אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חגיגות יום ההולדת נמשכות: אבארט קלאסיקה 1300 OT
ראשי » חדשות » חגיגות יום ההולדת נמשכות: אבארט קלאסיקה 1300 OT
אבארט

חגיגות יום ההולדת נמשכות: אבארט קלאסיקה 1300 OT

אבארט ממשיכה בחגיגות ה-75 שלה עם תערוכה מיוחדת של דגמי אבארט קלאסיים, בה יוצג אבטיפוס מוקטן למכונית ספורט דו-מושבית שתיוצר במהדורה מוגבלת של 5 יחידות בלבד

אופיר דואק 14/04/2024 צלם: יצרן

אבארט חוגגת השנה 75 שנים להיווסדה, נקודת ציון היסטורית שיהא הזדמנות מצוינת לחיזוק מעמדו של המותג הספורטיבי שהחל את דרכו כסדנת השיפורים של קרלו אבארט שהפכה להיות המזוהה כמעט באופן בלעדי עם דגמי פיאט. אבארט למרבה הצער הופכת לעוד מותג שמתבסס על הנעה חשמלית, אך עם תחילת חגיגות יום ההולדת לשחרר מהדורה מיוחדת נוספת של ה-695 על בסיס ה-500 הלא נגמרת.

כמובן שהאיטלקים לא מספקים בכך ויוזמים שורת אירועים לחגיגות ציון הדרך. אחד האירועים הוא תערוכה מיוחדת במרכז המורשת של פיאט במפעל המפורסם במירפיורי. התערוכה שתימשך שלושה חודשים תכלול תצוגה של 38 דגמי אבארט נדירים, חלקם של אספנים פרטיים, בהם דמי מרוצים כמו אבארט 1000SP משנת 1966, אבארט 850 TC נורבורגרינג משנת 1961, וגרסאות אבארט לדגמי פיאט כמו האבארט 131 ראלי ואוטוביאנקי A112 אבארט.

לצד הדגמים הקלאסיים יוצג בתערוכה גם אבטיפוס מוקטן בקנה מידה של 1:3 למכונית קופה ספורטיבית חדשה של אבארט הנושאת את השם Classiche 1300 OT. המכונית והשם היא מחווה לאבארט OT 1300, מכונית ספורט קטנה ודו-מושבית עם מנוע אחורי על בסיס מכלולים של פיאט 850, אותה בנתה הסדנה בין השנים 1965 ל-1968 כדי להתחרות במרוצי גרופ 4 ,כשהיא מצוידת במנוע 1,289 סמ”ק בעל גל זיזים עילי וקרבורטור וובר כפול שהניב הספק מרשים לתקופתו, ובכלל, של 147 כ”ס ב-8,800 סל”ד.


הדמיון העיצובי לדגם הקלאסי לא גדול, אבל זה לא ממש משנה כי אב הטיפוס נראה נהדר הודות למידות הקטנות, סרחי העודף המינימליים והקימורים המסוגננים של המרכב. הכיסוי השקוף והמדורג מעל מנוע המכונית שממוקם במרכז, מה שחושף את הבסיס עליו תיבנה המכונית (אם כמה מקווי הקוף והגג לא הסגירו זאת קודם). הבסיס לקופה הקטנה הזו הוא אלפא רומיאו 4C בעלת שלדת סיבי הפחמן, המצוידת במנוע 1.75 ליטר מוגדש המספק 240 כ”ס.

אבל אל תבנו יותר מידי על הזדמנות לרכוש יורשת ל-4C עם סמל העקרב. אבארט הודיעה שתייצר רק 5 יחידות של הקלאסיקה 1300 OT שמן הסתם ימצאו את דרכם לאספנים מבוססים ומקושרים. אנחנו נצטרך להסתפק בינתיים ב-600 החשמלית שתופיע בקרוב שאמנם תהיה המכונית המהירה בהיסטוריה של אבארט, אבל לא תצליח לגרות כמו ה-1300 המדליקה הזו.

אבארט 1300 OT אבארט' אבראט קלאסיקה 1300 OT אלפא רומיאו 4C
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד