בסקירות קצרות אלו, אנו נציג שלל מועדוני רכב פעילים בישראל, כאשר בכל כתבה נאיר באמצעות הזרקור שלנו על מועדון רכב שונה (ולפעמים גם משונה). בכל כתבה נציג פרטים בסיסיים על המועדון המופיעים בהמשך הגלילה, מיד אחרי גלריית תמונות צבעונית (כי ביננו, אנחנו יודעים שאתם כאן בשביל התמונות ולא בשביל הכתבות…).
עוד כתבות זמן תרבות:
מועדון הרודסטרים
מועדון סובארו אימפרזה GT
מועדון פורשה קלאסיק
מועדון French Automotive IL, מורכב מחבר’ה צעירים, שרכשו רכב מהנה לנהיגה ופרקטי ליום יום במחיר אטרקטיבי יחסית. צרפתיה חמה עונה בדרך כלל בדיוק לאותם הצרכים. בדפי ההסטוריה כתוב שה-GTI הראשונה היתה בעצם גרמניה שענתה לשם פולקסווגן גולף. הצרפתים רק העתיקו את המתכון ושיפרו אותו.
הצרפתיות החמות, כמו ה-205 GTI והרנו 5 טורבו שיצאו לאוויר העולם בתחילת שנות ה-80 היו הסנוניות הראשונה לשושלת ארוכה למדי של צרפתיות חמות ומהנות לנהיגה וביניהן: פיג’ו 106 ראלי, פיג’ו 106 GTI, רנו קליאו ספורט, רנו מגאן ספורט, סיטרואן ZX וולקן, סיטרואן סקסו VTS, סיטרואן AX ספורט/GTi, פיג’ו 206 GTI, פיג’ו 306 GTI6 ו-S16 ועד פיג’ו 208 GTI של הדור האחרון. המתכון פשוט ומבוסס על רכב סדרתי, בדרך כלל בתצורת האצ’בק, שהתקינו בו מנוע חזק, בלמים שיעמדו בקצב הנסיעה ובולמים וקפיצים משודרגים המכויילים להתנהגות כביש משובחת שזכתה לשבחים רבים בעולם.
לאחרונה, תקנות זיהום האוויר המחמירות, והקנסות שהן גוררות אחריהן, גרמו לפיג’ו וסיטרואן להחליט להפסיק לייצר את הגרסאות החמות שחובבי הרכב העריכו כל השנים, מה שאומר שלא תהיה יותר GTI. לפחות לא בתצורה הפשוטה, קלת המשקל והמזהמת אותה אהבנו. לכן, אפשר לומר שהמועדון הזה משמר בעצם זן נכחד בעולם הרכב.
מתן אייל, מדריך נהיגה ומנהל המועדון, שמחזיק בפיג’ו 306 GTI6 ובפיג’ו 206XS, נידב לנו את הפרטים לגבי פעילותו.
מנהלי המועדון: מתן אייל, סהר גירוני, אור רוזנטל ויובל לוי.
שנת הקמה: 2019
מספר חברים: 100
מי יכול להצטרף: כל מי שיש בבעלותו רכב צרפתי ספורטיבי (בין אם ישן או חדש) מוזמן להצטרף למועדון. הצטרפות למועדון כרוכה בלקיחת חלק בפעילויות המועדון השונות.
דמי חבר שנתיים: חינם (אם היה לנו כסף היינו נוסעים ברכב אחר)
רשתות החברתיות:
קבוצת וואטסאפ סגורה ופעילה מאד
https://www.facebook.com/FrenchAutomotiveIL
https://www.instagram.com/frenchautoclub_il/
סוגי פעילויות: טיולי נהיגה, מפגשים סטאטיים, מפגשי צילומים וימי מסלול.
למה צרפתיה חמה? “כי אנחנו מזוכיסטים. וברצינות – מי שאוהב לנהוג ימצא שהצרפתיות החמות מאד טהורות ומהנות לנהיגה בזכות התנהגות כביש מהטובות שיש. בנוסף, התמורה למחיר מציינת”
משפט מאפיין: “חבר’ה, ביום שישי יש מפגש. לא לשכוח לוודא שביטוחי הגרירה בתוקף”