אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות
ראשי » חדשות » חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות
מורגן

חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות

מורגן חברה לפינינפארינה כדי להציג מכונית פתוחה בסגנון דגמי הברקטה של שנות ה-30, בלי גג ושמשה קדמית אבל עם מסגרת עץ ייחודית בעבודת יד

אופיר דואק 18/05/2024 צלם: יצרן

פסטיבל המהירות בגודווד שיערך תחילת חודש יולי הוא מהאירועים החביבים על יצרניות הבוטיק הבריטיות להציג בהן דגמים מיוחדים ומהדורות מוגבלות ונחשקות. מורגן, שלה מעמד בפני עצמו מבין יצרניות הבוטיק בפרט, ובתעשיית הרכב בכלל תנצל את הפסטיבל השנה כדי לערוך בכורה ציבורית רשמית למכונית רודסטר-רטרו חדשה ואקסלוסיבית אותה יצרה בשיתוף סדנת פינינפארינה.

הדגם החדש נקרא Midsummer והוא שואב את ההשראה לשמו מגבעה ממנה נשקף הבית ההיסטורי בו נוסדה מורגן. לצד זאת מוסיפים במורגן כי “אמצע הקיץ” הוא התקופה האידאלית ליהנות מתצורת המרכב הספציפית של המכונית המכונה  Barchetta – ההגדרה האיטלקית למכונית פתוחה לחלוטין ונטולת גג מתקפל או הגנה כלשהי ממזג האוויר.

בהתאם להגדרה הזו עיצוב בפינינפארינה מכונית נטולת גג ושמשה קדמית כשרק מסיט רוח מינימליסטי אחראי לספק הגנה תאורטית בלבד לנהג. הפרויקט המשותף עם מורגן מחזיר את פינינפארינה בפועל להיות לא רק סדנת עיצוב אלא גם סדנה לבניית מרכבים כפי שהייתה בראשית המאה הקודמת. כך שמעבר לתצורה השונה מדגמי הרודסטר המקובלים של מורגן, העניקו בסדנת פינינפארינה למידסאמר מראה ייחודי בהשראת המרכבים שבנו בסדנה בשנות ה-30 וה-40 על בסיס דגמי אלפא רומיאו, לנצ’יה, איזוטה פרנשיני, רולס רויס ועוד.


 

הבסיס למידסאמר הוא פלטפורמת CX החדשה והמודרנית של מורגן, אשר עליה מבוססים דגמי הפלוס 4 ופלוס 6 שמהווים את עיקר ההיצע של החברה כיום, כשהיא שומרת על מסגרת העץ המסורתית של דגמי מורגן מימים ימימה. בניגוד לדגמי מורגן אחרים, מסגרת העץ של המידסאמר בולטת כלפי חוץ ולמעשה עוטפת את חלקו העליון של תא הנוסעים. המסגרת עשויה ממאות לוחות של עץ טיק בעובי מרבי של 0.6 מ”מ שחוברו זה לזה, מה שאמור לספק קשיחות מבנית גבוהה. יתר המרכב, כמו גם השלדה, עשוי אלומיניום.

הפרשנות העיצובית של פינינפארינה למורגן באה לידי ביטוי בהדגשת הכנפיים המפוסלות כחלק נפרד מהגוף יחד עם יחידות התאורה העגולות הבולטות מתוך הכתפיים והנמשכות אל תוך חלקן הקדמי. לצד זאת ישנם אלמנטים קלאסיים כמו הדלתות נטולות החלונות הנפתחות לפנים או צמד המכסים של תא המנוע הנפתחים בנפרד וחרירי האיוורור ומעל ומצידי תא המנוע. חישוקים מלאים בוהקים בקוטר 19 אינץ’ נראים נפלא ואחראים על הטאץ’ המודרני במקום חישוקים בעלי חישורים המאפיינים מורגן קלאסיות. תא הנוסעים הוא שילוב של מינימליזם של מתגים ורכיבים על פאנל האלומיניום הנמתח לרוחב הקוקפיט, בשילוב קונסולה מרכזית עשויה עץ ושפע של עור איכותי המדפן כל פינה כשרק גלגל ההגה המודרני מידי נראה לא קשור לחגיגה כשהגה עץ היה בחירה מתבקשת.

יחידת ההנעה של המידסאמר זהה לזו של ה-Plus Six עליה היא מתבססת. זה אומר מנוע  שישה צילינדרים בטור שהגיע מב.מ.וו יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מתוצרת ZF. המנוע המוגדש מספק 335 כ”ס ב-6,500 סל”ד ומומנט מרבי של 51 קג”מ. אלו אמורים להספיק עבור המכונית שאמורה לשקול מעט פחות מטון כדי להאיץ ל-100 קמ”ש בכ-4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של למעלה מ-250 קמ”ש.

מורגן ופינינפארינה ייצרו רק 50 יחידות של המידסאמר בעבודת יד שתדרוש למעלה מ-250 שעות עבודה רק עבור משטחי הגוף מאלומיניום. מחירה של מורגן מידסאמר כמור להתחיל ב-150 אלף דולר, כאשר כל אחד מהרוכשים יזכה לאפשרות לבצע התאמה אישית של המכונית. כל 50 היחידות אגב, נמכרו מראש ללקוחות קיימים ומועדפים של מורגן, כך שלא באמת היה לכם סיכוי.

Morgan MIDSUMMER 01Morgan MIDSUMMER 01Preview
Morgan MIDSUMMER 05Morgan MIDSUMMER 05Preview
Morgan MIDSUMMER 07Morgan MIDSUMMER 07Preview
Morgan MIDSUMMER 06Morgan MIDSUMMER 06Preview
Morgan MIDSUMMER 16Morgan MIDSUMMER 16Preview
Morgan MIDSUMMER 03Morgan MIDSUMMER 03Preview
Morgan MIDSUMMER 04Morgan MIDSUMMER 04Preview
Morgan MIDSUMMER 02Morgan MIDSUMMER 02Preview
Morgan MIDSUMMER 14Morgan MIDSUMMER 14Preview
מורגןמורגןPreview
Morgan MIDSUMMER 13Morgan MIDSUMMER 13Preview
Morgan MIDSUMMER 11Morgan MIDSUMMER 11Preview
Morgan MIDSUMMER 09Morgan MIDSUMMER 09Preview
Morgan MIDSUMMER 10Morgan MIDSUMMER 10Preview

Midsummer ברקטה מורגן מורגן מידסאמר פינינפארינה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד