הכירו את מועדון מיני קופר ישראל. למי שלא זוכר, בסקירות קצרות אלו, אנו נציג שלל מועדוני רכב פעילים בישראל, כאשר בכל כתבה נאיר באמצעות הזרקור שלנו על מועדון רכב שונה (ולפעמים גם משונה). בכל כתבה נציג פרטים בסיסיים על המועדון המופיעים בהמשך הגלילה, מיד אחרי גלריית תמונות צבעונית (כי ביננו, אנחנו יודעים שאתם כאן בשביל התמונות ולא בשביל הכתבות…).
המיני יוצרה לראשונה בשנת 1959 בעקבות משבר סואץ, שהעלה את מחירי הדלקים, מה שגרם לביקושים גדולים לרכבים קטנים וחסכוניים בדלק. ההצלחה הייתה גדולה, והמיני, בתצורתה המקורית פחות או יותר, יוצרה עד שנת 2000 בשלל גרסאות. בשנת 2001 החל ייצור המיני המודרנית על ידי ב.מ.וו. גם למיני המודרנית, כמו למקורית, יוצרו שלל גרסאות וביניהן הקופר S הספורטיבית, הקבריולט בעלת הגג הנפתח, הקלאבמן בתצורת הסטיישן, הקאנטרימן בתצורת הקרוסאובר (רחמנא ליצלן) ועוד שלל גרסאות מיוחדות, כך שכל אדם יכול כיום למצוא במיני את מבוקשו, כל עוד הממון בכיסו כמובן.
מועדון מיני קופר ישראל, מורכב מגברים ונשים, בשלל גילאים, שמאמינים שרכב אינו משמש את בעליו רק על מנת להגיע מנקודה A לנקודה B. רכב משמש את בעליו על מנת להגיע בסטייל ועם חיוך מנקודה A לנקודה B. להיות בעלים של מיני זה אופי, וראינו זאת במפגש שנכחנו בו.
דרור כהנוביץ’, אחד ממנהלי המועדון, שמחזיק כיום את המיני השלישית במספר שלו, נידב לנו את הפרטים לגבי פעילותו.
מנהלי המועדון: אדם זאבי, יוסי גנור, הילה עמיחי, דרור כהנוביץ’ ואדווה וייס.
שנת הקמה: 2012
מספר חברים: כ-3,000 (כן, זו לא טעות)
מי יכול להצטרף: כל בעלי ובעלות מיני, מכל סוג.
דמי חבר שנתיים: חינם
רשתות החברתיות: אתר, פייסבוק, אינסטגרם
סוגי פעילויות: טיולים, מפגשים וימי מסלול.
למה מיני? “אנו חולקים את השריטה – אהבה לרכב הזה, למה שהמותג הזה מייצג. זה רכב לא הגיוני – יקר, צפוף, קטן ולא שימושי, אבל קונים אותו כי רוצים מיני ואוהבים מיני. מי שלא אוהב מיני לא נשאר עם מיני ומוכר אותה מהר מאוד. אנחנו גאים בכך שיש לנו נציגות נשית נכבדה במועדון, מה שלא מאפיין מועדונים אחרים, ויש לנו טווח גילאים רחב – מהנערה או הנער שקונים מיני כרכב ראשון אחרי קבלת הרשיון, ועד לאנשים בגיל העמידה שמחליטים להגשים חלום. המטרה שלנו במועדון היא להראות לחברי המועדון שמיני הוא לא רק רכב של פוזה, לא רק להחנות מול בתי הקפה בתל אביב, אלא רכב נהיגה מהנה בכבישים הרריים, צרים ומפותלים. אנו פועלים להרחיב את הידע והנסיון של חברות וחברי המועדון בנהיגה מתקדמת ובטוחה, בכבישים הרריים ובימי מסלול. המועדון לא קשור ליבואן או ליצרן, אבל מטבע הדברים אנחנו עורכים מדי פעם פעילויות משותפות עם היבואן ופועלים בשיתוף פעולה בחלק מהפעילויות.”
משפט מאפיין: “תוציאו טלפונים, תפתחו את הסטורי”