במסגרת הניסיון להרחיב את קהל היעד של ג’יפ גם ללקוחות צעירים ועירוניים שלא בהכרח יורדים לשטח, הוצג לפני שנתיים האוונג’ר. הרעיון של סטלנטיס לבייבי ג’יפ על בסיס הפלטפורמה המוכרת של פיג’ו 2008/אופל מוקה (וגם אלפא רומיאו ג’וניור החדשה) די התחבב על האירופאים, שהעניקו לו במפתיע גם את תואר מכונית השנה באירופה לשנת 2023.
שיווקו של ג’יפ אוונג’ר החל בישראל השנה, אך למרות לוק מדליק והסמל הנחשב קצת היה קשה לפרגן לו, שכן בשלב ראשון הגיע האוונג’ר ארצה בגרסה חשמלית עם טווח מוגבל למדי ותג מחיר באזור של 200 אלף שקלים וצפונה. כעת מתחיל השיווק של ג’יפ אוונג’ר בגרסה היברידית הפותרת את שתי הבעיות העיקריות של הרכב.
מדובר בגרסה היברידית קלה המשלבת את מנוע ה-1.2 ליטר המוגדש החדש של קבוצת סטלנטיס, המספק בגרסה זו 100 כ”ס עם יחידת מתנע/תגבור חשמלי המספקת 28 כ”ס נוספים. אלו עוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה בעלת שישה יחסי העברה. שילוב זה מאפשר לאוונג’ להאיץ ל-100 קמ”ש ב-10.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 183 קמ”ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 20 ק”מ לליטר, כך שעם מיכל דלק בנפח 44 ליטרים מתקבל טווח נסיעה תיאורטי של יותר מ-800 ק”מ, כפול מזה של הגרסה החשמלית.
הגרסה ההיברידית של ג’יפ אוונג’ר תשווק בישראל בשתי רמות גימור, כאשר מחירן נמוך ביותר מ-50 אלף שקלים מהגרסה החשמלית ברמת אבזור מקבילה. רמת הגימור הבסיסית של האוונג’ר ההבירידי היא ה-Altitude שמחירה עומד על 155 אלף שקלים לעומת 210 אלף שקלים בגרסה החשמלית, כאשר בתקופת ההשקה היא תימכר בהנחה של 5,000 שקלים נוספים. רמת הגימור הבכירה summit שכוללת חבילת מערכות בטיחות משודרגת, צביעה דו-גוונית וחישוקי 18 אינץ’ תימכר תמורת 170 אלף שקלים לעומת 220 אלף שקלים לגרסה החשמלית המקבילה.
זה המקום לציין שלאוונג’ר ישנה גרסה היברידית נוספת בעלת הנעה כפולה שנחשפה לא מזמן על בסיס אותה יחידת הנעה, אך היא צפויה להגיע ארצה בשלב מאוחר יותר.