אבארט חוגגת השנה 75 שנים להיווסדה, נקודת ציון היסטורית שיהא הזדמנות מצוינת לחיזוק מעמדו של המותג הספורטיבי שהחל את דרכו כסדנת השיפורים של קרלו אבארט שהפכה להיות המזוהה כמעט באופן בלעדי עם דגמי פיאט. אבארט למרבה הצער הופכת לעוד מותג שמתבסס על הנעה חשמלית, אך עם תחילת חגיגות יום ההולדת לשחרר מהדורה מיוחדת נוספת של ה-695 על בסיס ה-500 הלא נגמרת.
כמובן שהאיטלקים לא מספקים בכך ויוזמים שורת אירועים לחגיגות ציון הדרך. אחד האירועים הוא תערוכה מיוחדת במרכז המורשת של פיאט במפעל המפורסם במירפיורי. התערוכה שתימשך שלושה חודשים תכלול תצוגה של 38 דגמי אבארט נדירים, חלקם של אספנים פרטיים, בהם דמי מרוצים כמו אבארט 1000SP משנת 1966, אבארט 850 TC נורבורגרינג משנת 1961, וגרסאות אבארט לדגמי פיאט כמו האבארט 131 ראלי ואוטוביאנקי A112 אבארט.
לצד הדגמים הקלאסיים יוצג בתערוכה גם אבטיפוס מוקטן בקנה מידה של 1:3 למכונית קופה ספורטיבית חדשה של אבארט הנושאת את השם Classiche 1300 OT. המכונית והשם היא מחווה לאבארט OT 1300, מכונית ספורט קטנה ודו-מושבית עם מנוע אחורי על בסיס מכלולים של פיאט 850, אותה בנתה הסדנה בין השנים 1965 ל-1968 כדי להתחרות במרוצי גרופ 4 ,כשהיא מצוידת במנוע 1,289 סמ”ק בעל גל זיזים עילי וקרבורטור וובר כפול שהניב הספק מרשים לתקופתו, ובכלל, של 147 כ”ס ב-8,800 סל”ד.
הדמיון העיצובי לדגם הקלאסי לא גדול, אבל זה לא ממש משנה כי אב הטיפוס נראה נהדר הודות למידות הקטנות, סרחי העודף המינימליים והקימורים המסוגננים של המרכב. הכיסוי השקוף והמדורג מעל מנוע המכונית שממוקם במרכז, מה שחושף את הבסיס עליו תיבנה המכונית (אם כמה מקווי הקוף והגג לא הסגירו זאת קודם). הבסיס לקופה הקטנה הזו הוא אלפא רומיאו 4C בעלת שלדת סיבי הפחמן, המצוידת במנוע 1.75 ליטר מוגדש המספק 240 כ”ס.
אבל אל תבנו יותר מידי על הזדמנות לרכוש יורשת ל-4C עם סמל העקרב. אבארט הודיעה שתייצר רק 5 יחידות של הקלאסיקה 1300 OT שמן הסתם ימצאו את דרכם לאספנים מבוססים ומקושרים. אנחנו נצטרך להסתפק בינתיים ב-600 החשמלית שתופיע בקרוב שאמנם תהיה המכונית המהירה בהיסטוריה של אבארט, אבל לא תצליח לגרות כמו ה-1300 המדליקה הזו.