לא מזמן סיפרנו לכם שבסיאט שוקלים להפוך את ‘קופרה’ לחטיבת ביצועים עצמאית, וכבר כעת השם הזה תופס כותרות. לא, עדיין אין התייחסות רשמית לשמועות, אבל מה שכן, הספרדים הציגו גרסת קצה חדשה של סיאט לאון קופרה R.
ללאון קופרה R בגרסה הידנית (6 היל’) הספק של 310 כ”ס ממנוע ה-2.0 ל’ המוכר, תוספת צנועה של 10 כ”ס ביחס לדגם הרגיל (ו-20 כ”ס ביחס לדגם שמשווק בארץ) אבל זה מספיק כדי להפוך אותה למכונית הכביש החזקה ביותר שייצרה סיאט עד היום. במקרה של הגרסה הרובוטית ההספק נותר על 300 כ”ס כאשר בשני המקרים ההנעה נותרה קדמית.
בסיאט מספרים שה-R תגיע מצוידת בבולמים האקטיבים של היצרנית (שכנראה עברו כיול מחדש), בלמי ברמבו ועם מערכת פליטה חדשה וספורטיבית יותר. חיצונית היא נבדלת מקופרה “רגילה” בפגוש קדמי ואחורי שזכו לעיצוב אגרסיבי יותר ושילוב של עיטורים מסיבי פחמן (לספוילרים מלפנים ומאחור ובחצאיות הצד) וצביעה בצבע נחושת (מראות צד, חישוקים קלים ייחודיים וסמלים וכיתובי ‘קופרה’).
בדומה למה שפולקסווגן עשתה עם ה-GTI קלאב-ספורט S (שגם לה היו 310 כ”ס והנעה קדמית), גם הקופרה R תיוצר מהדורה מוגבלת, כאן בהיקף של 799 יחידות (400 בלבד במקרה של ה-GTI). לצערנו, אף לא אחת מהן צפויה להגיע ארצה.