אלפא רומיאו הוא מותג שקשה להישאר אדיש אליו. היסטוריית המרוצים המפוארת, מסורת של עיצובים מרהיבים, צליל המנוע המשכר וגם ההנאה מהנהיגה בחלק מהדגמים. כל אלו הפכו את אלפא רומיאו למותג שפורט על נימי הרגש, מותג שגם ג’רמי קלארקסון לא נשאר אדיש אליו כשאמר שבנאדם לא יכול להיקרא “חולה הגה” עד שהוא לא החזיק אלפא רומיאו בבעלותו.
אפילו הנרי פורד מלא הגאווה הצהיר כי הוא מוריד את הכובע בכל פעם שהוא רואה אלפא רומיאו, אבל זה היה ממש ממש מזמן. מאז אלפא רומיאו עברה לא מעט תהפוכות ומשברים, אבל היא עדין איתנו. ברבות השנים צברה לעצמה גרעין קשה של מכורים – “אלפיסטים” – שדבקים בו בכל מחיר, למרות שלהיות בעלים של אלפא רומיאו יכול להיות דבר מהנה ומתסכל באותה מידה.
הגרעין הבולט של האלפיסטים בישראל הוא במועדון ‘אלפא רומיאו קלאסיק’, אשר התחיל מקומץ חברים שהחזיקו בבעלותם דגמי אלפא רומיאו קלאסיים, ומכאן שמו. בהמשך, עקב בקשות של חברים בעלי דגמים מודרניים, המועדון נפתח לכלל בעלי רכבי המותג.
ראובן זומר, מנהל המועדון, שמחזיק במספר דגמי אלפא רומיאו מכל השנים ובהחלט יכול להיקרא “חולה הגה”, נידב לנו את הפרטים לגבי המועדון
מנהל המועדון: ראובן זומר
שנת הקמה: 2010
מספר חברים: כ-750
מי יכול להצטרף: כל בעלים של אלפא רומיאו מכל שנה
דמי חבר שנתיים: אין – יש גביה באירועים מיוחדים על פי הצורך
רשתות חברתיות:
שלל קבוצות וואטסאפ לפי דגמים, קבוצה לטיולים, קבוצה להודעות וקבוצה טכנית
סוגי פעילויות: מפגשים קבועים בימי שישי אחר הצהרים, טיולי נהיגה, טיולים משפחתיים, טיולים לחו”ל שכוללים נהיגה בדגמי ג’וליה וסטלביו, ביקור במוזיאונים של אלפא רומיאו ונהיגה בכבישים מהנים במיוחד. פעם בשנה אנחנו חוגגים יום הולדת למועדון באירוע מושקע במיוחד. במסגרת מפגשי שישי אחר הצהרים אנחנו עורכים קבלות פנים לרכבים חדשים והשקות למי ששיפץ רכב והחזיר אותו לכביש.
למה דווקא אלפא רומיאו?
“השגעון של הרכבים התחיל אצלי מגיל מאד צעיר. אבא שלי סיפר לי שכשהייתי בן 3 או 4 כבר ידעתי להבדיל בין צליל של אלפא רומיאו לשאר הרכבים, ולמעשה, כשרכב התקרב זיהיתי שמדובר באלפא רומיאו עוד לפני שראיתי את הרכב. לאלפות היה צליל שונה בזכות שני הקרבורטורים הכפולים ומערכות הפליטה הייחודיות. בשנת 1972 שכן שלי קנה אלפא רומיאו GTV 2000, וכשהצצתי מבעד לחלון ראיתי שהספידומטר הגיע ל-240 קמ”ש, זה היה מאד נדיר משום שהספידומטרים של הרכבים באותה תקופה הגיעו לכ-160 – 180 קמ”ש. זה משהו שנצרב לי בזכרון. האלפא הראשונה שלי היתה GTV 1750, וכיום אני מחזיק במספר לא מועט של רכבי אלפא רומיאו משלל דגמים ושנתונים כולל אלפא ג’וליה תלתן חדשה וידנית יחידה בישראל ואחת מתוך 288 בעולם כולו.”
משפט מאפיין: “יש למישהו המלצה על מכון טוב לכיוון קרבורטורים?”
עוד כתבות זמן תרבות ב-Over-Drive:
מועדון ‘חיפושיות או לא להיות’
מועדון Japan’s Elite
מועדון סובארוהוליק
מועדון מיני קופר ישראל
מועדון French Automotive IL
מועדון אימפרזה GT
מועדון הרודסטרים
מועדון פורשה קלאסיק