אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זנבו אורורה: גם הדנים רוצים מכונית על
ראשי » חדשות » זנבו אורורה: גם הדנים רוצים מכונית על
זנבו אורורה

זנבו אורורה: גם הדנים רוצים מכונית על

יצרנית הבוטיק הדנית זנבו רוצה להתחרות בבוגאטי, כשהיא חושפת במונטריי מכונית על חדשה עם מנוע V12 היברידי בעל 4 מגדשים ועד 1,850 כ"ס. תג המחיר מתחיל בהתאם ב-2.8 מיליון דולרים

אופיר דואק 17/08/2023 צלם: יצרן

שבוע הרכב של מונטרי שנערך בימים אלו מספק לנו השנה כמה וכמה חשיפות של דגמי על מעניינים, שמכוונים בדיוק לחובבי הרכב והחיים הטובים בקליפורניה. הבמה במונטרי היא הזמנות טובה עבור סדנאות רכב ויצרניות קטנות לחשוף את דגמי העל שלהם, בדיוק כמו שעשתה למשל הנסי עם הונום F5 רודסטר רבולושן, ובדיוק כמו שעושה גם זנבו (Zenvo).

אם לא שמעתם עד היום זה בסדר. גם בדנמרק מדינת מוצאה של החברה מעט מאד אנשים שמעו עליה. מדובר ביצרנית קטנה וסופר אקסקלוסיבית שיצאה לדרך בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000 עם מכונית על בשם ST1 שיוצרה ב-15 עותקים בלבד. לאחר מכן הציגה החברה על אותו בסיס את TS1 שיוצרה עד היום בכמה גרסאות, חלקן מיועדות למסלול בלבד, אך עדין בכמויות זעומות.

למונטרי הביאה זנבו מכונית על חדשה בשם אורורה שאמורה להכניס את החברה לליגה של הגדולים עם שאיפות להתמודד גם מול בוגאטי, לא פחות. לפחות בגזרת המחיר זנבו בהחלט נמצאת בטריטוריה הזו, כאשר תג המחיר של האורורה מתחיל ב-2.8 מיליון דולר והיא תיוצר בכמות מוגבלת של 50 יחידות בלבד החל משנת 2026, כך שיש לכם זמן להתאפק וגם לחסוך.


 

לפחות על הנייר ומהתמונות ההמתנה בהחלט שווה את זה. זנבו אורורה משתמשת בכל האלמנטים המתבקשים ממכונית על, כולל דלתות מספריים. האורורה בנויה משלדת מונוקוק מסיבי פחמן המאחדת את תאי הנוסעים והמנוע, אך בדומה למכוניות מסלול זרועות המתלים והבולמים יוצאים ממנה ומחופים על ידי הכנפיים, הפגושים ובתי הגלגלים (כולם עשויים מסיבי פחמן כמתבקש), כאשר כונסי האוויר הגדולים המשולבים בהם למעשה חושפים את רכיבי המתלים אם מביטים דרכם. זנבו הציגה את האורורה בגרסה רגילה, ובגרסת GT קיצונית יותר המוסיפה עוד שלל עזרים אווירודינמיים ומפרט משודרג.

דגמי זנבו הקודמים עשו שימוש במנוע V8 כפול מגדשים שהיה מבוסס על מנוע של ג’נרל מוטורס. באורורה בחרו המהנדסים הדניים ללכת צעד אחד קדימה ובחרו במנוע V12 שפותח על ידי MAHLE הגרמנית שהיא אחת מענקית הטכנולוגיה והחלפים בתעשיית הרכב. המנוע בנפח 6.6 ליטרים, בעל זווית של 90 מעלות בין צלעות הצילינדרים וארבעה מגדשי טורבו אשר מסוגל לטפס עד ל-9,800 סל”ד. בסך הכל מניב המנוע 1,250 כ”ס כאשר בגרסה הסטנדרטית של האורורה מצטרף אליו מנוע חשמלי צמוד לגל הארכובה בהספק של 200 כ”ס, כשהתוצאה הסופית היא הספק משולב של 1,450 כ”ס ומומנט של 142 קג”מ.

זנבו אורורהזנבו אורורהPreview
Zenvo Aurora 03Zenvo Aurora 03Preview
Zenvo Aurora 14Zenvo Aurora 14Preview
Zenvo Aurora 15Zenvo Aurora 15Preview
Zenvo Aurora 10Zenvo Aurora 10Preview
Zenvo Aurora 12Zenvo Aurora 12Preview
Zenvo Aurora 13Zenvo Aurora 13Preview
Zenvo Aurora 07Zenvo Aurora 07Preview
Zenvo Aurora 08Zenvo Aurora 08Preview
Zenvo Aurora 09Zenvo Aurora 09Preview
Zenvo Aurora 02Zenvo Aurora 02Preview
Zenvo Aurora 04Zenvo Aurora 04Preview
Zenvo Aurora 05Zenvo Aurora 05Preview
Zenvo Aurora 06Zenvo Aurora 06Preview
Zenvo Aurora 01Zenvo Aurora 01Preview

גרסת ה-GT מוסיפה צמד מנועים חשמליים מלפנים בהספק של 200 כ”ס כל אחד, כך שיש לה הנעה כפולה, עם חלוקת כוח וקטורית בסרן הקדמי. אלו יוצרים הספק מרבי של 1,850 כ”ס ומומנט של קטר העומד על 173 קג”מ. בשתי הגרסאות של האורורה ישנה תיבת הילוכים היברידית המשלבת את המנוע החשמלי המשמש גם כמתנע ובהיפוך תנועה יוצר הילוך אחורי, כאשר שבעת ההילוכים הקדמיים הם בעלי פעולה דומה לתיבה סינקוונסיאלית.

למרות כל המורכבות המכאנית, משקלה של זנבו אורורה קליל יחסית למה שהתרגלנו ממכוניות על בשנים האחרונות, כאשר הגרסה הרגילה שוקלת כ-1,300 ק”ג ואילו ה-GT מרובת המנועים וכפולת ההנעה מוסיפה עוד 150 ק”ג. נתוני הביצועים מסחררים. זנבו אורורה הסטנדרטית תאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.5 שניות ול-300 קמ”ש ב-10 שניות עגולות בדרך למהירות מרבית של 365 קמ”ש. גרסת ה-GT חותכת שתי עשיריות שניה בזינוק ל-100 קמ”ש ושניה בזינוק ל-300 קמ”ש, כאשר כדי להגיע ל-400 קמ”ש נדרשות לה 17 שניות, כשהמהירות המרבית המוצהרת היא 450 קמ”ש בדיוניים. כיוון שלדנים יש מודעות גדולה לאיכות הסביבה, במידת הצורך גם ניתן לנהוג באורורה למרחק של עד 35 ק”מ באמצעות חשמל.

Zenvo זנבו זנבו אורורה זנבו אורורה GT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד