רק אתמול סיפרנו לכם על ב.מ.וו M3 שעומדת למכירה’ אחרי שכמעט שלושה עשורים אף אחד לא נהג בה. ועכשיו אנחנו נתקלים בזה, פורשה 911 RSR נדירה ומיוחדת משנת 1993, עם 10 ק”מ בלבד על השעון, שתעמוד למכירה פומבית בחודש הבא.
בכדי להבין כמה המכונית הזו מיוחדת בלי שום קשר למספר הק”מ שעברה, צריך לחזור קצת אחורה בזמן. בשנים ההן פורשה הציעה למכירה את ה-964RS עם מנוע 3.6 ליטרים. לאחר מכאן הוצעה למכירה ה-RS בגרסת 3.8 ליטרים עם הספק של 300 כ”ס.
ה-RSR היא גרסת המירוץ של ה-RS, והיא נמכרה על ידי מחלקת הרכבים המיוחדים של פורשה ללקוחות מיוחדים, כמכונית מוכנה למירוצים. ההספק כאן עומד כבר על 350-375 כ”ס (תלוי במגבלה של סדרת המירוצים בה התחרתה). ה-RSR היא מכונית מירוץ לכל דבר כזו שנצחה את הקטגוריה שלה בלה-מאנס איך שהוצגה. היא קבלה את הגוף הרחב של הטורבו, כנף אחורית משמעותית מאוד ובעיקר, נבנתה ביד על ידי מחלקת המירוצים של פורשה.
אז כמובן שלא היה בה מזגן, דיפונים, חומרי בידוד או חלונות חשמליים. זוהי מכונית מסלול עם נתון תאוצה ל-100 קמ”ש (3.7 שניות) , סתם לדוגמה, שבייש אז גם את הפרארי F40. וזה מביא אותנו למכונית הספציפית הזו.
מי שהזמין אותה, מכונית מירוץ כן? ביקש מפורשה להתקין בכל זאת קצת אביזרי נוחות בתוכה. הוא הזמין אותה עם צבע אפור חיצוני והפנים קיבל בחזרה את דיפוני הדלתות, הגג ועוד. לבקשת הלקוח כל הפנים נצבע בצבע אדום וגם מושבי המירוץ צופו בעור בגוון שהזמין הלקוח. ההזמנה של הלקוח התימהוני, כללה אפילו צביעה שונה לחישוקים ולאום שמהדק כל אחד מהם וגם צבע ספציפי לקליפרים.
המון השקעה. לקנות מכונית מירוץ נדירה ויקרה, לדרוש התקנה של אבזור שיהפוך אותה לנעימה יותר ביום-יום. ואז לא לנהוג בה אפילו מטר אחד. 10 ק”מ בלבד מופיעים על השעון של ה-RSR הזו ואפשר רק להצטער עבור אותו אספן מוזר שלא טורח לנהוג במכוניותיו. ואפשר גם לקנא בבר-המזל שיקנה אותה. מכונת מירוצים משובחת בת 24, שהגריז מהמפעל עדיין שומר על גופה.