בשנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, “סוברואיד” היה כינוי לאדם שקנה סובארו. בפועל, מי שגדל באותן שנים יודע שכמעט כולם היו סוברואידים, משום שכמעט כולם קנו סובארו. למעשה, לסובארו לאונה היה מוניטין כל כך טוב, שבתחילת שנות ה-90, כשהגיעה הסובארו אימפרזה, היבואן המקומי שינה את שמה במיוחד לכבוד השוק הישראלי ל”גראנד לאונה” על מנת לרכב על ההצלחה של הלאונה.
למרות המוניטין האפרורי שדבק בחברת סובארו בשוק הישראלי, באופן מפתיע, סובארו היתה היצרנית הראשונה שייצרה בייצור המוני רכב משפחתי בעל הנעה כפולה. זה קרה לפני 50 שנה: בספטמבר 1972. מאז ועד היום סובארו מייצרת רכבים לא ממש סטנדרטיים: כאלו עם הנעה כפולה ומנועי בוקסר, השומרים על מרכז כובד נמוך ומספקים צליל ייחודי.
נחזור לשוק הישראלי: בתחילת שנות ה-90 נשבר החרם הערבי ויצרנים יפנים נוספים החלו לשווק את הרכבים שלהם בארץ: מיצובישי, הונדה, מאזדה ו…טויוטה, שיצרה באותן שנים רכבים יותר אמינים אפילו מסובארו. מאז, מכירות סובארו החלו לרדת, וה”סוברואידים” הבודדים שנותרו, הקימו בסופו של דבר את מועדון “סובארוהוליק”, שמורכב בעיקר מדגמי העבר והנוסטלגיים של המותג. נוף יDLותינו.
ארז גל, מנהל המועדון, שמחזיק כיום בסובארו XT טורבו ובסובארו SVX שהוסבה לתיבת הילוכים ידנית, נידב לנו את הפרטים לגבי פעילותו.
מנהל המועדון: ארז גל
שנת הקמה: 2008
מספר חברים: כ-9,000 בפייסבוק וכ-100 פעילים במפגשים
מי יכול להצטרף: כל חובב סובארו באשר הוא שמכבד את התחביב ואת המטרה שלשמה קיים המועדון, רצוי עם רכב שמותקן בו סמל ששת הכוכבים
דמי חבר שנתיים: אין, רק באירועי “על האש” החברים מתבקשים להתחלק בעלות.
רשתות חברתיות:
קבוצת ווטסאפ סגורה ל”גרעין הקשה”
פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/subaruholic
פורום סובארוהוליק הפועל משנת 2008 ולאחרונה לא זמין באופן זמני עקב פריצת האקרים: www.subaruholic.co.il
סוגי פעילויות: מפגשים סטטיים, בדרך כלל במרכז לטובת רוב החברים אך מידי פעם גם במיקומים אחרים לטובת הגיוון ולמען החברים שלא גרים במרכז, אירועי “על האש” וטיולים לצפון ולדרום.
למה סובארו? “בגלל הנוסטלגיה, משום שכמעט בכל בית היתה אחת, בגלל האמינות והפשטות שמספקות ראש שקט, בגלל שלא משנה מה יגידו עליהן, הן תמיד יהיו התמורה הכי טובה לכסף. אם זה התפרן שמצליח לעמוד בתחזוקת הרכב ורכש לאונה, העצמאי בעל העסק המתחיל שצריך סוס עבודה ורכש סובארו טנדר, חובב הביצועים שלא יכול להחזיק פורשה ורכש אימפרזה GT, וגם אלו שרוצים את היחוד והזוהר של שנות ה-80 וה-90, שלא ניתן היה למצוא במכוניות סטנדרטיות, ורכשו את ה-XT או ה-SVX, וכמובן את אלה שרוצים להנות מכל העולמות ורכשו אאוטבק ולא חסרו עוד דוגמאות.”
משפט מאפיין: “תקלות מכאניות זה לחלשים”