ימאהה מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור החדש של MT09 אשר נחשף בתערוכת מילאנו האחרונה. מדובר במתיחת פנים מקיפה שבוצעה לדור השני של האופנוע שהוצג בשנת 2020, כאשר הוא מיישר קו מול אופנועי הספורט-עירום העדכניים בקטגוריה דוגמת ק.ט.מ דיוק 990 החדש.
ימאהה MT09 המחודש מציג עיצוב עדכני ואגרסיבי יותר, עם יחידת תאורת LED מינימליסטית המוסווה במסכה הקדמית ועיצוב חדש לכונסי האוויר, מיכל הדלק וחיפויי הצד. תנוחת הרכיבה שופרה באמצעות מושב חדש בעל שני חלקים ומיקום רגליות שונה עם אפשרות כיוונון.
מנוע הטריפל המוכר בנפח 890 סמ”ק לא עבר שינויים מהותיים למעט התאמתו לתקינת יורו 5+, כשהוא מפיק 119 כ”ס ב-10,000 סל”ד ומומנט של 9.5 קג”מ ב-7,000 סל”ד. תיבת ההילוכים כוללת מעתה קוויקשיפטר דו-כיווני חדש עם שני מצבי תפעול שמצטרף לשדרוג משמעותי לחבילת האלקטרוניקה הכוללת מעתה חיישן IMU ואת מערכת ה-YRC של ימאהה המאפשרת בחירה בין שלושה מצבי רכיבה קבועים ושני מצבים להתאמה אישית. בהתאמה האישית ניתן לשלוט על מערכת בקרת המשיכה, בקרת הוילי ותגובות מערכת ההנעה.
מערכת המתלים ב-MT09 כוללת בעבר מזלג הפוך ובולם אחורי מתוצרת קאייבה, אשר מעתה הם בעלי אפשרויות כיוונון מלאות. מערכת הבלימה מצוידת במאסטר צילינדר מתוצרת ברמבו ולקינוח ישנו מסך TFT צבעוני בגודל 5 אינץ’ על תצוגות מידע משתנות המשמש כלוח מחוונים התומך גם בקישורית BT. מחירו של ימאהה MT09 בישראל עומד על 75 אלף שקלים כולל אגרות רישוי, מחיר דומה למחיר המחירון של הדגם היוצא.
במקביל להגעתו של ימאהה MT09 החדש מגיעה ארצה גם גרסת ה-SP המשודרגת שלו המיועדת לרוכבים בעלי אופי ספורטיבי יותר. כמו בעבר, לגרת ה-SP מתלים משודרגים כשהפעם מדובר בשילוב בין מזלג קדמי קאייבה מצופה DLR ובולם אחורי מתוצרת אוהלניס, שניהם עם אפשרות כיוונון מלאה. מערכת הבלימה כוללת קאליפרים משופרים מסדרת Stylema של ברמבו וחבילת אלקטרוניקה מורחבת הכוללת תצוגת מסלול בלוח המחוונים ומצב רכיבה נוסף לרכיבת מסלול, המאפשר לאפיין פרמטרים נוספים כמו שני מצבי בלימת מנוע, רמת התערבות מערכת הבלימה בזמן הטיה ואפשרות לניתוק מערכת ה-ABS.
ימאהה MT09 SP מגיע בצביעות בהשראת גרסת ה-M1 של ה-R1 שחור בשילוב חישוקים בצבע כחול או טורקיז ומזלג קדמי מוזהב, כשלרשימת האבזור נוספה מערכת הנעה מרחוק כסטנדרט. מחירה של גרסת ה-SP החדשה עומד על 85 אלף שקלים.