אסטון מרטין היא לא היחידה שיצרה גרסת כביש השנה למכונית איתה זינקה למרוץ 24 השעות בלה-מאן. גם פורשה החליטה השנה לייצר גרסת כביש על בסיס ה-963 איתה היא מתחרה במרוצי סיבולת, אך עשתה זאת באופן חד פעמי עם מכונית אחת בלבד שיש מאחוריה גם סיפור מעניין מעבר להסבה הבסיסית.
הגרסה החוקית לכביש של פורשה 963 מכונה RSP והרעיון לבנותה הגיע לאחר פגישה בין נשיא פורשה בצפון אמריקה לסגן נישא חטיבת הספורט המוטורי של פורשה. אגב, השם RSP הוא ראשי התיבות של רוג’ר סיריל פנסקה, האיש שייסד את קבוצת המרוצים של פורשה למרוצי הסיבולת אשר זכתה עד היום 19 פעמים במרוץ 24 השעות של לה-מאן בקטגוריות השונות.
ה-963 RSP היא מחווה לפרויקט דומה אותו עשתה פורשה בדיוק לפני 50 שנה, כאשר לקחה את שלדה מספר 30 של ה-917 האייקונית שהפגינה דומיננטיות במסלולי המרוצים בשנות ה-70′ והפכה אותה למכונית כביש. ה-917 ההיא נבנתה במיוחד לבקשתו של גרגוריו רוסי דה מונטלרה, היורש של אימפריית מרטיני שקבוצת המרוצים שלה סיפקה חסות לפורשה באותם ימים, ובעצמו היה חובב פורשה נלהב.
כדי להיות מורשה לתנועה בכביש הציבורי קיבלה פורשה 963 RSP את פריטי הרישוי הנחוצים כמו מאותתים, מקום ייעודי ללוחית רישוי וצופר, כמו גם שינוי לכנפי המכונית כדי לספק חיפוי מלא לגלגלים. בנוסף הוגבהה המכונית במעט כדי לצמצמם את האפשרות לגרד את הגחון והמתלים המתכווננים מתוצרת מולטימאטיק עבור כיול מחדש ומעט רק יותר כדי לחוס על חוליות הגב של הנהג. תא הנוסעים צופה כולו בדיפוני עור ואלקנטרה ונוספו רכיבי נוחות בהדפסה תלת ממדית כמו פתחי אוורור ומחזיק כוסות.
מצד שני, שמרה ה-RSP על כל מה שנחוץ כדי לאפשר לה לעלות על מסלול המרוצים, בהם ממושבי מרוצים עם חגורות בטיחות בעלות 6 נקודות, מערכת כיבוי אש ומערכת קשר וטלמטריה מתקדמת.
מנוע ה-V8 ההיברידית של פורשה 963 נותר ללא שינוי מהותי, אך עבר עדכון לתוכנת הניהול כדי לספק אופי תגובה מעט מתון יותר המתאים לשימוש בכביש הציבורי. המנוע בנפח 4.6 ליטר מספק 640 כ”ס, כאש המערכת ההיברידית מסוגלת לתרום בין 40 ל-67 כ”ס נוספים בעת הצורך, תוך הסתמכות על אנרגיה שנצברה בסוללת 1.35 קוט”ש המותקנת ברכב.
גם חישוקי ה-18 אינץ’ של המכונית שונים והם עוטים צמיגי סמי סליקס חוקיים לכביש במקום צמיגי סליקס ייעודיים למסלול – אותם ניתן כמובן להחליף. הצמיגים אגב קיבלו לוגואים קלאסיים של מישלין משנות ה-70 שמצטרפים לעוד מספר אזכורים ל-917 הקלאסית של רוסי, בהם בראש ובראשונה צבע המרכב הכסוף שזהה לזה בו נצבעה ה-917 לפני יובל.
בניגון לאסטון מרטין שייצרו 10 יחידות חוקיות לכביש של הואלקירי LM, במקרה של פורשה 963 RSP מדובר ביצור של יחידה אחת יחידה במינה.