורים ל-917 הקלאסית של רוסי, בהם בראש ובראשונה צבע המרכב הכסוף שזהה לזה בו נצבעה ה-917 לפני יובל.
בניגון לאסטון מרטין שייצרו 10 יחידות חוקיות לכביש של הואלקירי LM, במקרה של פורשה 963 RSP מדובר ביצור של יחידה אחת יחידה במינה.

24 השעות של לה מאן 963 RSP לה-מאן מכונית מירוץ פורדה פורשה 963 פורשה 963 RSP
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד