לאחר חודשים ארוכים של שמועות, איורים, דיווחים, השערות, תמונות ריגול ועוד (שהגיעו כולם אגב ממעריצי טסלה בעולם ומכלי התקשורת, וללא אף ידיעה רשמית מטסלה עצמה) נחשפה בסוף השבוע טסלה מודל 3 המחודשת ל-2024. המהדורה החדשה שכונתה “פרוייקט היילנד” כוללת שדרוגים שאמורים לחזק את יכולותיה מול שלל המתחרות החדשות שהגיעו לשוק. לעת עתה, הדגם המחודש נחשף ללא הגרסה הספורטיבית “פרפורמנס” שתיחשף גם היא בקרוב.
במסגרת מתיחת הפנים זוכה המודל 3 לחזית מחודשת הכוללת יחידות תאורה חדשות וצרות יותר חרטום עדכני עם פגוש ומכסה תא מטען (קדמי) חדשים. חלקה האחורי של המכונית זוכה ליחידות תאורה חדשות, פגוש מעט ספורטיבי יותר למראה וכיתוב “Tesla” על דלת תא המטען במקום הלוגו של היצרן. שינויי העיצוב תורמים גם למקדם גרר אווירודינמי יותר (מ-0.23 ל-0.219) לצד הארכת המרכב בכמה ס”מ והגדלת נפח תא המטען ל-682 ליטר (תא מטען קדמי ואחורי ביחד). כמו כן יש גם חישוקי 18 ו-19 אינץ’ בעיצוב חדש.
בתא הנוסעים קווי העיצוב הכלליים נותרו דומים, אך יש הבטחה לשדרוג איכות החומרים וההרכבה ברמה של שתהלום מכוניות פרימיום. הדגם החדש מאמץ פריטים מהמודל S הבכירה כמו ידית ההילוכים שהוחלפה בתפעול מגע ממסך המולטימדיה, ידית האיתות המסורתית שהוחלפה במתגים הממוקמים על ההגה (תפעול לא ידידותי ודי מרגיז) והגה ספורטיבי יותר בעיצוב חדש. מעבר לכך, האבזור שודרג וכולל מעתה גם מולטימדיה “15.4 חדשה ואיכותית יותר, תאורת אווירה הניתנת להתאמה אישית, אוורור למושבים הקדמיים (בנוסף לחימום), מערכת שמע משודרגת עם 9 רמקולים בגרסת הבסיס ו-17 רמקולים בגרסת הלונג ריינג’ ותוספת מסך “8 אחורי המאפשר צפיה בנטפליקס, יוטיוב ועוד תוך כדי נסיעה, לצד תפעול המיזוג האחורי, חימום המושבים האחוריים ושליטה על מערכת השמע. לקינוח, גם הקישוריות עם האפליקציה שודרגה וכוללת רשת סלולרית משופרת ב-50%, טווח קליטת Wi-Fi פי 2 ויכולות Wi-Fi Dual Band (2.4Ghz, 5Ghz).
בטסלה מדווחים גם על בידוד רעשים משופר לרכב המאפשר הפחתת הרעש שחודר לתא הנוסעים עד 30% ביחס לדגם היוצא. אין שינויים נכון לעתה ביחידות ההנעה והתאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש נותרה זהה לדגם היוצא ועומדת על 6.1 שניות בגרסת ההנעה האחורית ו-4.4 שניות בגרסת הלונג ריינג’ כפולת המנועים. אך הודות לשדרוג האווירודינמיות, הקטנת המהירות המרבית (ל-201 קמ”ש) ושינויי תוכנה שנעשו, טווח הנסיעה צמח ועומד על עד 513 ק”מ במקום 491 ק”מ בדגם הבסיס ועד 629 ק”מ במקום 602 ק”מ בגרסת הלונג ריינג’ בעלת ההנעה הכפולה. אחרי כל כך הרבה ציפייה, ובהתחשב בגילה המופלג של מודל 3 היה ניתן לצפות מטסלה ליותר, הרבה יותר.
לשמחתם של לקוחות המודל 3 שכבר חוו ירידות ערך חדות עקב שתי הפחתות מחיר משמעותיות שבוצעו מתחילת השנה, ובניגוד לשמועות שהתרוצצו ברשת וטענו להפחתת מחיר שצפויה בדגם החדש שתפגע שוב במחירי המשומשות, מחיר טסלה מודל 3 דווקא התייקר בדגם החדש ב-3,714-13,000 שקל ויחל מ-205,630 שקל לגרסת ההנעה האחורית “סטנדרט ריינג’ והחל מ- 242,767 שקל לגרסת הלונג’ ריינג’. אספקות ראשונות של הדגם בישראל צפויות בחודשים אוקטובר-נובמבר 2023 ובאופן משעשע ישראל מקדימה את ארה”ב עקב קבלת הדגם ממפעל ההרכבה של היצרן בסין שהינו הראשון בעולם לייצר את הדגם המחודש.