תקינת יורו 6 שאמורה להיכנס לתוקפן עד סוף העשור מאלצות את יצרניות האופנועים לפתח ולבחון טכנולוגיות הנעה חדשות כדי להמשיך ולמכור. אופנועים חשמלים כבר נמצאים איתנו, למרות שלא ממש זוכים לפופולאריות גבוהה, אבל לא כולם מחפשים את הפתרון הפשוט לכאורה של לדחוף סוללה גדולה מתחת למושב הרוכב.
קאוואסאקי הציגה לפני כשנתיים בתערוכת מילאנו את החזון הירוק שלה עם מספר דיגמי קונספט, בהם אופנוע היברידי שכבר הגיע לייצור סדרתי השנה וכיוון נועז יותר של אופנוע מונע במימן. לדעת רבים העתיד של התחבורה האישית על ארבע או שני גלגלים לא טמון בהנעה חשמלית מבוססת סוללה אלא בהתבססות על הגז הנפוץ, בין אם היותו כתחליף לדלק או כבסיס להנעת תא דלק חשמלי.
השבוע קאוואסאקי עשתה צעד נוסף אל עבר היעד של אופנוע מונע מימן כאשר חשפה אב-טיפוס חדש שגם נוסע. מדובר בקאוואסאקי H2 SX שמנועו המוגדש עבר הסבה לשימוש במימן כחומר הבעירה. מערכת הזנת הדלק שונתה וכוללת הזרקה ישירה של המימן אל הצילינדרים, במיכלי המימן ממוקמים בין קורות השלדה עם פתח תדלוק בנמצא באחורי האופנוע.
לדברי קאוואסאקי הבחירה לפתח מנוע בעירה פנימית המוזן במימן מאפשר לשמור על אופי וצליל של אופנוע רגיל, כאשר מצד שני פליטת המזהמים נקיה יותר והיא בעיקרה מים ללא בעיות הטווח והמשקל של אופנועים חשמליים. פיתוח האופנוע הוא חלק כחלק ממיזם HySE שבו מעורבת קאוואסאקי לפיתוח כלי תחבורה המונעים באמצעות מימן, כמו גם פיתוח התשתיות הנלוות להפקת, הובלת, אכסון ותדלוק במימן. אופנוע המימן של קאוואסאקי ערך תצוגה פומבית ברכיבה במרוץ 8 השעות של סוזוקה שנערך בסוף השבוע.
קאוואסאקי גם החלה בשנה שעברה לשתף פעולה עם טויוטה, שהיא מחלוצות השימוש במימן בתעשיית הרכב במנועי תא דלק, ויצרנית החלפים היפנית דנסו. שיתוף הפעולה הוא בהסבת מנוע ה-H2 לשימוש במימן, כאשר המטרה העיקרית היא ליישם את הטכנולוגיה גם בדגמי טויוטה העתידיים. בנוסף ובמקביל פועלת חטיבת התעשיה הכבדה של קונצרן קאוואסאקי כדי ליצור תקן טכנולוגי אחיד בו יעשו שימוש בכלים הדו-גלגליים גם הונדה, סוזוקי וימאהה.
למרות ההתקדמות המרשימה בפיתוח, לדברי אנשי קאוואסאקי הגעתו לייצור סדרתי של אופנוע מונע מימן לא תעשה לפני סוף העשור, כאשר התחלת הייצור תלויה מאד בפריסת התשתיות המתאימות לתדלוק במימן.