אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זנבו אורורה: גם הדנים רוצים מכונית על
ראשי » חדשות » זנבו אורורה: גם הדנים רוצים מכונית על
זנבו אורורה

זנבו אורורה: גם הדנים רוצים מכונית על

יצרנית הבוטיק הדנית זנבו רוצה להתחרות בבוגאטי, כשהיא חושפת במונטריי מכונית על חדשה עם מנוע V12 היברידי בעל 4 מגדשים ועד 1,850 כ"ס. תג המחיר מתחיל בהתאם ב-2.8 מיליון דולרים

אופיר דואק 17/08/2023 צלם: יצרן

שבוע הרכב של מונטרי שנערך בימים אלו מספק לנו השנה כמה וכמה חשיפות של דגמי על מעניינים, שמכוונים בדיוק לחובבי הרכב והחיים הטובים בקליפורניה. הבמה במונטרי היא הזמנות טובה עבור סדנאות רכב ויצרניות קטנות לחשוף את דגמי העל שלהם, בדיוק כמו שעשתה למשל הנסי עם הונום F5 רודסטר רבולושן, ובדיוק כמו שעושה גם זנבו (Zenvo).

אם לא שמעתם עד היום זה בסדר. גם בדנמרק מדינת מוצאה של החברה מעט מאד אנשים שמעו עליה. מדובר ביצרנית קטנה וסופר אקסקלוסיבית שיצאה לדרך בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000 עם מכונית על בשם ST1 שיוצרה ב-15 עותקים בלבד. לאחר מכן הציגה החברה על אותו בסיס את TS1 שיוצרה עד היום בכמה גרסאות, חלקן מיועדות למסלול בלבד, אך עדין בכמויות זעומות.

למונטרי הביאה זנבו מכונית על חדשה בשם אורורה שאמורה להכניס את החברה לליגה של הגדולים עם שאיפות להתמודד גם מול בוגאטי, לא פחות. לפחות בגזרת המחיר זנבו בהחלט נמצאת בטריטוריה הזו, כאשר תג המחיר של האורורה מתחיל ב-2.8 מיליון דולר והיא תיוצר בכמות מוגבלת של 50 יחידות בלבד החל משנת 2026, כך שיש לכם זמן להתאפק וגם לחסוך.


 

לפחות על הנייר ומהתמונות ההמתנה בהחלט שווה את זה. זנבו אורורה משתמשת בכל האלמנטים המתבקשים ממכונית על, כולל דלתות מספריים. האורורה בנויה משלדת מונוקוק מסיבי פחמן המאחדת את תאי הנוסעים והמנוע, אך בדומה למכוניות מסלול זרועות המתלים והבולמים יוצאים ממנה ומחופים על ידי הכנפיים, הפגושים ובתי הגלגלים (כולם עשויים מסיבי פחמן כמתבקש), כאשר כונסי האוויר הגדולים המשולבים בהם למעשה חושפים את רכיבי המתלים אם מביטים דרכם. זנבו הציגה את האורורה בגרסה רגילה, ובגרסת GT קיצונית יותר המוסיפה עוד שלל עזרים אווירודינמיים ומפרט משודרג.

דגמי זנבו הקודמים עשו שימוש במנוע V8 כפול מגדשים שהיה מבוסס על מנוע של ג’נרל מוטורס. באורורה בחרו המהנדסים הדניים ללכת צעד אחד קדימה ובחרו במנוע V12 שפותח על ידי MAHLE הגרמנית שהיא אחת מענקית הטכנולוגיה והחלפים בתעשיית הרכב. המנוע בנפח 6.6 ליטרים, בעל זווית של 90 מעלות בין צלעות הצילינדרים וארבעה מגדשי טורבו אשר מסוגל לטפס עד ל-9,800 סל”ד. בסך הכל מניב המנוע 1,250 כ”ס כאשר בגרסה הסטנדרטית של האורורה מצטרף אליו מנוע חשמלי צמוד לגל הארכובה בהספק של 200 כ”ס, כשהתוצאה הסופית היא הספק משולב של 1,450 כ”ס ומומנט של 142 קג”מ.

זנבו אורורהזנבו אורורהPreview
Zenvo Aurora 03Zenvo Aurora 03Preview
Zenvo Aurora 14Zenvo Aurora 14Preview
Zenvo Aurora 15Zenvo Aurora 15Preview
Zenvo Aurora 10Zenvo Aurora 10Preview
Zenvo Aurora 12Zenvo Aurora 12Preview
Zenvo Aurora 13Zenvo Aurora 13Preview
Zenvo Aurora 07Zenvo Aurora 07Preview
Zenvo Aurora 08Zenvo Aurora 08Preview
Zenvo Aurora 09Zenvo Aurora 09Preview
Zenvo Aurora 02Zenvo Aurora 02Preview
Zenvo Aurora 04Zenvo Aurora 04Preview
Zenvo Aurora 05Zenvo Aurora 05Preview
Zenvo Aurora 06Zenvo Aurora 06Preview
Zenvo Aurora 01Zenvo Aurora 01Preview

גרסת ה-GT מוסיפה צמד מנועים חשמליים מלפנים בהספק של 200 כ”ס כל אחד, כך שיש לה הנעה כפולה, עם חלוקת כוח וקטורית בסרן הקדמי. אלו יוצרים הספק מרבי של 1,850 כ”ס ומומנט של קטר העומד על 173 קג”מ. בשתי הגרסאות של האורורה ישנה תיבת הילוכים היברידית המשלבת את המנוע החשמלי המשמש גם כמתנע ובהיפוך תנועה יוצר הילוך אחורי, כאשר שבעת ההילוכים הקדמיים הם בעלי פעולה דומה לתיבה סינקוונסיאלית.

למרות כל המורכבות המכאנית, משקלה של זנבו אורורה קליל יחסית למה שהתרגלנו ממכוניות על בשנים האחרונות, כאשר הגרסה הרגילה שוקלת כ-1,300 ק”ג ואילו ה-GT מרובת המנועים וכפולת ההנעה מוסיפה עוד 150 ק”ג. נתוני הביצועים מסחררים. זנבו אורורה הסטנדרטית תאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.5 שניות ול-300 קמ”ש ב-10 שניות עגולות בדרך למהירות מרבית של 365 קמ”ש. גרסת ה-GT חותכת שתי עשיריות שניה בזינוק ל-100 קמ”ש ושניה בזינוק ל-300 קמ”ש, כאשר כדי להגיע ל-400 קמ”ש נדרשות לה 17 שניות, כשהמהירות המרבית המוצהרת היא 450 קמ”ש בדיוניים. כיוון שלדנים יש מודעות גדולה לאיכות הסביבה, במידת הצורך גם ניתן לנהוג באורורה למרחק של עד 35 ק”מ באמצעות חשמל.

Zenvo זנבו זנבו אורורה זנבו אורורה GT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד